וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הסגל במכללה הצטרפו להפגנת עמיתיהם – ונקנסו

20.11.2017 / 22:30

עובדי הסגל המנהלי במכללה האקדמית יפו, שהצטרפו להפגנתם של עמיתיהם מהסגל הבכיר נקנסו על זמן העבודה שהפסידו, על אף שלטענתם עשו זאת במהלך הפסקת הצהריים. מהמהכללה נמסר "פעלנו באופן מידתי ובהתאם לחוק. אנו קוראים לקידום משא ומתן"

המכללה האקדמית תל אביב-יפו. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
העובדים נקנסו. המכללה האקדמית תל אביב-יפו/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

עובדי הסגל המנהלי במכללה האקדמית תל אביב-יפו שהצטרפו בשבוע שעבר להפגנתם של הסגל הבכיר קיבלו מכתבי איום משפטיים וקנסות מההנהלה. הסגל הבכיר במכללה שובת מאז תחילת שנת הלימודים האקדמית. ביום שני האחרון קיימו חברי הסגל הפגנת מחאה, שאליה הצטרפו בזמן הפסקת הצהריים גם עשרה מחברי הסגל המנהלי.

בתגובה, שיגרה הנהלת המכללה מכתבים, שבהם נכתב כי העובדים "נטשו את עבודתם" והשתתפו בשיבושי עבודה בלתי חוקיים, ועל כן משך הזמן שבו נעדרו מעבודתם ינוכה משכרם.
"על פי המידע שבידינו, אתמול בשעות הצהריים במהלך יום העבודה, נטשת את העבודה לצורך השתתפות בהפגנת הסגל האקדמי הבכיר", נכתב במכתב שקיבל אחד העובדים. "במעשה זה נטלת חלק בצעד ארגוני המנוגד לדין, בין היתר בהיותו מנוגד להחלטת בית הדין לעבודה. למותר לציין כי אין לשיבוש העבודה האמור כל קשר לסכסוך העבודה של הסגל המנהלי של המכללה שעליו אתה נמנה. הנהלת המכללה מכבדת את זכות השביתה ללא סייג. עם זאת, לא תהיה כל סובלנות כלפי השתתפות עובדים בשיבושי עבודה בלתי תקינים, שאותה רואה הנהלת המכללה בחומרה רבה".

"ההנהלה השתמשה במרותה כאמצעי הפחדה"

בתגובה אמרה חברת ועד העובדים במכללה לימור סקופ כי "מאכזב לגלות שדווקא במקום העבודה שלנו, דווקא במוסד אקדמי, ששה ההנהלה לפגוע בחופש הביטוי". לדבריה, "מצערת עוד יותר המתקפה החריפה על העובדים. הם יצאו בהפסקת הצהריים, או באישור המנהל הישיר, והצטרפו לשורת המפגינים. כל זאת כדי לתמוך בחבריהם למקום העבודה השובתים בשביתה חוקית. היכן שיבוש העבודה שההנהלה מדברת עליו? מדוע להכתים כך את העובדים ולפגוע בכיסם?", תהתה.

בתגובה לעמדת ההנהלה שיגר ארגון "כוח לעובדים", הארגון היציג של הסגל המנהלי ושל סגלי ההוראה במכללה, מכתב להנהלה. "ההנהלה השתמשה במרותה כאמצעי הפחדה, באופן המהווה המשך לקו הלוחמני והבלתי ראוי שלה כלפי העובדים", כתבה עו"ד שרון ברשטלינג-כ"ץ, המייצגת את הוועד מטעם הארגון.

שני סגלי ההוראה במכללה הביעו אף הם זעזוע מפגיעת ההנהלה בעובדים, ובכוונתם לקיים אירוע מחאה נגד הפגיעה בעובדים ובחופש הביטוי שלהם. בנוסף, ועדי סגלי ההוראה, הבכיר והזוטר, ציינו כי לא יאפשרו פגיעה בעובדים והפחדות דרך הטלת קנסות וכי אם יוטלו הקנסות, הם יאספו כספים כדי לפצות את הנפגעים בשכר. "אם ההנהלה לא תחזור בה מאיום הפגיעה בשכר העובדים, נשקול את צעדינו המשפטיים בעניין", הוסיפה עו"ד ברשטלינג-כ"ץ.

מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "לצערנו ארגון כוח לעובדים הפר מספר פעמים החלטה ברורה של בית הדין לעבודה לפיה לא ינקטו צעדים ארגוניים של הסגל המנהלי ללא התראה מראש. בנסיבות אלה, המכללה פעלה באופן מידתי וכמתחייב מהחוק ומהנחיות הממונה על השכר במשרד האוצר והודיעה לעובדים כי זמן הפסקת העבודה ינוכה משכרם כמקובל. הנהלת המכללה קוראת לנציגות הסגל המנהלי למקד את מאמציה בהידברות ובקידום המו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully