וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי אדלשטיין: אני יכול להבין איפה ריבלין רואה את הסכנה

27.10.2017 / 11:36

הזדהות חלקית עם נאום התוכחה של הנשיא, חוויות מעבודה עם דוד ביטן ו"חוק צרפתי" שנוי במחלוקת. יו"ר הכנסת התראיין באולפן וואלה! TALK וסיפר על המשימה העיקרית שלו בתקופה פרלמנטרית סוערת

עריכה: נועה לוי צילום וידאו: שי מכלוף, ניב אהרונסון צילום סטילס: ראובן קסטרו

עורכת וידאו: נועה לוי; סטילס: ראובן קסטרו

איך מיישבים בין נאום אובדן הממלכתיות של נשיא המדינה ראובן ריבלין ובין הקריאות הפוליטיות החוזרות ונשנות להחלשת מוסדות ביקורת המדינה ואכיפת החוק? כיצד מכניסים מעט סדר במשכן, המקום שבו כמעט כולם רודפים אחר כותרות? יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התארח באולפן וואלה! TALK וניסה לספק מעט תשובות באשר לעבודתו ולעקרונותיו.

אתה ידוע כמי שדואג מאוד למעמד הכנסת ולממלכתיות, כששמעת את נשיא המדינה, קודמך בתפקיד, הרגשת הזדהות עם דבריו?

עם חלק כן, חלק פחות. חלק מהדברים אפילו התכתבו עם הנאום שנשאתי דקות לפניו, אבל דבר אחד צריך לזכור, נשיא המדינה בוודאי הוא אחד שיש לו זכות מלאה וגם חובה לומר את הדברים שעל ליבו. אנשים בסדר גודל כזה, מנהיגים פוליטיים במדינת ישראל, כשיש להם דברים חשובים לומר מוזמנים לעשות זאת בכנסת.

כשהנשיא אומר ש"אווירת הכול פוליטי מחלחלת לציבור, שמקבל את המסר שאין עוד ממלכתיות, יש רק משילות, תמה הממלכתיות מן הארץ ואחרינו המבול", הוא צודק או טועה?

הממלכתיות לא תמה. הוא מזהה זרם שאני בכנסת, זה לא סוד, נלחם על מנת שאף אחד אף פעם לא יוכל לומר ברצינות את המשפט שהממלכתיות תמה. המסורת והממלכתיות חשובים בכנסת. זה לא תמיד מצליח בכנסת הנוכחית הוא צודק בזה, אבל נמשיך להילחם. אני יכול להבין איפה הוא רואה את הסכנה אבל אני לא מגיע לאותן המסקנות.

וואלהTALK יעקב אילון וח"כ יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת - הראיון המרכזי. ראובן קסטרו
"הממלכתיות לא תמה". אדלשטיין/ראובן קסטרו

לדברי אדלשטיין, "אני מציע לא להספיד את המבקר, את המשטרה, המוסד, השב"כ. הם לא חלשים, לא מסכנים. אני דורש מהם לעשות את העבודה שלהם, לעמוד על שלהם, ואם יש פה ושם ביקורת הם ידעו להתמודד עם זה, ואם לפעמים הביקורת חוצה גבולות, גם בבית הזה יש ועדת אתיקה ויש אמצעים אחרים להעניש את אלה שחוצים את הגבולות".

"אני לא חושש להביע ביקורת. אצלי תמיד הביקורת מתחילה בפנים, במובן של הכנסת. אמרתי שצריך לעשות סדר אצלנו, למשל במאבק בקיצוניות אני קודם כל בודק במחנה שלי אם יש קיצוניים שאני לא רוצה להיראות כמוהם ואני לא רוצה להזדהות איתם. אם כל אחד יעשה בדק בית אצלו, המערכת הפוליטית והמדינה יראו הרבה יותר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
וואלהTALK יעקב אילון וח"כ יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת - הראיון המרכזי. ראובן קסטרו
אצלי תמיד הביקורת מתחילה בפנים. אדלשטיין ואילון/ראובן קסטרו

אדלשטיין התייחס גם ליוזמת "החוק הצרפתי" ("אם יובא לקריאה שנייה ושלישית חוק פרסונלי שנותן חסינות מוחלטת לראש ממשלה בלי הגבלת זמן מכל חקירה, אז ודאי שאני אתנגד לזה"), לאופי עבודתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ("למדתי לעבוד אתו לא רע, והוא גם עוזר לי לא מעט. לפעמים גם אלגנטיות של קואליציה לא הייתה מבשרת שהיא לא יודעת לדרוס כהוגן את האופוזיציה") וגם להשפעה הרוסית על האזור ("מערכת היחסים מאוד מורכבת").

לסיום, התקדים של מכיסא יו"ר ללשכת הנשיא זה משהו שאתה חושב עליו?

אני נשאל זאת בתדירות ואני מאשים בכך את קודמי בתפקיד... כרגע, לא כקלישאה, אני מתרכז בלהיות יו"ר כנסת טוב. אם אהיה טוב, כל האופציות פתוחות, ואם אכשל אוכל להסביר לך שעתיים למה אני מתאים להיות הנשיא, אבל מי יאמין לי.

(עדכון ראשון 26.10 17:00)

וואלהTALK יעקב אילון וח"כ יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת - הראיון המרכזי. ראובן קסטרו
מתרכז בלהיות יו?ר כנסת. אדלשטיין/ראובן קסטרו
וואלהTALK יעקב אילון וח"כ יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת - הראיון המרכזי. ראובן קסטרו
"למדתי לעבוד עם ביטן לא רע". אדלשטיין ואילון/ראובן קסטרו
וואלהTALK יעקב אילון וח"כ יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת - הראיון המרכזי. ראובן קסטרו
"שכל אחד יעשה בדק בית אצלו". אדלשטיין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully