וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה שותקה, התושבים ציפו - והמבצע להצלת טנטור הפיל הצליח

טנטור בן ה-50 ששוקל חמישה טון וחולץ מחוות סוחרי סמים, המתין שנתיים בעיר הקולומביאנית ברנקייה לניתוח חיוני להצלת החט שלו. 30 אנשי צוות מארה"ב ומקולומביה טיפלו בו במשך שלוש שעות - והניב האימתני ניצל

טיפול שורש לחט של הפיל הקולומביאני. חורחה צ'באס, צילום מסך
מבצע משותף ל-30 מטפלים. צוות גן החיות בזמן הניתוח/צילום מסך, חורחה צ'באס

ניתוח ייחודי מסוגו שנערך בסוף השבוע הציל את החט של פיל אפריקאי בן 50 שנה במשקל חמישה טון, בגן חיות בעיר ברנקייה בקולומביה. 30 אנשי צוות קולומביאנים ומארצות הברית השתתפו במבצע המורכב שנועד לבצע את טיפול השורש המקיף שניתן לפיל, ששמו טנטור. הפיל המבוגר נלקח לגן החיות בברנקייה באפריל 1991, אחרי שנמצא על ידי סוכנות הסמים הקולומביאנית בחוות סוחרי סמים, יחד עם עוד בעלי חיים שנסחרו באופן לא חוקי.

טנטור הורדם לשלוש שעות, למרות הסיכון שקיים בכך, בשל גילו המתקדם. אולם, לא רק הניתוח עצמו היה מסובך, אלא גם הוצאתו לפועל. לפני שנתיים נפתח פרויקט מימון המונים שבו השתתפו למעלה ממאה אנשים, כדי לגייס 8,500 דולר. אולם, הניתוח נדחה בשנתיים בעקבות עיכובים ברכישה של חומרי הרדמה לבעלי חוליות ענקיים, וכן בעיצוב ובנייה של ציוד אורתודנטי מיוחד לניתוח מסוג זה.

ביום הניתוח עצמו העיר ברנקייה שותקה. הדרך לגן החיות נסגרה, המשטרה כיוונה את התנועה ונבנה עגורן, למקרה שבו יצטרכו המנתחים להזיז את הפיל כחלק מההליך. אנשי גם החיות ששוחחו עם רשת BBC סיפרו כי מצבו של טנטור טוב וכי הרופאים ימשיכו להשגיח עליו בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully