וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההופעה התקשורתית הנדירה של כורש ברנור חוקר ראש הממשלה

2.11.2017 / 17:00

ראש יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור, אינו מרבה להתראיין. בדבריו המצולמים שפורסמו באתר ה-FBI סיפר על החשיבות בשיתוף הפעולה בין לה"ב 433 לבין סוכנויות ביטחון הפנים בממשל האמריקני. "אם תבודד את עצמך ותפעל לבדך תקטין בהרבה את הסיכוי לאיסוף ראיות"

צילום באדיבות ה-FBI, עריכה: ניב מעוז

ראש היחידה החוקרת את החשדות הפליליים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תת-ניצב כורש ברנור, מתנזר מראיונות לעיתונות הישראלית. מאז מינויו לראש יאח"ה בקיץ 2016, לאחר תקופת-ביניים של מילוי-מקומו של תת-ניצב אפרים ברכה, שהתאבד, בידי ערן קמין, כיום תת-ניצב וראש חטיבת החקירות, מפקד ברנור על הצוותים החוקרים את תיקי החשדות לשוחד, מירמה והפרת אמונים ונמנע מכל התייצבות מול מצלמות ומיקרופונים. מה שנשלל מאזרחי ישראל, מוענק לאמריקאים, כי רק לערוץ אחד ויחיד ברנור לא סירב - אתר הבולשת הפדראלית. ה-FBI התגאה לצלם ולפרסם את דברי ברנור על חשיבות הקשרים בין אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, מסגרת-העל לחקירות להב 433 ויאח"ה לבין סוכנויות משרדי המישפטים וביטחון הפנים במימשל האמריקאי ומשטרות גדולות במדינות ובעיריות, במיוחד NYPD. תיקי נתניהו חייבו גם פעילות בין-לאומית, אך ברנור נמנע מאיזכור מפורש שלהם, בהופעתו באתר FBI.


"משטרת ישראל שותפה למערכת עולמית של סוכנויות חוק. ברור לנו שרוח התקופה מחייבת שילוב כוחות ושיתוף פעולה, כדי לאסוף ולחקור ראיות ברחבי תבל. נקודת המבט עכשיו אינה רק המדינה שלך, אלא איסוף ראיות בכמה וכמה מדינות, כי הפשיעה המאורגנת והפעילות הכספית חובקת עולם, כך שעלינו לשלב כוחות. עלינו לחבור לסוכנויות חוק נוספות כדי לבצע חקירות במדינות אחרות; לכונן ערוצי תקשורת כדי להעביר מידע. זה חיוני לביסוס תיקים, בישראל או ברחבי העולם. ביחד, זה מכפיל כוח, הזדמנויות והכרחי כיום, כי אם תבודד את עצמך ותפעל לבדך תקטין בהרבה את הסיכוי לאיסוף ראיות".

ראש יאח"ה, כורש ברנור. עופר וקנין / הארץ, חד פעמי
נמנע מלהתייחס באופן ישיר לחקירות נתניהו. כורש ברנור/חד פעמי, עופר וקנין / הארץ

"עם ה-FBI וסוכנויות חוק אמריקאיות אחרות יש לנו שיתוף פעולה הדוק, לדעתי הדוק יותר מאשר עם משטרות אחרות בעולם. שילבנו כוחות בתיקים רבים מאד ב-20 השנים האחרונות - פשיטה מאורגנת, הלבנת כספים, סמים בעולם כולו. בניית התיקים הבין-לאומיים מבוססת על יחסים בין-אישיים. יש היכרות עם הסוכנים המיוחדים (של ה-FBI) וההיכרות משפרת את התקשורת, את העברת המידע.

"יש לי חברים ב-FBI, בעקבות עבודה משותפת בתיקי חקירה. אחרי שעבדנו יחד, גם בילינו יחד בשעות שלאחר העבודה. חולקים חוויות אישיות, משתפים בחיים, יוצרים קשרים שנשארים לכל אורך הדרך. לדעתי זאת הדרך הכי טובה לבסס שיתוף פעולה. לכן אני אומר לקצינים אצלנו במשטרה, בנוסף לערוצים המקובלים, תמיד חשוב מאד לכונן יחסים עם העמיתים שלנו בעולם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully