וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון לנגב קרמיקה: המפעל יישאר סגור - אך העובדים לא יפוטרו

12.11.2017 / 9:31

פרסום ראשון: הנהלת המפעל הגיעה להסכמה עם הוועד, ההסתדרות ומשרד הכלכלה לפיה בחצי השנה הקרובה ימשיכו העובדים לקבל משכורת. על פי ההסכם בתקופה זו צריך להימצא משקיע שיפעיל את המפעל מחדש, אחרת הוא יישאר סגור

צילום:בני בן סימון עריכת וידאו:ניר חן

ההסתדרות הגיעה היום (ראשון) להסכם עם ועד העובדים של מפעל "נגב קרמיקה", הנהלת החברה ומשרד הכלכלה לפיו 140 עובדי המפעל בירוחם לא יפוטרו וימשיכו לקבל משכורת במשך חצי שנה, אך המפעל יישאר סגור. על פי ההסכם במשך תקופה זו ימונה נאמן למפעל וההנהלה תחפש אחר משקיע או יזם שיפעיל אותו מחדש. אם לא יימצא כזה, יישאר המפעל סגור.

לפני כשבועיים שלח נשיא בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע השופט שמואל טננבוים את העובדים וההנהלה להמשיך במשא ומתן. זאת, על אף טענות הנהלת המפעל כי יש לסגור אותו מכיוון ש"אין לו תקומה". בהחלטה שנתן בתום הדיון קבע השופט טננבוים כי "אנו לוקחים בחשבון שתיתכן מעורבות של המדינה או גורמים אחרים שלדברי נציגי ההסתדרות וראש מועצת ירוחם עשויים לסייע להמשך הבראתו של המפעל". נשיא בית הדין ציין באותו מעמד כי התרשם שקיים סיכוי שהמשך המשא ומתן יביא להסכמות בין הצדדים.

עוד בוואלה! NEWS:
הבוקר: שביתת אזהרה בתיכונים במחאה על שכר המורים
צה"ל מאיים: הג'יהאד האסלאמי משחק באש; נגיב בעוצמה
טראמפ גיבה את הערכות המודיעין לגבי רוסיה: "מאמין בהן מאוד"

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
עובדים מחוץ לשער המפעל הסגור, בחודש שעבר/שי מכלוף

בדיון התייחס השופט טננבוים לטענות הנהלת החברה בדבר "הפסדים משמעותיים הולכים ומתמשכים", אך ציין כי "כשמדובר בגורלו של המפעל והמשך תעסוקתם של כ-140 עובדים יש לתת לצדדים שהות נוספת למיצוי המשא ומתן תוך מעורבות פעילה של המדינה וניסיון לערב גורמים רלוונטיים נוספים והכול תוך כדי המשך משא ומתן בין הצדדים עצמם".

לפני כחודש הורה בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע להנהלת "נגב קרמיקה" להשהות את פיטורי העובדים, בעקבות בקשת ההסתדרות. נציגת המפעל לימור ארגוב-שנהב אמרה אז בדיון כי ההחלטה על פיטורי העובדים התקבלה בלב כבד וכי "אין שום תכנית הבראה שיכולה להביא את המפעל לרווחים". ארגוב-שנהב הוסיפה כי ההנהלה בחנה אפשרויות שונות למניעת סגירת המפעל אך ציינה כי תכנית ההבראה שהוצגה לה הייתה מובילה להפסד של מיליון שקלים בחודש.

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות ארמונד לנקרי אמר אז כי במשך שנתיים העובדים "היו מוכנים ללכת אחרי המפעל ולהבריא אותו", במסגרת תכנית התייעלות. לנקרי הוסיף כי קיבל טלפון מקבוצת משקיעים שהביעה עניין ברכישת המפעל, "מבלי לפטר אף עובד אחד".

עוד באותו נושא

משבר "נגב קרמיקה": השופט קרא להנהלה והעובדים להמשיך במגעים

לכתבה המלאה
הפגנות תמיכה של עובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה, בבאר שבע 30 באוקטבור 2017. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי "נגב קרמיקה" מחוץ לבית המשפט בבאר שבע, לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully