וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן העדן האחרון: המדינה המוסלמית המדהימה שמחכה לישראלים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

26.11.2017 / 8:17

אינדונזיה היא ארץ פלאות ססגונית שבה חוויות טבע, תרבות ונוף מתמזגות יחדיו לכדי תמונה בלתי נשכחת. מערכת האיים הגדולה בעולם תפגיש אתכם עם הרי געש פעילים, חופים קסומים, מקדשים קדומים ואולי אפילו עם דרקונים

הרי געש, אינדונזיה. ShutterStock
הרי געש באינדונזיה/ShutterStock

בקיץ האחרון הכריזה הרשת החברתית "אינסטגרם" כי ג'קרטה, בירת אינדונזיה, היא העיר שבה נעשו הכי הרבה תיוגי "אינסטוש" בעולם. ניתן רק לשער לאילו גבהים היו מזנקים הנתונים לו היו טורחים המתייגים החרוצים לצאת מגבולות העיר ולחקור את הטבע הפראי של הארכיפלג האדיר הזה.

13,466 איים, 139 הרי געש, 742 שפות וניבים, כ-300 קבוצות אתניות, וגם הלטאות הכי גדולות (ומפחידות) בעולם. ובכן, גם מי שמשתעממים מנתונים סטטיסטיים, יהיו חייבים להודות שמדינה אחת שמתהדרת בנתונים כה מדהימים חייבת לגרום גם ללסת של המטייל המנוסה ביותר להישמט. להישמט בקטע טוב כמובן.

ברוכים הבאים אל מדינת האיים האדירה, שהיוותה השראה להרפתקנים, סופרים, נוסעים ומגלים מזה מאות שנים. אינדונזיה, המשתרעת בדרום-מזרח אסיה, היא לא רק פסיפס גיאוגרפי רב-קסם, אלא גם (ואולי בעיקר) פסיפס אנושי שבו מאות קבוצות אתניות מאכלסות את אלפי האיים, ויוצרות קולאז' אדיר ובלתי נשכח. אפילו קניבלים הסתובבו פה ושם, עד לפני זמן לא רב. לכן, אין פלא, שאינדונזיה מגנטה אליה לא רק תיירים תאבי דעת אלא גם סוציולוגים ואנתרופולוגים ידועי שם.

קו הרקיע של ג'קרטה, אינדונזיה. ShutterStock
מיזוג מוטרף של תרבויות, מטעמים קולינריים ואורבניות דינמית. ג'קרטה/ShutterStock

כל אחד והאינדונזיה שלו

ההיסטוריה האנושית של אלפי האיים הללו היא מרתקת ורבת-רבדים. כאן, בין אוסטרליה להודו, שלטו במרצות הדורות ממלכות רבות לצד שבטים זעירים. האסלאם הגיע אל האיים וכבש לו חלקות רבות כבר במאה השמינית.

במאה ה-16, העידן שבו שגשגה הספנות האירופית ברחבי תבל, הגיעו לאזור ימאים פורטוגלים, בחיפוש אחר תבלינים, להם היה ביקש נרחב באירופה. בסוף אותה מאה, נכנסו גם ההולנדים לתמונה, ושלטו במרחב זה במשך דורות רבים.

כאמור, הארכיפלג האינדונזי מאכלס 13,466 איים. עם מספר כה גדול, אין פלא שהנתונים שונים ממקור למקור, אבל כך או אחרת, רק כ-6,000 מהם מיושבים. כיאה למיקומם על קו המשווה, האיים הטרופיים הללו, המשתרעים לאורך של כ-5,000 ק"מ, טומנים בחובם הרי געש רבים, חופים לבנים בתוליים, מקדשים מלאי הוד, אגמים צלולים, יערות גשם סבוכים, נהרות מפותלים וגם עולם חי עשיר.

למעשה, כיאה למדינה שהאיים שלה פרוסים על פני אוקיאניה ואסיה, תמצאו בה נמרים, קופים ופילים לצד קנגורו וציפורי גן עדן. בסופו של יום זהו גם המקום שבו ממתינות לכם השקיעות היפות שראיתם מעודכם.

אל חלק ניכר מכל הטוב הזה קשה להגיע, לעתים כמעט בלתי אפשרי. מאידך, ישנם אזורים תיירותיים להפליא, שבהם תמצאו תשתיות מפנקות לתייר. כך, כל אחד ימצא את אינדונזיה שלו - זו שצריך להתאמץ ולהזיע בשבילה, וזו שמגיעה אליך בקלות ובנוחות.

כך או אחרת, עבור ישראלים, הדרך היעילה ביותר לטייל במדינה היא בטיולים מאורגנים. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם, וכמדינה מוסלמית היא אינה מקיימת יחסים עם ישראל, לפחות לא באופן רשמי, אך ישראלים יכולים לבקר בה בקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מקדש פרמבנאן (Prambanan), האי ג'אווה, אינדונזיה. ShutterStock
מקדש פרמבנאן/ShutterStock

ג'אווה: חיי לילה ומקדשים

האיים המרכזיים והגדולים ביותר של אינדונזיה הם סומטרה, בורנאו, ג'אווה, סולאווסי וגינאה החדשה. אה, ויש עוד כ-6,000 איים מיושבים. אז מהיכן מתחילים? נכון, עיר הבירה ג'קרטה היא מיזוג מוטרף של תרבויות, מטעמים קולינריים ואורבניות דינמית, אבל הרי לא הרחקתם עד כאן רק כדי לשהות בעיר, כי אינדונזיה היא בעיקר טבע. הנה כמה מהיעדים הפופולריים במדינה, על קצה המזלג.

כמה מבין בעלי החיים הללו תוכלו לזהות? בנטנג, אייל טימור, מונטיאק, קלאו קרנפי, ארגוס גדול וחזיר יבלות ג'אווני. ובכן, מסתבר שג'אווה, האי החשוב במדינה מאכלס שפע של בעלי חיים, חלקם כאלו שלא תמצאו בשום מקום אחר בעולם.

ג'אווה, שבו שוכנת הבירה ג'קרטה, הוא האי המאוכלס והצפוף ביותר בעולם כולו. לא פחות מ-125 מיליון תושבים מאכלסים את המקום שנחשב כלב הפועם של אינדונזיה, לפחות מבחינה פוליטית ותרבותית. אך לצד הצפיפות בערים - שמזמנות מסעות שופינג לצד חיי לילה שוקקים - מציע האי מפגשים עוצרי נשימה עם הרי געש פעילים, אגמים שלווים וג'ונגלים עבותים. זאת לצד שפע של אתרים ארכיאולוגיים מרתקים ועוד. חובבי המקדשים לא יוותרו על שני אתרים מיוחדים במינם: מקדש פרמבנאן (Prambanan) ההינדואיסטי, שהוקם במאה התשיעית, ומתהדר בתבליטים נהדרים שמספרים את סיפורי וישנו, וכן במקדש הבודהיסטי בורובודור (Borobudur), מוקף ההרים, הנחשב לאחד הגדולים מסוגו ואף הוכרז אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. יש בו למעלה מ-2,600 תבליטים ולמעלה מ-500 פסלי בודהה.

אגם טובה (Danau Toba), אינדונזיה. ShutterStock
אגם טובה הוא האגם הוולקני הגדול בעולם מסוגו/ShutterStock

סומטרה: חוויות סביב האגם הוולקני

כל הטוב שתמצאו בג'אווה, מופיע גם בסומטרה, אבל באופן מפתיע יותר. החופים קסומים יותר, המעיינות החמים פוטוגניים יותר וחיות הבר קרובות אליכם יותר. כאן, באי השני בגודלו באינדונזיה, יש פלא טבעי נוסף, בדמות אגם טובה (Danau Toba), שהוא מה שגיאולוגים מכנים אגם לוע - מה שמעניק לו את התואר "אגם וולקני". זאת ועוד, הוא גם הגדול מסוגו בעולם: אורכו כ-100 ק"מ ורוחבו כ-30 ק"מ, ובמרכזו מצוי אי.

חובבי המעיינות החמים ימצאו את מבוקשם באזור פנגורואן (Pangururan), אם כי טבילה ממושכת תהיה בלתי נסבלת, בשל החום העז. ובין לבין, האי יחשוף בפניכם מצודות יפות, כפרים מסורתיים, אתר קבורה מרשים שבו פסלי ענק קדומים וגם אפשרויות לטיולי ספארי בשמורות הטבע, שבהן פילים, נמרים ושאר חברים.

טיול מאורגן לאינדונזיה

באלי: קטן, מרוכז ומסעיר

יש סיכוי גדול שהעברית היא השפה היחידה בעולם שבה שמו של האי הזה מתאר גם את מהותו. כי אין מקום שיותר בא לכם עכשיו להיות בו מאשר באלי. ויש לכך לא מעט סיבות. באלי הוא ריכוז מזוקק של הארכיפלג כולו, וככזה הוא מציג לראווה שפע גיאוגרפי מרשים: נהרות, ג'ונגלים, אגמים, חופים נהדרים והרי געש. וכל אחד מהם נראה "גלוייתי" יותר מקודמו.

ביעד תיירות פופולרי זה, מצוי אחד מהרי הגעש הידועים במדינה - אגונג (Agung) שמתנשא לגובה של 3,031 מטרים - המקום הגבוה ביותר בבאלי כולה. זהו הר געש פעיל, שמעת לעת עשן מיתמר מלועו. ניתן לטפס אל פסגתו, אך מדובר במשימה מפרכת.

חובבי הרביצות והסתלבט, הבירה וגלישת הגלים, יתענגו על חופי הים היפים ובתי המלון המשובחים של מפרץ ג'ימברן (Jimbaran), שבאחד מקצותיו שוכן כפר דייגים קטן שבו שוק נחמד. אך לכאן מגיעים כל התיירים, וכדאי לצאת אל הטבע האמיתי של באלי.

כך, אל תחמיצו גם את גורה גאג'ה (Goa Gajah, "מערת הפיל"), שהכניסה אליה מפוסלת בלוע של פיל ענקי ובתוכה עיטורים קדומים. חובבי המיסטיקה יפנו אל האתר הארכיאולוגי טמפקסירינג (Tampaksiring), שבו מצוי מקדש עתיק ובשטחו נובע מעיין שמייחסים לו תכונות ריפוי.

עוד כדאי לדעת כי באלי גדושה במקדשים באלינזיים רבים, ומעת לעת נערכים בה טקסים ופסטיבלים דתיים, צבעוניים וססגוניים להפליא. בלב האי שוכת העיר אובוד (Ubod), שסביבה כפרים שבהם שווקים שוקקים, מקדשים שבהם נערכים מופעי מחול מסורתי ואווירה של מסע במנהרת זמן.

חוף באי באלי, אינדונזיה. ShutterStock
חוף באי באלי/ShutterStock

איי קומודו: פלא עולמי

דרקון קומודו היא לטאת הכוח הגדולה ביותר שנעה כיום על פני כדור הארץ, והיא מצויה רק באזור זה. הלטאה הזו התגלתה לעיניים מערביות לפני קצת יותר מ-100 שנים. אורכה מגיע ליותר משלושה מטרים והיא מסוגלת לטרוף חזירי בר, כבשים ואפילו בני אדם.

הזוחל האינטליגנטי הזה נחשב לטורף-על, והמקום הטוב ביותר לפגוש בפלא הזואולוגי הזה הוא בפארק הלאומי קומודו (Taman Nasional Komodo), שמשתרע על פני כמה איים, בהם איי קומודו. שמורת טבע זו הוכרזה אתר מורשת עולמית ואף לאחד משבעת פלאי עולם הטבע. ואתם בהחלט לא רוצים להחמיץ מפגש עם פלא עולמי.

טיולים מאורגנים - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully