וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר למשתכן זה הכל פסיכולוגיה, עבודה בעיניים"

20.11.2017 / 12:13

יגאל דמרי, בעל השליטה בחברת י.ח דמרי, מתח ביקורת על דרך ניהול תוכניות מחיר למשתכן. מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים התייחס לראשונה למאבק בגליל ים ואמר: "הלוואי שהילדים שלי היו יכולים לקנות את הדירות בהרצליה"

פאנל נדל"ן פורום שוק החוב מידרוג. יח"צ,
"המפרט של משרד השיכון סביר - חוזר בי מדברי בעבר". פאנל הנדל"ן בפורום שוק החוב של מדרוג/יח"צ

לראשונה מאז נעצר היתר הבנייה בפרויקט מחיר למשתכן בגליל ים, התייחס אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, למאבקם של קבוצת הזוכים בהגרלה. "בגליל ים נתקלנו במצב שהוא לא מתאים לשום תורת משחקים. פגשנו קבוצה של זוכים, הם אפילו לא מוגדרים רוכשים, שהחליטו לעשות אובר-רולינג על החלטות שהתקבלו על ידי הרשות המקומית ומשרד השיכון. אנשים שאומרים: התכנון שלכם 'לא בא לי טוב' ויש להם זכות דמוקרטית לנהל על זה הליך", אמר הוד.

"אז הם לא יזכו כנראה בהליך המשפטי, כי כל הגורמים המקצועיים שבדקו נתנו את ברכת הדרך, אבל אני יכול לומר שאני אבא לשלושה ילדים והלוואי והייתי יכול לדאוג שאחד הילדים שלי יוכל לזכות בהגרלה ולקנות את הדירות האלה. התכנון הוא ברמה מעולה. רשימת ההמתנה אחורה ארוכה, יש לי למעלה מ-1,000 אנשים ברשימה, אז הם יכולים לוותר על הדירות – כי בטוח יש מישהו שירצה את זה".

הוד אמר את הדברים בפורום החוב של מדרוג, שהתקיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בפאנל נכח גם יגאל דמרי, בעל השליטה בחברת י.ח דמרי, שהתייחס לפרויקט מחיר למשתכן. "במודיעין אנשים זכו לפני 8 חודשים בהגרלה, אבל לכו תראו מה יש שם כרגע. אפילו לא פרצו את הדרך לאתר, רועות שם פרות בשטח. מה שכן, נכון להיום, המפרט של משרד השיכון הוא מפרט סביר, הוא לא מפרט של פחונים, אני חוזר בי מדברים שאמרתי בעבר".

דמרי מתח ביקורת על האופן שבו מנהלת המדינה את התוכנית ואמר: "אני נגד התוכנית לא ברמה העקרונית אלא באופן שהיא מנוהלת - כי היום רוב הזכאים הפכו למשקיעים. זה יצר מצב אבסורדי שתמיד במדינת ישראל נתנו עידוד לזוגות הצעירים לגור בפריפריה, אבל הנה בא שר האוצר ועשה פעולה הפוכה. היום לאף אחד אין סיבה לקנות דירה בדימונה כי המענקים במרכז הארץ טובים יותר. כלומר היום מגדילים את הפערים. הכל פסיכולוגיה ועבודה בעיניים, במקום להגדיל את ההיצע – מנסים לעצור את הביקוש – אבל כמה זמן זה יחזיק?".

עוד באותו נושא

"מחירי הדיור במדינה נקבעים קודם כל בתל אביב"

לכתבה המלאה

אזורים לא תתמודד במחיר למשתכן בפריפריה

"הרווחיות במחיר למשתכן היא נמוכה מאוד. לדעתי היא נעה בין 7-10 אחוזים"

דרור נגל, מנכ"ל חברת אזורים, הבהיר כי לאזורים אין כוונה בשלב זה להתמודד במכרזי מחיר למשתכן בפריפריה ואמר כי התמחור למ"ר מטעה במידה רבה את הזוכים. "אני אתן דוגמא, יש לנו פרויקט מחיר מטרה במודיעין, שם לקח לנו שנתיים לקבל היתר. במהלך השנתיים האלה המחירים עלו יפה מאוד וזוג שזכה יכול להיות במצב שהוא חסך כמיליון שקלים. אבל התב"ע שם היא לדירות גדולות של 150 מ"ר. כלומר אדם יכול להיות במצב שהוא חסך מיליון שקל. מי יכול לוותר על סכום כזה? אבל בכל זאת, היו לנו 42 זכאים שביטלו. למה? כי הם עושים חשבון, שהסכום הסופי שהם חשבו לשים על דירת 100 מ"ר –לא מספיק – כי אין שם דירות 100 מ"ר". נגל אמר כי אנשים לא יודעים מה הם קנו, וכי גם החברות שזכו במכרזים לא יודעות מה הן עומדות לבנות. "הם מתחתנים לפני שהם ראו את הכלה".

ניסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת האחים דוניץ, מתח גם הוא ביקורת על מחיר למשתכן והבהיר כי לחברה אין כוונה לגשת למכרזים אלו: "הרווחיות במחיר למשתכן היא נמוכה מאוד. לדעתי היא נעה בין 7-10 אחוזים. אנחנו גם חברה מבצעת של כל הפרויקטים שלנו ובונים בעיקר במרכז הארץ, אבל כרגע יש לנו מלאי לבנייה של כ-2,500 יחידות דיור ולכן כרגע אני לא מוצא סיבה מדוע להיכנס למכרזים האלה. אני רואה את אפריקה ישראל ואת אזורים מתחרות במכרזים האלה, לפעמים מול קבלנים שאף אחד לא שמע עליהם, שמציעים את המחיר הזול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully