וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של כל הזמנים: ציור של דה וינצ'י נמכר ב-450 מיליון דולר

16.11.2017 / 9:30

פורטרט של ישו מהמאה ה-16 נמכר במכירה פומבית בניו יורק לרוכש שזהותו לא פורסמה, תמורת סכום עתק - יותר מפי שניים מהשיא הקודם: "כל הכוכבים התיישרו, לאונרדו היה מרוצה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ציור של לאונדרו דה וינצ'י נמכר הלילה (חמישי) בסכום שיא של 450.3 מיליון דולר במכירה פומבית בניו יורק. הציור "מושיע העולם" ("Salvator Mundi"), פורטרט של ישו, נמכר בבית המכירות הפומביות כריסטיז לרוכש שזהותו לא פורסמה, ושהגיש את ההצעה בטלפון בתום התמחרות בת 20 דקות.

הציור, שהתגלה לאחרונה, היה האחרון שדה וינצ'י הותיר בידיים פרטיות. ההערכות המקדימות בשוק היו כי יימכר בכ-100 מיליון דולר. השיא הקודם נקבע על 179.4 מיליון דולר, עבור "נשות אלג'יר" של פבלו פיקאסו, במאי 2015.

הציור "מושיע העולם" של לאונרדו דה וינצ'י נמכר תמורת סכום שיא של 450.3 מיליון דולר במכירה פומבית. רויטרס, רויטרס
מתוארך לתחילת המאה ה-16. "מושיע העולם"/רויטרס, רויטרס

לפחות שישה קונים השתתפו במכירה, וההצעות קפצו במדרגות של למעלה מ-15 מיליון דולר. "כל הכוכבים התיישרו ברגע הזה, ואני חושב שלאונרדו היה מרוצה מאוד", אמר יוסי פילקאנן, נשיא בית המכירות כריסטיס, שניהל את המכירה. "הציור הזה הוא מעבר לכל מה שעסקתי בו בעבר. אני צריך לתלות את הפטיש". במכירה נמכרו גם "שישים ארוחות ערב אחרונות" של אנדי וורהול, תמורת 60.9 מיליון דולר, ושתי יצירות של סיי טוומבלי, תמורת סכום כולל של 73.7 מיליון דולר.

הציור, המתוארך לשנת 1500, הוא אחד מתוך פחות מ-20 ציורים של דה וינצ'י שעדיין קיימים. הוא תועד לראשונה באוסף של המלך צ'ארלס הראשון, ונמכר במכירה פומבית ב-1763. מאז אבדו עקבותיו עד 1900, וכשנמצא פניו של ישו ושיערו נצבעו בשנית – נוהג שהיה מקובל בעבר, לפי מומחה לאיורים מטעם בית המכירות.

הציור "מושיע העולם" של דה וינצ'י נמכר ב-450.3 מיליון דולר במכירה פומבית. אי-פי, AP
"תולה את הפטיש". רגעי הסיום של המכירה הפומבית/AP, אי-פי

ב-1958 נמכר הציור בבית המכירות הפומביות סותביז תמורת 45 פאונד, וב-2005 הוא נמכר שוב. הבעלים החדש החל בהליך שיקום, ואחרי שש שנים הוא אימת את הציור כיצירה של דה ויניצ'י, והציג אותו בגלריה הלאומית בלונדון. גם המוכר לא הזדהה באופן רשמי, אך נמסר כי הוא "אספן פרטי אירופאי", ובתקשורת פורסם כי מדובר במיליארדר הרוסי דיטרי ריבולובלב, ששילם על היצירה 127.5 מיליון דולר במכירה פרטית ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully