וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שקלים של רחל - מאה של לאה גולדברג: השטרות החדשים יופצו בעוד שבוע

16.11.2017 / 12:37

השטרות החדשים, בצבעים אדום וכתום, יופצו בשבוע הבא על ידי בנק ישראל. השטרות הנוכחיים יישארו בשימוש בשנים הקרובות, ויוצאו בהדרגה. ביום רביעי תמסור הנגידה את השטרות לריבלין - ובחמישי הם יופצו בכספומטים ובדואר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על רקע חופי הכנרת. רחל המשוררת על השטר החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיום חמישי הבא, יופצו לציבור שטרות ה-20 שקלים והמאה שקלים החדשים, ועליהם הדיוקנאות של רחל המשוררת ולאה גולדברג. בנק ישראל הודיע היום (חמישי) כי השטרות יופצו באמצעות קופות הבנקים המסחריים, הכספומטים וסניפי חברת הדואר. ביום רביעי, תמסור נגידת בנק ישראל קרנית פלוג את השטרות החדשים לידיו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, באירוע שייערך במשכן הנשיא בירושלים.

לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראייה, נבדלים השטרות החדשים באורכם, ומשולבים בהם סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם. השטר החדש של 20 שקלים, הנושא את דיוקנה של רחל, הוא אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש של מאה שקלים, הנושא את דיוקנה של לאה גולדברג, הוא כתום ואורכו 143 מ"מ.

השטרות הנוכחיים ימשיכו להיות בשימוש בשנים הקרובות. בנק ישראל הודיע כי מאחר שמהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור לא נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההיית, או חלמתי חלום?"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולדברג על רקע פרחי עץ השקד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ימים לבנים, ארוכים כמו בקיץ קרני החמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully