וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית בכינוס חירום על איראן: "לא נעמוד מנגד"

19.11.2017 / 19:27

שר החוץ הסעודי הבהיר בדיון בקהיר כי ריאד "תגן על ביטחונה" וכי "אסור להיות שאננים עם טהראן" ברקע ההסלמה בתימן והמשבר בלבנון. שר החוץ של בחריין: "לבנון נשלטת לחלוטין בידי חיזבאללה"

צילום: משרד הבטחון, עריכה: תום זואילי

שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר אמר היום (ראשון) כי ריאד "לא תעמוד מנגד" לנוכח פעילותיה של איראן באזור, במהלך כינוס חירום של שרי הליגה הערבית בקהיר. הדיון מתקיים לבקשת הממלכה, אחרי שהמורדים החות'ים בתימן שיגרו בתחילת החודש טיל לעברה, במתקפה שלטענת הסעודים הייתה "תוקפנות ישירה" של טהראן.

המפגש מתקיים גם ברקע המשבר המחריף בלבנון, עם התפטרותו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי, שהאשים את איראן ואת חיזבאללה ביצירת קרע בעולם הערבי. אל-חרירי הגיע בשבת לפריז, אחרי שבועיים שבהם שהה בריאד ברקע שמועות על החזקתו והתפטרותו הכפויה, והוא אמור להגיע לבירת מצרים מחר. הוא הבטיח להשתתף בחגיגות יום העצמאות של לבנון ביום רביעי, וישלים את הליך התפטרותו כשייפגש עם הנשיא מישל עאון.

שר החוץ של ערב הסעודית אל-ג'ובייר בכינוס הליגה הערבית בקהיר, 19 בנובמבר 2017. רויטרס
מזהיר את טהראן. שר החוץ הסעודי בכינוס הליגה הערבית, היום/רויטרס

שר החוץ הסעודי אמר במהלך הדיון כי "לא נהסס להגן על ביטחוננו" וכי "כל שאננות ביחס למדיניות שלהם "(של איראן) רק תעודד אותם, כך שעלינו לפעול יחד". שר החוץ של בחריין, הסובלת אף היא מגל טרור שאותו היא מקשרת למעורבות איראן, אמר כי לבנון "נשלטת לחלוטין על ידי חיזבאללה".

מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט אמר כי מדינות ערב יעלו את הסוגיה האיראנית בפני ארגונים בינלאומיים, בהם מועצת הביטחון של האו"ם. עם זאת, הארגון לא פירט את צעדיו הבאים. "האיומים האיראניים עברו כל גבול ודחפו את האזור לתהום מסוכנת", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טיל בליסטי ששיגרו החות'ים מצנעא, תימן, אל עבר ריאד, ערב הסעודית, 4 בנובמבר 2017. רויטרס
שיגור הטיל של החות'ים לעבר ריאד, החודש/רויטרס

בערב הסעודית אמרו מוקדם יותר החודש כי לבנון הכריזה מלחמה על הממלכה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי ערב הסעודית מעודדת את ישראל לתקוף בלבנון, ומחר הוא יישא נאום ובו יתייחס להתפתחויות באזור. שר החוץ של לבנון נעדר מהכינוס, ובמקומו משתתף שגריר המדינה בליגה הערבית.

באיראן דוחים את הטענות נגדם. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שהשתתף במפגש עם עמיתיו מרוסיה ומטורקיה באנטליה סביב המלחמה בסוריה, אמר כי "לרוע המזל, מדינות כמו המשטר הסעודי פועלים לפילוג ולכן אלו התוצאות שהן מקבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully