וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד למנהטן: בקשת התעלמו מאירוע הדריסה, וחשפו טפח מהעתיד

בעוד בערוץ עשר וב"כאן" עברו לדיווחים חדשותיים מזירת אירוע הדריסה בניו יורק, בערוץ 2 (ז"ל) הוחלט להתעלם מהפיגוע ולהמשיך בשידור "האירוע ההיסטורי" עם ארז טל. ההחלטה חושפת את החורים בקשר שבין הערוצים הטריים לבין חברת החדשות המשותפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירוע "בלתי נשכח". ארז טל/מערכת וואלה!, צילום מסך
"כשאתמול קשת החליטו שהם רוצים לשדר את משדר המעבר ה'היסטורי והבלתי נשכח', למעבר לאפיק 12 – זה היה אבסורד"

דבר אחד העיב אתמול (שלישי) על משדר הפרידה החגיגי של קשת מערוץ 2 – בזמן שהערוצים המתחרים עלו עם מבזק מיוחד בעקבות אירוע הדריסה בניו יורק, ערוץ 2 המשיך כרגיל במשדר שהיה אמור להוות מסחטת רייטינג אחרונה לערוץ שפעם נחשב למדורת השבט. אך למרות שחדשות 2 (לשעבר) מהווה כיום מעין מדורת שבט – היא לא פרצה לשידור אמש, וארז טל המשיך בשלו. בעוד שמה שאירע אתמול התנהל עדיין תחת הכללים הישנים, טרם הפיצול, ניתן לראות בכך טריגר למה שצפוי להיות לנו בשלוש השנים הקרובות, כאשר חברת החדשות של מה שהיה פעם ערוץ 2 תיאלץ להתמודד עם קשיים ומורכבות רבה בשל תיאום שידור מול שני ערוצים במקביל.

על פי ההסכמות שהגיעו אליהן הזכייניות וחברת החדשות לפני הפיצול, זאת בוועדה מיוחדת בראשות יו"ר חדשות 2 תמי רווה, הוחלט לבסס מנגנון עבודה משותף במקרים של פריצות לשידור. על פי ההחלטה, למנכ"ל חברת החדשות אבי וייס יש מנדט להחליט על פריצה לשידור החי, ואולם בזכייניות יכולים בכל עת להחזיר חזרה את השידור למתכונתו הרגילה.

ואולם, גורם בכיר בענף מעלה תרחיש שעלול לקרות לפיו עורך החדשות הראשי או מנכ"ל חברת החדשות יכולים להחליט שהם פורצים לשידור ומעבירים מבזק מיוחד מהאולפן – אבל אף אחד לא לוקח אותו, או שהזכיינות לוקחות רק חלקים קטנים. "כשאתמול קשת החליטו לא לצאת אפילו למבזק, לא כל שכן לגל פתוח, בגלל שהם רצו לשדר את משדר המעבר ה'היסטורי והבלתי נשכח', למעבר לאפיק 12 – זה היה אבסורד", אמר והוסיף כי "במהלך המלחמה קשת עלתה עם 'האח הגדול' והשקיעה מיליונים בריאליטי – ואז, במקום לתת שידורים מהמלחמה, הם שידרו 'האח הגדול'. זאת דוגמה קלאסית למה שיכול לקרות החל מעכשיו בערוצים 12 ו-13, וזה גם מה שקרה אתמול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העדיפו להצמד לחדשות. ערוץ עשר בלילה ההסטורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השיקולים ימשיכו להיות אותם שיקולים"

"דין פיגוע בבוקר הוא לא כמו פיגוע ב-21:30 בלילה. בבוקר, על כל אירוע קטן יהיה מבזק מיוחד, אבל כדי להוריד תכנית פריים יקרה צריך להתרחש אירוע גדול. אתמול זה היה אירוע גבולי"

במוקד החשש עומדים אינטרסים סותרים, והאפשרות בה מנכ"לי הזכייניות יעדיפו את האינטרס המסחרי על פני זה העיתונאי בעוד ולאנשי החדשות לא תהיה ממש יכולת להתנגד לנושא. בהחלט ייתכן שהיתרון היחסי של ערוץ עשר ממנו נחסכים תיאומים כאלה ואחרים יכול לפעול במקרים מעין אלו בצורה הרמונית יותר. עם זאת, כך או אחרת צריך לזכור שקשת ורשת מחזיקות בבעלות משותפת על חברת החדשות, ועל כן גם כאן בסופו של דבר מדובר באינטרס אחד כולל.

ואולם, ההנחה שחברת החדשות רצתה לשדר אתמול מבזק מיוחד ולפרוץ למשדר הפרידה של קשת אינה נכונה בהכרח. על פי גורם המעורה בפרטים, בחדשות 2 כלל לא לחצו על קשת לעלות למבזק אתמול, ולא התנהל דיון בין חברת החדשות לזכיינית על פריצה למשדר הפרידה מכיוון שבחדשות סברו בתחילה שמדובר באירוע לא גדול, וכי מדובר באירוע שהתרחש בחו"ל ולא בישראל.

לפי הגורם, "השיקולים ימשיכו להיות אותם שיקולים, כמו שערוץ עשר עושה את אותם שיקולים – כלומר, דין פיגוע בבוקר הוא לא כמו פיגוע ב-21:30 בלילה. בבוקר, על כל אירוע קטן יהיה מבזק מיוחד, אבל כדי להוריד תכנית פריים יקרה צריך להתרחש אירוע גדול. אתמול זה היה אירוע גבולי. מה שהצדיק פריצה בפריים טיים – או להבדיל בפרה פריים - יצדיק פריצה גם לאחר הפיצול. בסוף מדובר בתיאום קצת יותר מורכב, אבל זה הכל", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פרידה מיור הרשות השניה אוה מדז'יבוז', ספטמבר 2017. מגז גוזני, מגד גוזני
אינטרס סותר. אבי ניר ואבי צבי/מגד גוזני, מגז גוזני

"גם בערוץ עשר לא הופסקה 'גב האומה'"

"רצו לעשות פה גיוון ופלורליזם, ולהשמיע עוד קולות תקשורתיים. בסופו של דבר, בדבר המשמעותי ביותר של התחרות – בחדשות – העתיקו את המוצר בשני הערוצים"

בנוגע למצב שבו ערוץ מסוים יבחר להמשיך את המבזק, ואילו הערוץ האחר ייבחר לסיים את המבזק מוקדם ולחזור לתכנית המקורית – הגורם סבור כי זה עלול לקרות ואף לגיטימי. "תלוי מה האירוע, אם זה פיגוע עם מספר הרוגים גדול - שניהם יישארו בחדשות, אבל אם תהיה הפיכה בטורקיה אז יכול להיות שהזכייניות יבחרו לשדר מבזק קצר ולחזור לתכנית". לסיכום אמר כי "גם בערוץ עשר לא הופסקה 'גב האומה' למרות שכבר בסביבות 21:30 בערב התחילו הדיווחים על מה שקרה בניו יורק".

"כל הסיפור הזה של חברת חדשות משותפת יש בו בעיה עקרונית, רצו לעשות פה גיוון ופלורליזם, ולהשמיע עוד קולות תקשורתיים. בסופו של דבר, בדבר המשמעותי ביותר של התחרות – בחדשות – העתיקו את המוצר בשני הערוצים. זה דבר מופרך. אז על מה המדינה יצרה תחרות למשך שלוש שנים? על ריאליטי? זה הגיוון?". מסכם גורם בכיר בענף את המצב החדש שנוצר. לדבריו, "בדבר המשמעותי שמחזיק את כל תחנות השידור, בחדשות, אין שום גיוון. הרי קשת ורשת משדרות בסופו של דבר את אותו המוצר. נוצר פה עיוות מטורף. כשמדברים על גיוון הרי לא מדברים על לגוון את 'המירוץ למיליון' 'במאסטר שף', אלא בעוד קולות חדשותיים, בדברים המשמעותיים. זה האבסורד הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully