וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ אמר לאלמנתו של חייל שנהרג: 'הוא ידע למה הוא מצטרף'"

18.10.2017 / 9:27

חברת קונגרס מפלורידה טוענת כי נשיא ארה"ב אמר לאלמנתו של חייל שנפל בניז'ר: "הוא ידע למה הוא מצטרף, אבל אני מניח שזה כואב בכל זאת". טראמפ האשים: "אובמה לא התקשר למשפחות של חיילים שנפלו בקרב, ככה אמרו לי"

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

חברת קונגרס דמוקרטית מפלורידה טוענת כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התבטא בצורה לא רגישה כששוחח אתמול (שלישי) עם אלמנתו של חייל הכוחות המיוחדים שנהרג בשבוע שעבר במארב של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בניז'ר.

לדברי חברת הקונגרס פדריקה וילסון, היא שהתה ברכב יחד עם בני משפחתו של ההרוג, דיוויד ג'ונסון, זמן קצר לפני נחיתת המטוס ועליו ארונו של ג'ונסון במיאמי. בשלב הזה הטלפון צלצל ועל הקו היה הנשיא, שאמר לאלמנה "הוא ידע למה הוא מצטרף, אבל אני מניח שזה כואב בכל זאת". לדבריה, המשפחה האזינה לנשיא ברמקול של המכשיר, וכך היא נחשפה לדברים.

כשנשאלה על ידי תחנה מקומית במיאמי אם היא בטוחה שהנשיא אמר את הדברים, אמרה וילסון: "כן, הוא אמר את זה. אלו דברים שאתה יכול לומר בשיחה, אבל אתה לא אמור לומר את זה לאלמנה מתאבלת. כולם יודעים שכשאתה הולך למלחמה, ייתכן שלא תחזור בחיים, אבל אתה לא מזכיר את זה לאלמנה מתאבלת. זה כל כך לא רגיש. הוא נשיא ארצות הברית. זה חייל שהקריב את חייו למען המדינה. הוא גיבור. זה עלבון לכל המחוז ולכל המדינה. אני מקווה שהוא לא אמר את זה למשפחות האחרות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. רויטרס, רויטרס
"כתבתי מכתבים, הם נשלחו או יישלחו". טראמפ בבית הלבן/רויטרס, רויטרס

ב-4 באוקטובר נהרגו ארבעה חיילי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית מירי של מיליציה המזוהה עם דאעש בגבול ניז'ר - מאלי במערב אפריקה, ובהם ג'ונסון. במסיבת עיתונאים שקיים הנשיא שלשום מחוץ לבית הלבן, הוא נשאל מדוע לא התייחס באופן פומבי למותם של ארבעת החיילים עד כה, והוא השיב: "כתבתי להם מכתבים אישיים, הם נכתבו בסוף השבוע, הם נשלחו, או יישלחו הלילה. אני אתקשר בקרוב גם למשפחות, כי תמיד עשיתי זאת". לדבריו, "אלה השיחות הקשות ביותר. כאשר חיילים נהרגים. זה קשה מאוד, זה יכול להגיע למצב שאתה עושה ארבע או חמש שיחות ביום, וזה קשה מאוד. עבורי זה הדבר הקשה ביותר".

בהמשך, טען כי הוא נוהג להתקשר למשפחות ההרוגים בניגוד לקודמו בתפקיד: "באופן מסורתי, אם תסתכלו על הנשיא אובמה ונשיאים אחרים, רובם, הרבה מהם לא התקשרו, אני אוהב להתקשר כשזה מתאים, כשאני מסוגל. אני אתקשר אליהם, מאז שאני נשיא אני עושה זאת. בנוסף, כתבתי להם מכתבים".

אולם כשנשאל על ידי עיתונאי אחר "מדוע השמעת את הטענה שאובמה לא התקשר בעבר למשפחות חיילים" סייג טראמפ את דבריו ואמר: "אני לא יודע אם הוא התקשר, אמרו לי שהוא לא עשה זאת לעתים תכופות, והרבה נשיאים לא עושים זאת, אלא שולחים מכתבים. אני עושה את שניהם, לפעמים זה מאוד קשה אבל אני עושה שילוב של שניהם. הנשיא אובמה, אני חושב שככל הנראה עשה זאת חלק מהפעמים ואולי חלק מהפעמים לא, אני לא יודע. זה מה שאמרו לי. אני יכול לשאול את הגנרלים שלי. כמה מן הנשיאים לא התקשרו, הם שלחו מכתבים. אני אוהב את השילוב של מכתב ושיחה".

"זהו שקר שערורייתי ולא מכובד אפילו בסטנדרטים של טראמפ", כתב בן רודס, לשעבר סגן היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה. "בנוסף, אובמה אף פעם לא תקף משפחה של חייל שנהרג", אמר כשהוא רומז לריב המתקושר בין טראמפ ובין חיזר חאן, אביו האמריקני-פקיסטני של החייל הומאיון חאן שנהרג במלחמה בעיראק. באוגוסט 2016, טראמפ עקץ את חאן שאמר עליו "אתה מעולם לא הקרבת שום דבר ואף אחד", ואמר בראיון לרשת ABC: "שמתי לב שאשתו לא דיברה, אולי נאסר עליה לדבר".

אתמול, בראיון לתחנת רדיו, חזר שוב טראמפ על טענתו בנוגע לאובמה, ואמר: "אתם יכולים לשאול את ג'ון קלי (ראש הסגל בבית הלבן, ע"נ) אם הוא קיבל שיחה מאובמה". בנו של גנרל ג'ון קלי, רוברט, נהרג באפגניסטן בשנת 2010 בעת ששירת כלוחם בחיל הנחתים. גורם בבית הלבן אמר לרשת NBC כי אובמה לא התקשר אז למשפחה.

חברת הקונגרס הדמוקרטית פרדריקה וילסון. אי-פי, AP
חברת הקונגרס פרדריקה וילסון/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully