וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בגין בתגובה ראשונה להדחתו: "ביטן מילא תפקידו, זו הפוליטיקה"

בשיחה עם וואלה! NEWS התייחס הח"כ להדחתו מוועדת הפנים, בעקבות התנגדותו לחוק ההמלצות: "לא אמרתי מה אעשה בהצבעה, אבל דוד הוא המצליף שצריך לדאוג שיהיה רוב". גורמים בסביבת נתניהו: "נתניהו לא ידע על המהלך. ביטן ואמסלם לא פועלים בשמו בכל דבר ועניין"

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ידע על המהלך להדחתו של חבר הכנסת בני בגין (הליכוד) מוועדת בפנים - כך טענו אמש (רביעי) גורמים בסביבתו. לדבריהם, מדובר ב"יוזמה מקורית" של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ויו"ר הוועדה דודי אמסלם, שלא תואמה עם ראש הממשלה, וכי הוא עצמו למד על כך רק בשעות הערב.

"בניגוד למה שמקובל לחשוב, ביטן ואמסלם אינם שלוחים שפועלים בשמו של ראש הממשלה בכל דבר ועניין", אמר מקורב לנתניהו לוואלה! NEWS, "הם לא דיברו איתו במהלך היום והוא לא היה מודע לזה".

בגין הגיב לראשונה להדחתו ולמהלך שביצע יו"ר הקואליציה ביטן, בשיחה עם וואלה! NEWS: "אנחנו עובדים בחברות, בכנות ובאמון. אלה הם החיים הפוליטיים, זה המנגנון וכך הוא עובד. מבחינת יו"ר הקואליציה, הצעד הזה נעשה בעיתוי נכון ולא בגלל דבריי. יש לדוד תפקיד, הוא המצליף וצריך לדאוג לרוב המליאות ובוועדות".

בני בגין ובנימין נתניהו בדרך לישיבת ממשלה. רויטרס
לא על דעת ראש הממשלה. נתניהו ובגין/רויטרס

בגין סירב לומר אם יצביע נגד חוק ההמלצות במקרה שיחול על חקירות מתנהלות, בהן חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הדבר הכי פשוט שאני יכול לומר שבינתיים אין רוב, סיעת כולנו הודיעה שהיא מתנגדת. מעולם לא אמרתי מה אעשה בהצבעה, גם לא 10 דקות לפניה. במקרה הזה היה צריך לדאוג לרוב בוועדה ולכן החליפו אותי".

לפיד: "בגין מוזמן לקבל את מקומה של יש עתיד בוועדה"

בגין הודח מהוועדה עקב התנגדותו לחוק ההמלצות, שמטרתו לאסור על המשטרה לסכם חקירות ולהגיש את המלצותיה לפרקליטות המדינה, ודרישתו לקבוע כי החוק לא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה. בתגובה להודעה על החלפתו, שנמסרה בשעות הצהריים אמר בגין במליאת הכנסת: "החילוף לא נעשה על דעתי". את מקומו בוועדה ימלא ביטן.

בגין ביקש אתמול בדיון בוועדת הפנים לקבוע כי החוק לא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה. "בנוסח הזה אין תאריך הגדרה של תאריך תחילת החוק", אמר. "אני רוצה למלא את החסר. שהחוק יחול על חקירות שיתחילו לאחר פרסומו של החוק".

ביטן ואמסלם, חברי מפלגתו, ניסו לגרום לו לחזור בו מדבריו, במסגרת שיחות שקיימו איתו באולם המליאה, אך הדבר לא צלח. את ההודעה על הדחתו מסר יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש. ביטן הסביר כי "עמדת הסיעה היא החשובה. אני מעריך ומכבד את בני בגין, הוא חשוב למפלגת הליכוד, אך לא נאפשר לו להצביע נגד עמדת הסיעה".

מבוכה לח"כ דוד ביטן באירוע תרבות בתיאטרון חולון. צילום: יותם רונן, יותם רונן
"לא שלוחים של נתניהו". ביטן/יותם רונן, צילום: יותם רונן

ועדת הפנים דחתה אתמול את ההצבעה בשל חוסר הסכמות בקואליציה. ח"כ רועי פולקמן (כולנו) אמר בדיון כי מפלגתו לא תסכים לחוק אלא אם הוא לא יחול על חקירות מתנהלות, כמו אלו הנוגעות לנתניהו בתיקים 1000 ו-2000. פולקמן הוסיף כי "החוק לא יכול להיות פרסונלי" והציע כי או "שהחקיקה תידחה בחצי שנה או שנה, או שזה לא יחול על חקירות מתנהלות. אם החוק נכון ציבורית, לא מפריע להצביע עליו בעוד חצי שנה".

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הציע לבגין מקום בוועדה על חשבון סיעתו. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

הבוקר, בריאיון לדקל-סגל בגל"צ, הציע יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, את מקום סיעתו בוועדה לבגין. "הוא מוזמן לקבל את המקום של יש עתיד בוועדת הפנים", אמר לפיד. לדבריו, הסיבה שבגינה בגין הודח "אינה אפילו הצבעה, אלא רק הבעת עמדה שחשפה את ערוות הליכוד בחוק שמיועד להגן רק על נתניהו".

האזינו לדן מרידור על הדחת ח"כ בגין ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully