וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר יקבל אות מפעל חיים מטעם מנהלת הליגות

17.10.2017 / 17:35

במנהלת החליטו להעניק את הפרס לבעלים של מכבי חיפה על "תרומתו יוצאת הדופן לכדורגל הישראלי, תרומתו לקהילה והפיכת מכבי חיפה לסמל לדו קיום". האות יוענק במעמד נשיא המדינה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של גיא לוזון ורמי גרשון

מנהלת הליגות לכדורגל החליטה היום (שלישי) להעניק אות מפעל חיים ליעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה. באות יוענק לשחר בארוחת ערב חגיגית של כנס ארגון הליגות האירופיות (EPFL) במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ביום שישי הקרוב, כששחר יקבל את הפרס על "תרומתו יוצאת הדופן לכדורגל הישראלי".

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר בטקס מגן הכבוד בבית הנשיא. יוסי ציפקיס
קיבל פעמיים את פרס מגן הכבוד. יעקב שחר עם הנשיא ראובן ריבלין/יוסי ציפקיס

בהודעת המנהלת נכתב: "עברו 25 שנה מאז שיעקב (יענקל'ה) שחר הצטרף למכבי חיפה, תחילה כספונסר ואחר כך כבעלים הפרטי הראשון של קבוצת כדורגל בישראל. בתקופה זו זכתה הקבוצה ב-11 אליפויות, 5 גביעי מדינה, העפילה לרבע גמר גביע מחזיקות אירופי, שמינית גמר גביע אופ"א והשיא: העפלה פעמיים לשלב הבתים בליגת האלופות.

שחר לא הסתפק בקבוצת הבוגרים והשקיע עשרות מיליוני שקלים במחלקת הנוער שהפכה למובילה בישראל. בתקופה שבה השסעים בחברה הישראלית נראים לעתים כבלתי ניתנים לגישור, שחר הפך את מכבי חיפה לסמל לדו קיום. בכל מחלקות המועדון, כמו גם ביציעים, ילדים, נשים וגברים מכל המגזרים חולקים את אותה האהבה. תרומתו הרבה לקהילה אף זיכתה אותו פעמיים ברציפות בפרס מגן הכבוד של נשיא המדינה.

מנהיגותו של שחר באה לידי ביטוי גם בסטנדרטים האירופאים שהנהיג. הוא היה הראשון להסיר את הגדרות באצטדיון קריית אליעזר ולהסדיר מקומות מסומנים לאוהדים. בשנים האחרונות זכה לחנוך את האצטדיון החדש בחיפה שמעמיד סטנדרטים חדשים לחוויית כדורגל בישראל ולשבור את שיאי מכירת המנויים בליגה שנה אחרי שנה.

שחר הפך לאחד מנותני הטון בכדורגל הישראלי והיה מההוגים והמייסדים של מנהלת הליגות בכדורגל. שחר, יליד 1941, היה כדורגלן בצעירותו במדי סקציית כדורגל נס-ציונה. הוא מבעליהן של מספר חברות גדולות וביניהן חברה ליבוא מכוניות ומשאיות "האחים מאיר" המייבאת את וולוו, הונדה, יגואר ודגמים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully