וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גדוד מעורב בצה"ל: "אין שום סיבה שאישה לא תהיה שריונרית"

16.10.2017 / 18:30

לרגל סיום תפקידו כמג"ד "אריות הירדן", סיכם סא"ל יוסי פנסו שנתיים בגדוד יוצא הדופן, שאמון על הגבול הארוך עם ירדן. "אם חיילת מסוגלת להיות לוחמת חי"ר – היא יכולה לשרת גם בשריון". על השירות המשותף: "המשך טבעי וישיר של הלימודים בתיכון"

לוחמי גדוד אריות הירדן. דובר צה"ל
פנסו עם לוחמי הגדוד/דובר צה"ל

סא"ל יוסי פנסו, מפקד גדוד אריות הירדן, גדוד החי"ר קל המעורב השני אחרי קרקל להגנת הגבולות יסיים היום (שני) את תפקידו. בריאיון לוואלה! NEWS הוא מסכם שנתיים של עמידה בראש גדוד יוצא דופן, שבו 60% לוחמות ו-40% לוחמים. "הגדוד הוקם ביוני 2015. הגזרה שלנו משתרעת על 120 ק"מ גבול מעין גב בצפון ועד צומת פצאל - גבול ירדן. גזרתו בעומק הפלסטיני בגב ההר כוללת חמישה כפרים פלסטיניים ביניהם תייסיר, טמון טובאס והכפר פרעה הכולל מחנה פליטים אלים במיוחד", סיפר.

על גבול ירדן מתמודדים לוחמי הגדוד, לוחמים ולוחמות בעלי הכשרת רובאי ,06 עם גזרה מאתגרת, קרוב מאוד למשולש הגבולות סוריה-ירדן-ישראל, שמעליה מרחף החשש מפיגועי ג'יהאד עולמי. "אנחנו מתרגלים התמודדות עם ארגוני טרור סלפים המזוהים עם דאעש. לא מדובר בהכרח בפעילי דאעש עם הדגל השחור שיורד לאחרונה ממעמדו. החשש הוא שבמקום לעשות פיגוע באירביד (העיר השלישית בגודלה בירדן – א"ב), הארגונים יבואו לבצע פיגוע באשדות יעקב", אמר פנסו. האזור המורכב הנוסף עבור אריות הירדן הוא מרחב "הבקעה הצרה" מצומת מחולה עד צומת אדם, שבו כבישים הנשלטים על ידי רכסים מהצד הירדני ויכולים בקלות להפוך בסיס פעולה לחוליות טרור.

לוחמי גדוד אריות הירדן. דובר צה"ל
"מי שלא נמצא בגדוד לא מבין איך זה עובד". פנסו/דובר צה"ל

"בגבול הירדני אנו עסוקים בהתמודדות עם פיגוע מורכב, חדירות והברחות אמצעי לחימה שהנתיבים שלהם יכולים להפוך לנתיבי טרור. בצד המערבי אנחנו מפעילים מחסומים, מבצעים מעצרים, סריקות אמל"ח, בידוקים ומיפויים", הסביר סא"ל פנסו והוסיף: "בשנה אחת סיכלנו שלוש הברחות אמצעי לחימה בגבול ירדן, כולל מעצר, וביצענו עשרות מעצרים בכפרים הפלסטיניים. כשהקמנו את הגדוד שאלו אותי 'האם אתה באמת חושב שהגדוד יוכל לפעול בטובאס האלים או במחנה הפליטים פרעה, היכן שזורקים מטעני חבלה ובקבוקי תבערה על הכוחות?'. אמרתי שאם לוחמות לא ייכנסו לשם אנחנו צריכים לסגור את הגדוד. הוכחנו שלוחמות מסוגלות, הן נכנסות עם ציוד ומשקלים על הגב לבצע מעצרים בלילה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"השירות בגדוד מעורב הוא טבעי לחלוטין"

על הפרויקט הניסיוני לשילוב נשים לוחמות בחיל השריון אמר סא"ל פנסו כי "אין סיבה טובה שזה לא יצליח. אם חיילת מסוגלת להיות לוחמת חי"ר עם תיק כבד על הגב ולבצע תרגילי פלוגה וגדוד, אין שום סיבה שהיא לא תהיה שריונרית". לדבריו, "מי שלא נמצא בגדוד לא מבין איך זה עובד. הן מביאות הרבה תכונות שאין בחטיבות חי"ר אחרות". על השירות המשותף שנמצא תחת ביקורת רבנים הוסיף כי "השירות בגדוד הוא טבעי לחלוטין. המשך ישיר של הלימודים בתיכון. רק למתבונן מבחוץ זה אירוע מורכב. לנו כמפקדים זה טבעי".

עם סיום תפקידו, פנסו מתגאה בהישגיו. "הצלחנו בפיתוח מפקדים בגדוד. המוטיבציה היא אדירה. אנחנו קיימים רק שנתיים ויש לנו סמ"פיות שהחלו כטירוניות בגדוד ובקרוב ייצאו לקורס מפקדי פלוגות. עמדנו במשימת הקמת הגדוד למרות תנאי מזג האוויר המורכבים בקיץ ובחורף. כשאנחנו יוצאים לאימונים, כל הגזרה מתפללת שנחזור. יש עוד מה לשפר בנושא הכשירות. זו גזרה מאוד מאתגרת. לא הספקתי הכול. אבל אני משאיר מאחורי גדוד משימתי מלוכד שיודע לעבוד קשה".

סג"מ רחל מלקמו, קצינה לוחמת בגדוד אריות הירדן. מרץ 2016. באדיבות המצולמים
"הן מביאות הרבה תכונות שאין בחטיבות חי"ר אחרות". לוחמות בגדוד/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully