וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל הדמעות: גופתו של מלך תאילנד נשרפה בטקס מפואר

27.10.2017 / 14:24

הלווייתו של המלך פומיפון אדוניאדט, שמת בשנה שעברה, נערכה בטקס ממושך, שמשך מאות אלפי אבלים לבושים בשחור לרובע ההיסטורי של בנגקוק. הוא מלך שבעה עשורים, ומת בגיל 88

אפרו ועצמותיו של מלך תאילנד המנוח הושבו היום (שישי) לארמון בבנגקוק כחלק מטקס הלווייתו הממושך, שמשך מאות אלפי אבלים לבושים בשחור לרובע ההיסטורי של בירת הממלכה.

פומיפון אדוניאדט היה המלך הוותיק ביותר בעולם כשמת לפני כשנה בגיל 88. מלכותו בת שבעת העשורים התפרסה לאורך אחת התקופות הסוערות ביותר בהיסטוריה המודרנית של תאילנד, כולל שורת הפיכות צבאיות, דיכוי אלים של מחאת סטודנטים, אסונות טבע ומשבר כלכלי אזורי.

בנו והמלך הנוכחי מאהה וצ'יראלונגקון השקיף על שריפת שרידי אביו בקרמטוריום מוזהב, במהלך טקס לילי בבירה בנגקוק. אזרחים רבים נותרו כדי לצפות בעשן המיתמר מהקרמטוריום, כשחלקם פרצו בבכי. הקהל הצטמצם במהלך היום, השלישי מתוך חמשת ימי הטקס, אולם אלפים עדיין נותרו ברחובות וצופים במה שהם יכולים מהטקס שעלותו מוערכת ב-90 מיליון דולר.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שנה של הכנות: החלה הלוויית "המלך האלוהי" של תאילנד

רויטרס

המלך, שהסתתר מהשמש תחת מטריה גדולה בצבע לבן וזהב, התיז מים על עצמותיו של אביו כשברקע נוגנה מוזיקה תאית מסורתית. שרידיו בורכו על ידי הפטריארך העליון של תאילנד, ראש המסדר של הנזירים הבודהיסטים. עצמותיו של המלך נלקחו לארמון הגדול, שם הוחזקה גופתו מאז מותו בשנה שעברה.

ביום שבת, יתקיים טקס דתי בתוך הארמון, וביום ראשון, עצמותיו יועברו אל המקדש בארמון, שם שוכנים שרידיהם של מלכי העבר. בתום טקס נוסף, אפרו יועבר מהארמון אל שני מקדשים בודהיסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully