וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס

22.11.2017 / 16:26

המחוזי בבאר שבע התיר לפרסם כי חשודים רבים נעצרו בחשד לרצח באשקלון, שזעזע את עולם הפשע בחודש יוני, ובהם גם שני עבריינים בכירים. קורקוס נהרג מפיצוץ מטען חבלה ברכבו

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נועה לוי

(מתוך מהדורת וואלה! NEWS בחודש יוני)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסום היום (רביעי) כי נעצרו חשודים רבים ברצח עד המדינה טל קורקוס בחודש יוני האחרון באשקלון, ובהם גם שני ראשי ארגוני פשע. לבקשת וואלה! NEWS וכלי תקשורת נוספים התיר בית המשפט לפרסם את דבר מעצרם של החשודים ברצח, שזעזע את עולם הפשע הישראלי. עוד הותר לפרסום כי העצורים חשודים גם ברצח אלישע סבח במסעדה בנתניה בחודש אפריל האחרון.

בשלב זה לא הותרו לפרסום פרטים נוספים, ובהם שמות החשודים שנעצרו. קורקוס שימש עד מדינה והפליל את העבריין הבכיר ניבי זגורי וכמה מאנושיו. הוא נרצח באמצעות מטען חבלה שהוטמן ברכבו, שנה ושלושה חודשים אחרי שגרושתו נרצחה גם היא לעיני ילדיהם.

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
נהרג מפיצוץ מטען במכוניתו. קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

ארגון הפשיעה של יניב זגורי נחשב לחזק ביותר במשך שנים באזור הדרום ובאר שבע. בשנת 2008 הצליחו המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום חמור נגד חמישה מבכירי הארגון ובראשם זגורי עצמו. האישומים היו קלים יחסית, אך עבור המדינה ההצלחה הייתה חלקית: אישום בגין זריקת רימון רסס לביתו של עיתונאי מקומי, הנחת רימון בפתח ביתו של קצין שב"ס, הצתת משרד עורכי דין ועבירות נוספות. ההישג הגדול היה אחר: אחד מחברי ארגון הפשיעה "התהפך" והפך לעד מדינה נגד חבריו. טל קורקוס, מבכירי העבריינים באזור, החליט לאחר התייעצות עם אשתו להעיד נגד חבריו. בתום משפט ממושך, נשלח זגורי לשש שנות מאסר.

אלישע סבח, שנרצח בנתניה, היה האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, שהוגדר בעבר על ידי גורמים במשטרה כרוצח השכיר הישראלי הראשון. סבח הוא דמות מפתח בסיפורו של איטל והרשעתו. סבח מוכר וידוע בנוף הבאר שבעי. במשך שנים החזיק בבעלותו כמה עסקים בעיר ובהם הפיצוצייה "בון בון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח של אלישע חכם בנתניה, בחודש אפריל האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתנו של סבח, רועי תשובה, היה במשך שנים חברו הטוב ביותר של איטל והיה קשה להפריד בין השניים, בספטמבר 2007 נרצח רועי תשובה. סבח ובתו לירז היו בטוחים כי איטל הוא הרוצח של תשובה, ואז החל מחול השדים סבח ובתו, העבירו למשטרה את העד "אוסמה", שוהה בלתי חוקי שראה את איטל רוצח בפיצוציה את איתן איזמאיילוב ורוסלן קובייב. בדיעבד התברר כי עדותו של אוסמה הביאה לשליחתו של איטל למאסר עולם כפול.

עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, המייציגם שלושה מהחשודים, ובהם גם את אחד מראשי ארגוני הפשע, מסרו כי החשודים מכחישים בתוקף את החשדות נגדם. "אין להם קשר לרצח ואין להם שום עניין בחיסולו של הנרצח. אנחנו מצפים ממשטרת ישראל שתבצע חקירה שמטרתה חקר האמת ולא חיפוש אחר כותרות", נמסר.

עו"ד משה יוחאי המייצג את אחד החשודים מסר: "מרשי אינו קשור לרצח קורקוס. מאמציה של המשטרה לקשור אותו לתיק זה לא ישאו פרי והטענות שלנו נגד אופי והתנהלות החקירה ישמעו לאחר שצו איסור הפרסום הגורף הלא מידתי והלא מובן יוסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully