וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילה בג'ונגל: העיר הענקית שמתחבאת בלב האמזונס

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

21.5.2018 / 8:01

בלב יערות העד של ברזיל חיים מעל שני מיליון איש בעיר ענקית ותוססת, שמשלבת בין טבע לשופינג ומתהדרת בבניין אופרה שיקפיץ אתכם אל אירופה. צפו

ShutterStock

היא נחשבת לבירת מדינת האמזונס בצפון מזרח ברזיל, שוכנת על גדות נהר הריו נגרו ונחשבת ל"בירת הג'ונגל" - הכירו את מנאוס, העיר שמוקפת יערות עד. הפעם האחרונה ששמעתם על העיר המיוחדת הזאת הייתה כנראה במונדיאל של 2014, שם איטליה ניצחה את אנגליה ב"קרב בלב הג'ונגל" ופתאום כל העולם הכיר את העיר שפרחה בעבר הרחוק ומתעוררת לחיים כיום.

טיול מאורגן לדרום אמריקה

ראשיתה של מנאוס במבצר קטן בעל ארבעה תותחים שהוקם בשנת 1669 על ידי מתיישבים פורטוגזים לצורך התגוננות מפני פשיטות ספרדיות לתוככי ברזיל דרך נהר האמזונאס. במאה ה-19 העיר שגשגה וגדלה הודות לתעשיית הגומי המפותחת שבה.

כיום היא עיר סואנת ושוקקת ולמעשה היא מחזה די נדיר, כי מדובר בעיר גדולה מאוד עם מספר אוניברסיטאות, נמל תעופה ונמל ימי למרות שהיא שוכנת בלב הג'ונגל של האמזונס. כמה גדולה? היא מונה יותר משני מיליון תושבים.

כיום הג'ונגל כבר פחות בא לידי ביטוי בתוך העיר, אך סביבה הוא חי במלוא עוצמתו. כדי לחוש זאת מומלץ להשתתף בשיט מודרך בנהר נגרו האורך מספר שעות, ובמהלכו תראו חיות בר, תלמדו על ההיסטוריה של ההתיישבות במקום, תבקרו בכפר ילידים ואולי תזכו לראות את דולפיני המים המתוקים שבנהר. הג'ונגל נוכח גם בסחורה שנמכרת בשווקים, בין אם מדובר בפוחלצים, חפצי אומנות ודוכני הפירות. חובבי השופינג ימצאו את מבוקשם במרכז הקניות מנוארה.

תיאטרון האמזונאס הצבוע ורוד הוא אחד המבנים המיוחדים בעיר, כשאת חזיתו מעטרים עמודים וקשתות בסגנון הרנסנס. זהו למעשה בית האופרה של העיר, ובתוכו מסדרונות מעוטרים בציורי קיר מרהיבים ואולם מפואר שמקפיץ את הבקרים בו אל אירופה.

מזג האוויר במנאוס לח מאוד והטמפרטורה הממוצעת עומדת על 30 מעלות בערך. כמו כן, ישנם גשמים רבים, בעיקר בתחילת השנה, לכן כדאי להצטייד במעיל גשם טוב.

אם אתם אוהבים מחזות נדירים כמו עיר ששוכנת לה בלב ג'ונגל האמזונס, מנאוס היא עיר מיוחדת במינה שביקור בה יעניק נופך אחר לטיול בברזיל.



טיולים מאורגנים לחו"ל

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully