וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ החיצוני למשטרה ליאור חורב התפטר: "מתנהלת מערכה נגד הארגון"

19.11.2017 / 16:40

היועץ, שספג ביקורת רבה מצד הממשלה בשל התבטאויותיו נגדה, ביקש להסיר את עצמו מרשימת היועצים החיצוניים. לדבריו, "מתנהלים מהלכים חסרי תקדים במטרה להחליש את המשטרה מלמלא את ייעודה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיון סוער בוועדת הפנים סביב העסקת חורב, החודש)

היועץ האסטרטגי של המשטרה ליאור חורב יסיים את תפקידו - כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה. זאת ברקע הביקורת סביב העסקתו כיועץ חיצוני, בשל התבטאויותיו נגד שרים וחברי כנסת מהממשלה.

חורב כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי נגד הארגון "מתנהלת מערכה יזומה, מתוכננת וחסרת תקדים במטרה להחליש את המשטרה מלמלא את ייעודה". הוא סיפר כי "כחלק מהמערכה שנוהלה כנגד המשרד, הופץ ביודעין, פעם אחר פעם, מידע כוזב הנוגע להתקשרותנו עם משטרת ישראל. גם הניסיון 'לגייס' את מבקר המשרד לבט"פ למערכה היזומה נגד המשרד לא צלח". לסיכום, כתב: "אלה ימים מורכבים מאוד. פסיפס האינטרסים, המניעים הגלויים והגלויים פחות, סופם להתברר".

לקריאה נוספת בנושא
המשטרה נגד ארדן: "התנהלות השר נועדה להביך את המפכ"ל"
אמסלם בדיון סוער בכנסת: חורב כינה אותי "דודי-דו"; גרמן: "זה משפט שדה"

ליאור חורב. הארץ, מערכת וואלה! NEWS
גרם למשבר בין המשטרה למשרד לביטחון הפנים. חורב/מערכת וואלה! NEWS, הארץ

לפי המשטרה, בשבוע שעבר פנה חורב לראש חטיבת אוכלוסייה ותקשורת, וביקש להסיר עצמו מרשימת היועצים מטעמה של חברת "גולדפינגר תקשורת", המעניקה שירותים למשטרה. עוד נמסר כי ראש החטיבה אישר את בקשתו והודה לו על "תרומתו הרבה למשטרת ישראל" במגוון הנושאים שבהם עסק.

העסקת חורב יועצו של המפכ"ל רוני אלשיך יצרה מתיחות רבה בין המשרד לביטחון הפנים לבין המשטרה. בארגון האשימו את השר גלעד ארדן בהדלפת דוח פנימי של מבקר המשרד, שקבע כי חורב הפר את תנאי העסקתו.

הדוח פורסם כמה שעות לפני דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), שבו נידונה העסקת חורב. אמסלם הציג חלק מהכינויים שהטיח בו בעבר חורב, ואמר כי יש להפסיק את ההתקשרות עם חורב. "למשטרת ישראל יש 110 דוברים ולדעתי ליאור חורב מיותר", אמר.

(עדכון ראשון: 14:54)

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
משבר ביחסים. ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully