וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q2 "אייקון" 1.0 ליטר: מבחן דרכים

יואב פולס

19.11.2017 / 8:05

יחידת הכוח הקטנה ביותר של קונצרן פולקסווגן מוצאת את דרכה לחרטום הג'יפון הקטן ביותר של אודי, ה-Q2. על מה שרואים, על מה שמרגישים ושאלת 165 אלף השקלים במבחן לגרסת ה"אייקון" של Q2

אודי Q2 מנוע 1.0 ליטר במבחן דרכים. יואב פולס, ניר בן טובים
המימדים והעיצוב יוצרים פרופורציות עם מקדם "חמידות" גבוה/ניר בן טובים, יואב פולס

אודי Q2 שהוצג במרץ 2016 משווק אצלנו החל מדצמבר האחרון עם מנוע 1.4 ליטר המוכר של הקונצרן. לאחרונה, נוספה גרסה המצוידת במנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים שמחליף ברכבי קונצרן VAG את מנועי ה 1.2 ליטר TSI. המנוע אינו חדש, ומשווק בארץ בדגמים שונים של רכבי הקונצרן. תחילת השיווק בג'יפון המיני של אודי היא סיבה טובה לקחת את הרכב לסיבוב ארוך למנוע הקטן.

היכרות

ה-Q2 של אודי ממוצב מתחת ל Q3 ומציג עיצוב רענן וצעיר ביחס לדגמים אחרים של הקבוצה, מבלי לזנוח את המאפיינים המוכרים של כל רכבי אודי. גריל גדול בחזית עם סמל ארבע הטבעות המוכר, צבירי פנסים ראשיים הנמתחים מהגריל עד לשליש תא המנוע. קורת A בצבע המרכב וקורות B ו-C בצבע שחור המשתלבות עם חלונות הצד. לאורך הרכב פיסול בקווים ישרים ועדינים, פנסים אחוריים רבועים למראה ותחושה כללית של עיצוב רענן וצעיר. (משהו בזויות ובפרופורציות מזכיר קקטוס אבל מבית אודי). התוצאה הסופית נאה, צעירה ולא מאיימת, עם זאת מזוהה מאוד ומשדרת יוקרה.

פנים הרכב מציג 'רעננות נקייה'. במרכז הדשבורד צג מידע בגודל 7 אינץ' מתחתיו שני פתחי אוורור עגולים ונאים. קומה אחת למטה תמצאו את פקדי מיזוג האוויר – קל ואינטואיטיבי.
בניגוד לסביבה הנקייה מול הנוסע, זו שמול הנהג מעט עמוסה. לוח מחוונים עם מדי סל"ד ומהירות עגולים וגדלים, ובאמצע צג מידע עם תצוגה מתחלפת לפי בחירת הנהג.

לגלגל ההגה עם שלושת החישורים מגרעות נוחות בשעות 3 ו-9 שלתוכן מחליקים האגודלים בקלות. כמובן שגם בבייבי Q של אודי תמצאו שליטה מלאה על התפריטים השונים ללא צורך להוריד את הידיים מההגה. עוד מנוף קטן לקרוז קונטרול, רק שהפעם בנוסף לבקרת השיוט (האדפטיבית, עד עצירה מלאה) תוכלו לכוון באמצעותו גם את המרחק שתרצו שתשמור המכונית מהרכב שלפניכם. מה שמצטרף לחבילת מערכות הבטיחות המתקדמות הטובה מאוד שיש כאן.

בקונסולה שבין המושבים הקדמיים תמצאו ידית הילוכים, מעצור יד חשמלי, חוגה גדולה לתפריטים בצג המידע ועוד.
בלי ביקורת קצת קשה, על ההגה כפתור NAV. לחיצה עליו אמורה להפעיל מערכת ניווט מקורית. זה לא קרה. לצג הקדמי הגדול והנאה לא היה שום שימוש מועיל בעת הנהיגה למעט בחירת תחנות רדיו. שכן מערכת ניווט לא הייתה בו.

מושב הנהג מציג אפשרויות כיוון רבות, ויחד עם ההגה המתכוונן אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה המתאימה לכל אחד.
המושב האחורי כצפוי בקטגוריה כולה, מעט צפוף. לא זה הרכב למשפחה עם חמש נפשות.

אודי Q2 מנוע 1.0 ליטר במבחן דרכים. יואב פולס, ניר בן טובים
אודי Q2 מנוע 1.0 ליטר במבחן דרכים/ניר בן טובים, יואב פולס

מתגלגלים

כאמור, הסיבה העיקרית למבחן היא שידוך המנוע החדש (יחסית) של הקונצרן גם לרכב הזה. אנחנו מדברים על מנוע ה 1.0 ליטר החדש, טורבו, שלושה צילינדרים – 20.4 קג"מ כבר ב 2,000 סל"ד ו-116 כ"ס ב 5000 סל"ד. על הנייר נתוניו טובים ממנוע ה 1.2 ליטר שנמצא בהרבה מדגמי הקונצרן, והשאלה היא איך השילוב בין הבייבי Q ששוקל מעל 1.3 טון למנוע הזערורי.

ראשית, בשום נקודת זמן אין תחושה של מנוע 1.0 ליטר. לא בהיבט הרעידות ולא בהיבט ההספק, נהגים אחרים שנהגו ברכב ונשאלו לדעתם על נפח המנוע נקבו בכל מספר שבין 1,600 ל-2,000 סמ"ק, והופתעו מאוד למשמע הנפח האמיתי.

כמו בחלק לא קטן ממכוניות הקבוצה, תחילת פעולת המנוע מלווה בצליל שמזכיר מעט מנוע דיזל, רק כאמור נטול כל רעידות. כדי לבחון איך הרכב באמת מתנהג לקחנו אותו לגיחה קצרה לאילת. החל מהזינוק, ובכל מהירות, השילוב של המנוע ותיבת ההילוכים (רובוטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים) עובד מצוין והמנוע מגיב מיד לכל משימה. לכאורה, הרכב שייט לאורך ק"מ רבים בדרום במהירות שבין 160 ל-180 קמ"ש ללא כל קושי, והדבר היחיד שמנע ממנו מהירות גבוהה יותר הייתה התנועה בדרך.

בכל מהירות היה מספיק כח זמין לנהג הממוצע לצורך עקיפות בטוחות. עדיין, לטעמי חסר לו מעט מחץ בתאוצות ביניים, אבל אז אתה נזכר שמדובר במנוע 1.0 ליטר וסולח לו על הכל. הוא מבצע נהדר.

אודי Q2 מעניק תחושה של קלילות וזריזות אם כי הוא מעט נוקשה מדי כדי להיקרא נוח. הדבר בולט במהירויות גבוהות מאוד על אספלט שאינו משובח. לנוסעים עוברות יותר מדי מהמורות ורעידות קטנות מהכביש, מעבר למצופה. מי שעוד הרגיש את זה אלו הם הסמארטפונים שספרו לנו מאות צעדים תוך כדי הנסיעה בעקבות אותן ויברציות קלות שנכנסו לתא הנוסעים. חשוב להדגיש ולהכניס לפרופורציות – זו תופעה שהתרחשה רק במהירויות גבוהות מאוד, כאלו שכנראה לא תשחזרו בשום נסיעה סטנדרטית. להתנהגות הזריזה של הרכב מצטרף משקל מדויק של ההגה, ותחושת יציבות גבוהה מאוד המאפשרת נהיגה רצופה ומתמשכת במהירויות גבוהות.

צריכת הדלק שלו היא פועל יוצא של מידת הלחיצה על הדוושה. בנסיעה רגועה של 90 קמ"ש הרכב עבר בקלות את ה 18 ק"מ לליטר (מוצהר על ידי היצרן 21 ק"מ לליטר). בנסיעה לא רגועה בכלל, עם תאוצות של 'רגל עד הפח' לאורך מאות ק"מ, הרכב צרך כ-14 ק"מ לליטר.

בשורה התחתונה – אין תחושה של מגבלה בגלל המנוע. אולי להיפך, יש בזה משהו 'מגניב' שאתה נוסע ברכב פרימיום עם מנוע 999 סמ"ק, סוג של תובנה אליטיסטית שרק בודדים יבינו אותך.

עוד כוכבית בעניין תחושת הפרימיום, נוסעת קל משקל שבאה להתיישב במושב שליד הנהג, וביקשה לכוון את גובה המושב, נשארה עם ידית כיוון הגובה ביד. בלי להפעיל כח, הפלסטיק פשוט נשאר לה ביד. לא משהו שאתה מצפה מרכב שעולה 165 אלף שקלים, בבסיס או כמעט 200 אלף שקלים למכונית המבחן. למעט אותה ידית שהוחזרה למקומה ולא התנתקה יותר לא נתקלנו בשום פגם ייצור אחר.

אודי Q2 מנוע 1.0 ליטר במבחן דרכים. יואב פולס, ניר בן טובים
אודי Q2 מנוע 1.0 ליטר במבחן דרכים/ניר בן טובים, יואב פולס

סיכום

הבייבי Q הוא רכב צעיר, רענן ומגניב, קל מאוד לחבב את ההופעה החיצונית שלו שרחוקה מהפוזה המנוכרת והיוקרתית של אחיו הגדולים. עם מנוע ה 1.0 ליטר הוא גם חסכוני הרבה יותר מהצפוי. אבל רק כאשר אשתי התיישבה מאחורי ההגה הבנתי מי הקהל יעד שלו – זהו רכב אופנתי שמכוון בעיקר למי שרוצים או רוצות את הסמל ה"נכון" בחזית, ולא באמת אמור לשמש כרכב עיקרי למשפחות עם שלושה ילדים.
מתחרים ישירים של ממש אין לו, אם כי אפשר לנקוב בשמות כמו ג'יפ רנגייד (1.4 ליטר, 140 כ"ס ב-156 אלף שקלים) או מיני קאנטרימן (1.5 ליטר, 136 כ"ס, 195 אלף שקלים) כמתחרים שאולי יהיו על הפרק.
כאשר מסתכלים על כלי רכב אחרים שניתן לקבל עבור 165 אלף השקלים שלו, או 200 אלף השקלים של מכונית המבחן - הוא שווה את הסכום הנדרש עבורו בעיקר אם ההתייחסות אליו היא כאל אותו אביזר אופנה.

על הצד הטכני: אודי Q2, 1.0 ליטר

מנוע, הנעה – בנזין, טורבו, 3 צילינדרים, קדמית
נפח – 999 סמ"ק
הספק/סל"ד – 5,000/116
מומנט/סל"ד – 2,000/20.4
תיבת הילוכים – רובוטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – 10.5
מהירות מירבית (קמ"ש) - 197

מידות
אורך (ס"מ) – 419
רוחב (ס"מ) – 179
גובה (ס"מ) – 150
בסיס גלגלים (ס"מ) – 260
תא מטען (ליטרים) – 405
משקל (ק"ג) – 1,315

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מק'פרסון / קורת מתח
בלמים קד'/אח' – דיסק מאוורר / דיסק
צמיגים – 215/55 17R (בחבילת האבזור "לקשרי")

מחיר – 165,000 שקלים (בסיס), 190,000 שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully