וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו שוחח עם אליניב ברדה: "כולנו החסרנו פעימה"

ראש הממשלה יצר קשר עם קפטן הפועל באר שבע המאושפז, שעדכן בעצמו: "אני מרגיש הרבה יותר טוב". מנהל מערך הקרדיולוגיה: "אנשים שעברו אירועים כאלה חזרו לספורט תחרותי"

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן

אחרי שהעביר את הלילה בבית החולים סורוקה, אליניב ברדה ממשיך להתאושש גם היום (רביעי) מהתקרית החמורה במהלכה ספג כדור בחזה, איבד את ההכרה ועבר החייאה כולל מספר מכות חשמל לפני שיצא מכלל סכנה. "אני מרגיש הרבה יותר טוב ורוצה מפה להודות לכולם על העזרה, התמיכה", אמר ברדה בסרטון שהוציאה הפועל באר שבע, "למד"א, לצוות שלהקבוצה לצוות של סורוקה שטיפלו ומטפלים בי. אני מקווה להשתחרר בימים הקרובים הביתה, תודה לכולם".

בין האנשים שיצרו קשר עם ברדה היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני שמח לשמוע אותך כי אנחנו צריכים אותך רץ, מכדרר ותמיד תמיד בריא. כולנו החסרנו פעימה ועכשיו אנחנו מתברכים וזה חשוב. שמור על עצמך זה הכי חשוב. תקשיב לרופאים לפני המאמנים", אמר נתניהו לברדה.

עוד בנושא

אליניב ברדה הרגיע והודה לכולם: "תודה על התמיכה"
רגעי החרדה באימון הפועל באר שבע: "כשברדה עבר החיאה שחקנים כמעט התחילו לבכות"

מנהל מערך הקרדיולוגי בסורוקה, פרופסור דורון זגר, מסר גם הוא עדכון לגבי מצבו של קפטן האלופה. "ברדה מרגיש טוב, מתאושש ומשתפר", אמר, "הוא ירד היום מהמיטה והסתובב ביחידה לטיפל נמרץ. אנחנו ממשיכים לעשות בדיקות. הוא לא יחזור למגרש מחר בבוקר. נרצה לקבוע היטב ובמדויק את מצב בריאותו, זה מוקדם לומר. תנו לנו את הזמן ולעשות מה שצריך, ניקח את הזמן לעשות את מה שצריך בקצב הנכון ובבוא העת נגיד לו מה אפשר ומה אי אפשר. אנחנו בודקים שני דברים: האם יש איזשהו רמז לכך שיש עוד פגיעה מעבר לזו שקרתה אתמול והאם האירוע עצמו גרם נזק".

"התוצאות הן סבירות בהחלט בהתחשב במה שהוא עבר", הוסיף הפרופסור, "אתמול הוא היה על סף מוות והיום הוא מדבר עם כולנו. הוא התאושש במידה רבה בזכות הטיפול שקיבל בשטח, כולם עבדו יפה מאוד והביאו אותו למצב טוב. מכונות למכות חשמל מצילות חיים כל הזמן, הן צריכות להיות בכל מקום ציבורי, הרבה אנשים נמצאים איתנו היום בזכותו. אם יש אדם אחד שמיומן בהפעלת מכשיר כזה זה מספיק, צריך לזכור שזה אירוע מאוד נדיר. מה שקובע את תוצאת האירוע זה המהירות של מכות החשמל, ברגע שעושים את זה מהר מאוד אחרי האירוע התוצאות טובות, אם זה לא היה קורה זה היה יכול להיגמר בנזק מוחי. אנשים שעברו אירועים מהסוג הזה חזרו לספורט תחרותי, נצטרך לקבל החלטה על סמך המידע שיגיע".

בעקבות התקרית, הקבוצה הזמינה הבוקר לשיחה עם השחקנים את מנהלת השירות הפסיכולוגי בעיריית באר שבע, דוקטור אורית אלפי, ששוחחה עם השחקנים על המקרה, הדגישה בפניהם את היתרונות הגדולים בקבוצה שעטופה בצוות רפואי מקצועי, שהוכיח את עצמו אתמול, על חזרה לשיגרה לאחר אירוע שכזה, והציגה בפניהם את החוזק של הקבוצה במקרים שכאלה. "אחד הדברים שמאוד בלטו לעין הוא עד כמה הקבוצה הזו חזקה במקרי לחץ", אמרה, "השחקנים הראו חוזק מנטלי ועוצמה כקבוצה מאוד מגובשת".

מוקדם יותר התראיין פרופסור זגר לרדיו דרום: "זה היה לגמרי קטלני, לולא העזרה המיידית שקיבל בשטח זה היה נגמר בטרגדיה. אלה אירועים מאוד קשים ולמזלו היה שם צוות מיומן, גם של הקבוצה וגם צוות מד"א שהגיע תוך זמן קצר מאוד, והצילו את חייו. זו עוד הוכחה לכמה חשוב שתהיה מערכת מכות חשמל במקומות ציבוריים, שוב ושוב אנחנו רואים אנשים שהמערכות הללו מצילות את חייהם".

"זאת תופעה שאנחנו מכירים בספורט", אמר בנוגע לצורה בה נפגע ברדה, "יותר בבייסבול מאשר בכדורגל, כשהכדור פוגע במהירות ובטיימינג מאוד ספציפי, יש מקרים ידועים של שחקנים שנפטרו מזה. זאת תופעה מוכרת, נדירה מאוד, אבל מוכרת. אנחנו עוד לא יודעים מתי הוא ישוחרר מבית החולים".

בסביבתו של ברדה כבר מדברים על האפשרות שיחזור למגרשים, אך פרופסור זגר הסביר כי הוא לא אופטימי באשר לעתידו המקצועי של ברדה. "אני לא יודע אם יוכל לחזור לשחק, לא בטוח", אמר הפרופסור, "נצטרך בימים הקרובים להעריך את מצבו, לראות באיזו מידה אנחנו שקטים שלא נגרם שום נזק לשריר הלב שלו, רק אחר כך נוכל להעריך. אם מדובר רק על הפגיעה מאתמול ואין שום נזק ארוך טווח או מחלת לב אחרת, אנשים עשויים לחזור לפעילות מלאה במצב כזה".

(עדכון ראשון: 14:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully