וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים חושפים: חבר בממשל טראמפ קשור עסקית לחתנו של פוטין

5.11.2017 / 23:23

שנה לאחר מסמכי פנמה, מסמכים חדשים - המכונים "פרדייז" - חושפים בין היתר כי ווילבר רוס, שר המסחר האמריקני, החזיק במניות בחברה שקיימה עסקים עם חברה הקשורה למקורב לנשיא רוסיה. עוד נחשף כי המלכה אליזבת העבירה מיליונים למקלטי מס

שר המסחר של ארצות הברית, ווילבור רוס, מחזיק במניות בחברה המקיימת עסקים עם חברת גז שבבעלות חלקית של חתנו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – כך עולה ממסכמים חדשים, שפורסמו הערב (ראשון) על ידי שורת כלי תקשורת. 13.4 מיליון מסמכים, המכונים "מסמכי פרדייז", חושפים את התנהלותם של חלק מעשירי העולם, בהם גם של אליזבת מלכת בריטניה, המנהלים חשבונות במקלטי מס ברחבי העולם.

לפי המסמכים, רוס השקיע בחברת "נביגייטור הולדינגס", ענקית ספנות שאחת מלקחותיה העיקריות היא יצרית הגז וכימיקלים הרוסית "סיבור". קיריל שמלוב, חתנו של פוטין, החזיק בעבר חמישית מהמניות בחברה, אולם חלקו בה כיום קטן יותר.

דובר מטעם המשרד אמר כי רוס "מעולם לא פגש" את חתנו של פוטין וכי הוא תומך בסנקציות על רוסיה. הדובר הוסיף כי השר מקיים את "הסטנדרטיים האתיים הגבוהים ביותר" ואינו קשור לעסקים הללו יותר.

הפרטים על קשריו של רוס למוסקבה עשויים להוסיף תהיות לגבי הקשרים בין הקרמלין לאנשיו של הנשיא דונלד טראמפ, עם התקדמות החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר. עדיין לא ברור כמה שותפים עסקיים היו לרוס ומה היו פרטי הסכם חלוקת הרווחים.

שר המסחר של ארצות הברית ווילבור רוס. רויטרס
מכחיש כי פגש את חתנו של פוטין. רוס/רויטרס

לפי המסמכים, שפורסמו כשנה לאחר מסמכי פנמה, הראו גם כי אליזבת המלכה השקיעה כעשרה מיליון ליש"ט בקרנות באיי קיימן ובברמודה, המשמשים מקלט מס. אין מדובר בהליך לא חוקי, אך לפי BBC, עלולות להישאל שאלות סביב הצורך של המלכה להשקיע בחברות שבמקלטי מס. דוכסות לנקסטר, האחראית על הכנסותיה של המלכה, מסרה כי אין דבר המצביע על כך שהמלכה ידעה על השקעות הנעשות בשמה.

רוב המסמכים הגיעו מחברת "אפלביי", המבוססת בברמודה ומעניקה שירותי יעוץ משפטי ללקוחות המחפשים להקים חברות או להשקיע בחברות במקלטי מס. המסמכים הגיעו לידי העיתון הגרמני Süddeutsche Zeitung, שבהמשך שיתף אותם עם עוד כלי תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully