וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה הסובל משיתוק ביקש שיחתכו לו מנה במסעדה בתל אביב – וסורב

18.10.2017 / 10:45

לדברי חיים, בן 30 מירושלים, אנשי הצוות במסעדת "לחם בשר" לא הסכימו לסייע לו לחתוך את המנה שהזמין, למרות ההסבר שללא עזרתם לא יוכל לאכול. לאחר שהתעקש, הסכימו לבקשתו אך אמרו שהדבר "לא נהוג". "התייחסו אליי כאל מסכן"

בעל המוגבלות שביקש מהמלצר לעזור לו לחתוך את הסטייק ומנהל המסעדה סירב בגסות. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המנה הגיעה בשלמותה למרות בקשתו של חיים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

חיים, גבר בן 30 הסובל משיתוק חלקי, ביקש שיחתכו עבורו מנה שהזמין במסעדה בנמל תל אביב – אך נתקל בסירוב. הוא הגיע למסעדה "לחם בשר" בשבוע שעבר מירושלים, סיפר כי המתין בתור הארוך למסעדה במשך 20 דקות, בעוד הוא נעזר בקביים. לאחר ההמתנה, הזמין מנת סטייק וביקש מהמלצרית שיחתכו אותו עבורו במטבח.

למרות בקשתו, המנה הגיעה בשלמותה. חיים פנה למלצרית אחרת, ומצא את עצמו בדין ודברים איתה, היא הבהירה לו שהמסעדה לא מספקת לו שירות כזה, הוא הסביר לה שהוא לא יכול לחתוך את המנה ולא יכול לאכול ללא עזרתם, "למה אני צריך לספר לה את כל ההיסטוריה הרפואית שלי?" תהה, "היא ראתה שאני עם קביים".

לאחר שהמשיך להתעקש ואמר שילך מהמקום, פנתה המלצרית למנהל, שהגיע ואמר לו לדבריו בזלזול, "אנחנו לא עושים דברים כאלה בד"כ, אבל הפעם עשינו לך את זה", זה הייתה הרגשה נוראית, מה אני איזה מסכן שעושים לי טובה, רק רציתי לאכול כמו כולם לא ביקשתי שיאכילו אותי".

"זה מינימום אנושיות, אם בן אדם מבקש אז כנראה שיש לו סיבה, יש חשיבה כזו שרק נכה עם כסא גלגלים הוא נכה, אבל יש כל מיני נכויות, אם היה מדובר באדם מופנם, איזה השפלה, בן אדם מתחנן תעזרו לי, מה הוא מבקש, לאכול כמו כולם, לא ביקשתי שיאכילו אותי."

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים עצרו שתי ישראליות בדרכן לרמאללה והשיבו אותן לישראל
גבר בן 46 נורה למוות בלוד; קרובי משפחתו פרצו מחסום רכבת - ונפצעו
פעם נוספת: בית משפט פדרלי חסם את צו ההגירה החדש של טראמפ

נמל תל אביב. שי אוקנין
"עשינו את זה בשבילך". נמל תל אביב/שי אוקנין

צביה שפירו, עובדת המחלקה הקהילתית בארגון "בזכות", מרכז הפועל למען זכויות אדם של בעלי מוגבלויות, סיפרה כי "לפי חוק הנגישות, זכותו של כל אדם עם מוגבלות להשתתף באופן שוויוני בכל פעילות בחיי היום יום, ללא שיוצגו בפניו כל מכשולים".

לדבריה, חוק זה מיושם למשל באוטובוסים בעלי מערכת כריזה המודיעות על הגעה לתחנות השונות ובהנגשת תשתיות מבחינה פיזית לבעלי מוגבלויות. "עם זאת, צריך להבין שגם מקום שכבר נגיש מבחינה כזאת, צריך לספק גם שירות מותאם. כך למשל, יש לסייע לאנשים כמו חיים במילוי טפסים במשרדים", הדגימה.

עוד הסבירה, שכשמדובר בשירותי הסעדה, על הספק לבצע התאמות שונות עבר בעלי מוגבלויות. "למשל, תיאור הכלים עבור אדם עם מגבלת ראייה, או להגיש לאדם בעל מוגבלות את המגש מעמדת קבלת המזון לשולחן. זה שירות עזר סביר", הסבירה שפירו. "לא צריך חוק ותקנות כדי להתנהג כבני אדם", סיכמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המסעדה: "הסטייק הגיע לא חתוך בטעות"

ממסעדת לחם בשר נמסר בתגובה: "קיבלנו את תלונתו של הלקוח. לאחר בירור שערכנו הסתבר כי הלקוח הגיע למסעדה וביקש כי יגישו לו את הסטיק כשהוא חתוך. כתוצאה מטעות הגיע הסטיק לשולחנו כשהוא לא חתוך. לאחר פניה למלצרית, הגיע מנהל המסעדה ודאג כי הלקוח יקבל את הסטיק כשהוא חתוך לשביעות רצונו. צר לנו על תחושותיו של הלקוח ואין לנו אלא להתנצל על כך. מסעדת לחם בשר מקפידה על מתן שירות ברמה גבוה ללקוחותיה, המסעדה נגישה לכולם כשהקו המנחה הוא אוכל כשר ברמה גבוה ותוך מתן שירות איכותי. ככל ונקבל את פרטיו של הלקוח, נדאג להזמין אותו לארוחה במסעדה כפיצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully