וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים ברציפות: צה"ל ירה על עמדת צבא אסד בשל פעילות באזור המפורז

19.11.2017 / 19:27

הכוח ירה באמצעות טנק לאחר שנצפו כוחות צבא אסד מבצרים עמדה צבאית, בניגוד להסכמי הפרדת הכוחות. דובר צה"ל אישר את הפרטים והבהיר כי מדובר היה בירי הרתעתי. אתמול אירע תרחיש זהה

צילום: משרד הבטחון, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: סיור של שר הביטחון בגבול)

צה"ל ירה הערב (ראשון) ירי ארטילרי לעבר עמדת צבא סוריה, בעקבות הפרה של הסכמי הפרדת הכוחות. זאת, מאחר שנצפו עבודות של צבא סוריה לביצור עמדה צבאית במרחב המפורז שבין המדינות. על פי דובר צה"ל, הכוחות ירו באמצעות טנק ומדובר היה בירי הרתעתי.

גם אתמול ירה צה"ל ירי אזהרה לעבר כוח של צבא סוריה שפעל לביצור עמדה בשטח המפורז ברמת הגולן. תחילה זיהה כוח צה"ל פעילות הנדסית באזור, אז הוחלט לבצע ירי שלא למטרת פגיעה כדי לאותת לצד הסורי לעזוב את השטח.

בסוף השבוע שעבר יורט כלי טיס בלתי מאויש באמצעות סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

לקריאה נוספת:
צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן
בצל התעצמות הציר הרדיקלי בסוריה: ישראל ממשיכה לסמן קווים אדומים
גורם ביון מערבי: איראן מקימה בסיס קבע מדרום לדמשק

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
לחימה ברמת הגולן הסורית/ראובן קסטרו

בחודש שעבר תקף צה"ל תותחים של המשטר הסורי בגבול רמת הגולן בעקבות אירועים של זליגת ירי לשטח ישראל. רקטות שנורו כחלק ממלחמת האזרחים בסוריה נפלו בשטח פתוח בכמה מועדים מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בטרם הנפילות אזעקות הושמעו ביישובי הגולן.

לאחרונה הביעו במערכת הביטחון אכזבה מההבנות בין ארצות הברית לרוסיה על הפסקת האש בדרום סוריה. במסגרתן הוסכם על שטח מפורז בעומק של שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל, זאת מחשש להתבססות איראן באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully