וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אימפריה: חנויות קסטיאל AS IS נסגרות

22.11.2017 / 16:43

אחרי חמש שנים גם חמשת חנויות הרהיטים של קסטיאל AS IS נסגרות. משפחת קסטיאל מכרה את המפעל בקריית גת ונפרדה מכל העובדים, כל זאת בצל פרשת אלון קסטיאל המואשם בביצוע עבירות מין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשת AS IS הבטיחה מחירים נוחים לעיצובים איכותיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יולי האחרון נפל דבר בעולם העיצוב. משפחת קסטיאל הכריזה על סגירת חנות הרהיטים הגדולה והמיתולוגית השוכנת בדרום תל אביב. חנות שהיתה אהובה במיוחד על האלפיון העליון, הן בשל העיצובים והן בשל האפשרות לקנות אותם במחירי העתק. הסיבה העיקרית לסגירה הדרמטית היתה לדברי יהושע קסטיאל מבעלי החברה וממעצביה הראשיים כי הקהל השתנה, צורות המגורים השתנו וחוקי המשחק של תעשיית הרהיטים בארץ - השתנו אף הם. אלא שאז, לפני ארבעה חודשים, הבטיחה המשפחה לשמור על הגחלת הודות לחמש חנויות AS IS המציעות רהיטים במחירים שפויים, שלא לומר עממיים, העולים בקנה אחד עם רשתות הריהוט המקומיות כגון, "ביתילי", "איי די דיזיין" ואפילו "איקאה". אלו נפתחו במהלך חמש השנים האחרונות ברחבי הארץ (תל אביב, בילו, מתחם פולג, ראשון לציון וחיפה) וסיפקו רהיטים מעוצבים בייצור מקומי ומהיר, שנעשה במפעל שבבעלות המשפחה השוכן בקריית גת. היום (22 בנובמבר) משפחת קסטיאל מרימה ידיים באופן סופי ומודיעה על מכירת המפעל וסגירתן של חנויות קסטיאל AS IS.

"התחרות עם הייבוא הסיני גדולה" אומר היום יהושע קסטיאל לוואלה! בית ועיצוב. "בנוסף, יש בארץ הרבה יבואנים שמטיילים בעולם ומביאים איתם רהיטים שמיוצרים במדינות בהן יש כח אדם זול יותר. המספרים ביחס לאנרגיה שהוצאנו לא היו הגיוניים. לא הפסדנו ולכן אנחנו עושים את המהלך מתוך החלטה מובנית. אנחנו לא עוזבים לחלוטין את הענף" הוא מוסיף, "נמשיך ללוות באופן פרטני את הלקוחות שזוכרים ומעוניינים באיכות שלנו, נתרכז בניסיון שצברנו לטובת פרויקטים קטנים כגדולים שבהם נדרש תמיכת הידע שלנו. האנרגיה והרעיונות של אנשי עיצוב, שלי של בתי דפנה ואחי משה מבעבעים מבוקר עד ערב. זה לא משהו שאפשר לכבות ברגע".

סגירת אמפריית הרהיטים המפורסמת בארץ מתרחשת בצל פרשת אלון קסטיאל, בנו של יהושע, המואשם בביצוע עבירות מין. שנה שבה המשפחה הורידה פרופיל, התכנסה ובחרה שלא להתראיין גם לא בנושאי החנות. אף אחד מבני המשפחה לא עושה את הקשר בין סגירת העסקים לפרשה אך כנראה שהכתובת תלויה בגדול על הקיר. "בשנה האחרונה היתה ירידה גדולה בכל המכירות בענף הרהיטים ולא רק בקסטיאל" אומר יהושע קסטיאל. "החלטנו בצורה מושכלת להמשיך מכאן את עסקי הנדל"ן שלנו".

מתחם הארועים בבעלות המשפחה השוכן בצמוד לאולם התצוגה בדרום תל אביב, צפוי להמשיך ולפעול כרגיל.

לקריאה נוספת:
תלונה ראשונה בגין תקיפה מינית הוגשה נגד יזם הנדל"ן אלון קסטיאל
"הוא שותה ונהיה אלים": העדות החדשה שמחזקת את הטענות נגד קסטיאל
בעוד ההליך הפלילי בעיצומו: תלונה נוספת הוגשה נגד אלון קסטיאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קסטיאל הקפידו לשתף פעולה עם מותגים מקומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אימפריית העיצוב המשפחתית הוקמה למעשה לפני 77 שנה על ידי אפרים קסטיאל ז"ל שעבד כרפד בשכונת פלורנטין בתל אביב. רהיטיו של אפרים כיכבו בבתים של ראשי ממשלה והוא הזדקק לעזרתם של שני בניו - יהושע ומשה שהפיחו בעסק חיים חדשים וצעירים. בזכות טעמם המשובח החל העסק למשוך את בעלי הממון וכך הצליחו להפוך את שם המשפחה למותג של איכות. נכדיו של אפרים הצטרפו לעסק אף הם, דפנה ביתו של יהושע היתה ממובילות הרעיון של חנויות AS IS ואפרים בנו של משה כיהן כמנכ"ל החברה.

במהלך השנים קסטיאל אף שיתפו פעולה בפרויקטים שריעננו את הקולקציות כמו צבעים לבית טמבור, "שירנקה" - שהביאה קולקציית רהיטים שובבה בעיצוב הסטייליסטית שירן קידר מילר, מותג הצבעים The Paint Store של ראלף לורן ועוד..בחנויות AS IS נערכו תערוכות אמנות שהתחלפו ובשנה שעברה אף השיקו קולקציה משותפת עם שכטר בדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שולחן חג בגווני כחול בעיצוב קסטיאל. נמרוד סונדרס
בחנויות קסטיאל נמכרו גם פריטים משלימים/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם האירועים של קסטיאל בדרום תל אביב צפוי לפעול כרגיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully