וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 דברים בסיסיים שכל משתמש ווטסאפ חייב להכיר

17.10.2017 / 8:48

אפליקציית המסרים הפופולרית שינתה את חיינו ומאפשרת לנו להתכתב, לדבר, לשלוח תמונות וסרטונים בקלות - אבל היא גם כר פורה ללא מעט פדיחות. אם גם אתם משתמשים בווטסאפ בצורה בסיסית - אלה הכללים והפיצ'רים שאתם צריכים להכיר

ווטסאפ , פייסבוק. ShutterStock
אולי אתם מכירים חלק מהסעיפים בכתבה הזו, אבל עדיף לכם להכיר את כולם./ShutterStock

חשבנו להכין כתבה על פדיחות שקרו למשתמשי ווטסאפ אבל אחרי ששמענו כמה סיפורים הבנו שעדיף לגלות לכם כמה דברים שכל משתמש ווטסאפ חייב להכיר - כדי להימנע מפדיחות קשות - ועוד כמה טיפים שאם לא הכרתם עד היום, יחסכו לכם לא מעט זמן. לווטסאפ יותר ממיליארד משתמשים פעילים מסביב לעולם; הם משתמשים באפליקציה כדי להתכתב ולשמור על קשר אבל רבים מהמשתמשים לא באמת מכירים את כל האפשרויות שווטסאפ מציעה. בשנים האחרונות זכתה האפליקציה לכמה שדרוגים משמעותיים, ששווה להכיר, וגם מציעה אפשרויות רבות להתאמת השימוש לכל אחד. אם אתם לא נוהגים להתעדכן בשדרוגים בשירות, ואינכם אוהבים לחפור בתפריט ההגדרות - זה מה שחשוב שתכירו.

מחיקת הודעות? לא באמת

הפיצ'ר המתבקש ביותר באפליקציית המסרים הפופולרית היא מחיקת הודעות, או יותר נכון - השבת הודעות שכבר נשלחו. אבל האופציה הזו לא קיימת, למרות שיש אפשרות לסמן הודעה ולמחוק אותה מהשיחה בלחיצה מהירה על אייקון פח הזבל. מה שחשוב לדעת זה שאם מחקתם הודעה והיא נמחקה מחלון השיחה - היא לא באמת נמחקה. ההודעה נמחקת רק בצד שלכם (אם צריך להסתיר שיחה מסוימת) אבל ממשיכה להופיע בחלון השיחה של הנמען או הנמענים. החזרת הודעות תהיה זמינה אולי בעתיד הקרוב, ולפי הדיווחים ווטסאפ בוחנת את האפשרות הזו אבל נכון להיום - הדרך היחידה להעלים הודעה שנשלחה היא לקוות שהיא עדיין לא הגיעה לשרת (אייקון של שעון לידה ולא וי) - ואז מחיקה רגילה שלה תמנע את שליחה. ברגע שהופיע הווי הראשון, ההודעה כבר לא בשליטתכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרך היחידה למחוק הודעה היא אם עדיין מופיע לידה אייקון של שעון./מערכת וואלה!, צילום מסך

שם הקבוצה הוא פומבי

לעומת זאת, בניגוד לשירותי המסרים המידיים מפעם, ולמה שמוכר לנו מהמייל, אם תשנו שם של קבוצה - כולם יראו את השינוי ולא רק אתם. למעשה, אתם יכולים להחליף את התמונה ואת השם בכל קבוצה שאתם חברים בה, גם מבלי להיות מנהלים - וכולם יראו מיד את השינוי. לכן מומלץ לא להחליף את שם הקבוצה למשהו אישי, ובטח לא למשהו מעליב.

אי אפשר לרגל אחר סיפורים

בחודש פברואר השנה השיקה ווטסאפ פיצ'ר חדש שמיישר קו עם כל הפלטפורמות של החברה - סיפורים. הסטטוס הוא המקביל של הסטורי באינסטגרם - קטע וידאו קצר או תמונה עליהם ניתן להדביק טקסט או מדבקות צבעוניות וירטואליות. אבל בניגוד לפוסטים בפייסבוק, אי אפשר לצפות בסיפורים של אחרים מתחת לרדאר - אתם יכולים לראות בדיוק מי צפה בסטורי שלכם בווטסאפ, וכל מי שצפיתם בסטורי שלו - יכול לראות את זה בקלות. כדי לעשות את זה צריך ללחוץ על שלוש הנקודות שליד הסטטוס שלכם, ובמסך השני ללחוץ על אייקון העין, או להיכנס לסטטוס וללחוץ על אייקון העין בתחתית העמוד. לאחר מכן, הסטטוס שלכם ייפתח ובתחתית המסך תוכלו לראות מי צפה בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל החברים שצפו בסטטוס שלכם חשופים./מערכת וואלה!, צילום מסך

חיפוש GIF ישירות מחלון השיחה

אחד השיפורים שווטסאפ הכניסה לשירות היא האפשרות לשלוח קבצי GIF (תמונות נעות) ולנגן אותם ישירות בחלון השיחה. כדי לשלוח קובץ GIF אפשר להוריד אחד מהרשת ולשלוח כקובץ מצורף בממשק של ווטסאפ או פשוט לבצע חיפוש ישירות מתוך חלון השיחה. האפשרות הזו זמינה רק למשתמשי אנדרואיד בשלב הזה, וכדי להגיע לחיפוש לחצו על אייקון האימוג'י במקלדת ואז על המילה GIF. שם ייפתח שדה חיפוש לגיפים, אותם תוכלו להוסיף לשיחה בלחיצת כפתור.

מי בקבוצה קרא את ההודעה שלכם?

רוב משתמשי ווטסאפ חברים גם בקבוצות שונות, מהקבוצה המשפחתית המצומצמת והקבוצה של העבודה והחברים ועד לקבוצות המוניות. כשאתם כותבים הודעה, מפרסמים תמונה או מעלים סרטון בקבוצה, באפליקציית המסרים הפופולרית, אין אינדיקציה מידית המראה מי מחברי הקבוצה ראה את מה שפרסמתם, אבל יש דרך מהירה להגיע למידע הזה בכמה קליקים; לחצו לחיצה ארוכה על התמונה או ההודעה שפרסמתם בקבוצה, מתוך חלון השיחה. ברגע שהיא תסומן בפס תכלת יופיע בסרגל בראש המסך אייקון של האות i עם עיגול סביבו או תפריט נוסף המסומן בשלושה עיגולים זה מעל זה - שם תצטרכו ללחוץ על "פרטים". הלחיצה תוביל אתכם לעמוד עם רשימת האנשים שראו את ההודעה הקבוצתית שלכם, יחד עם אינדיקציה מתי בדיוק ההודעה נקראה או נצפתה על ידי כל אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי ראה את ההודעה שלכם בקבוצה - ומתי./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה רואה מי שנחסם?

כמו בכל שירות מסרים, גם משתמשי ווטסאפ יכולים לחסום משתמשים אחרים; אבל מה רואה מי שחסמתם אותו? לאחר חסימת משתמש לא תקבלו ממנו עוד הודעות, המידע המקוון העדכני, כולל מתי נראיתם אונליין בפעם האחרונה ופרטי מידע אחרים, כבר לא יהיו נגישים לאנשי קשר שבחרתם לחסום; בנוסף, איש הקשר החסום לא יוכל לצפות עוד בתמונות הפרופיל שלכם (שתהפוך לתמונה לבנה), לא את הסטטוס ואם מישהו ישלח הודעה אז הוא יראה רק וי אחד. בפועל, הצד השני יכול להמשיך לשלוח הודעות אבל אתם לא תקבלו אותן והוא יחשוב שפשוט לא נכנסתם לאפליקציה, מרגע החסימה. אם חסמתם מישהו אחרי התכתבות, הוא לא יימחק מרשימת החברים שלכם בווטסאפ או מהטלפון עצמו - לשם כך תצטרכו למחוק את כרטיס איש הקשר דרך אפליקציית אנשי הקשר בסמארטפון. כל ההודעות שנשלחות אליכם ממשתמש חסום לא נשמרות כך שגם אם תסירו את החסימה לא תקבלו את ההודעות שנשלחו בזמן החסימה.

לקרוא הודעות בסוד

אם אתם לא רוצים שכולם יראו מתי אתם מחוברים, ומתי קראתם את ההודעה - אתם יכולים לבטל את הווי הכחול. אתם לא תדעו מתי אחרים קראו את ההודעות שלכם והם לא ידעו מתי אתם קוראים את ההודעות שלהם. כדי לבטל את אישורי הקריאה - שני סימוני ה-V הכחולים שמעידים כי הצד השני קרא את ההודעה שלכם - כנסו לתפריט ההגדרות של האפליקציה ואז לתפריט חשבון > פרטיות - ושם הסירו את הסימון מסעיף "אישורי קריאה". עכשיו נותר רק לשאול את עצמכם, מה יותר חשוב - שלא ידעו שקראתם הודעה, או לדעת מתי אחרים קראו את ההודעות שלכם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה יותר חשוב לכם - הפרטיות שלכם או לדעת מתי קראו את ההודעות שלכם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

שליחת הודעה זהה לכמה משתמשים בפרטי

כדי לשלוח את אותה הודעה לכמה אנשים - כהודעה פרטית לכל אחד ולא כקבוצה - לא צריך להעתיק את הטקסט ולשלוח בנפרד, אלא אפשר פשוט לשלוח לכולם במכה ברשימת תפוצה. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לתפריט של אפליקציית המסרים (שלוש נקודות או גלגל שיניים) ושם בחרו באפשרות "רשימת תפוצה חדשה". בחלון שייפתח הזינו את רשימת החברים שתרצו לשלוח אליהם מסר זהה אך נפרד ובסוף לחצו על הווי העליון ליד המילה "צור". כעת כל הודעה שתכתבו ברשימת התפוצה תישלח לכל הרשומים בה כאילו מדובר בהודעה אישית.

תמונת פרופיל - רק לחברים

תמונת הפרופיל שלכם באפליקציה זמינה לכל החברים שלכם ולכל מי שחבר באותן קבוצות כמוכם, אבל אם אתם לא מעוניינים שכולם יוכלו לדעת איך אתם נראים, ניתן להגדיר באפליקציה שאף אחד לא יראה אותה, או רק החברים שלכם, השמורים תחת אנשי הקשר. כדי לעשות זאת היכנסו לתפריט ההגדרות > חשבון > פרטיות. תחת "תמונת פרופיל" - סמנו "אנשי הקשר שלי" או "אף אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כולם חייבים לדעת איך אתם נראים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה המגבלות?

מה מקסימום האנשים שיכולים להצטרף לקבוצה אחת בווטסאפ? בתחילת הדרך המגבלה עמדה על 100 חברים אבל כעת היא עומדת על 256 חברים; מעבר לזה תצטרכו להעיף חברים או לפתוח קבוצה נוספת. מה גודל הווידאו המקסימלי שאפשר לשלוח בווטסאפ? סרטונים קיימים ניתן לשלוח עד 16 מגה, שזה בין 90 שניות לשלוש דקות של וידאו; מעבר לזה תצטרכו לקצץ את הווידאו בממשק המובנה של האפליקציה עד שיגיע לגודל המקסימלי.

לא לפספס הודעות ישנות

אם רשימת השיחות שלכם בווטסאפ מתעדכנת לעתים קרובות, קל מאוד לשכוח הודעות שהשארתם לקריאה מאוחרת יותר, או כאלה הדורשות טיפול. בניגוד לחידושים המשנים את אופי השימוש באפליקציה, הפיצ'ר הזה פשוט מסייע לארגן את השיחות באופן נוח יותר. אם תרצו ששיחה מסוימת עם איש קשר, או קבוצה, תישאר בראש הרשימה, תוכלו פשוט לנעוץ אותה על ידי לחיצה על אייקון הנעץ. כדי לעשות זאת לחצו על השיחה לחיצה ארוכה וחפשו את האייקון המתאים בשורת המשימות שתופיע בראש המסך. כל עוד לא תבטלו את הבחירה, איש הקשר אותו נעצתם יישאר במקומו, גם אם מישהו ישלח לכם הודעה אחריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קל יותר לנהל כך את השיחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

לא לסתום את הסמארטפון עם שטויות

מלבד התכתבויות, רובנו משתמשים בווטסאפ כדי להעביר סרטונים ותמונות; אבל עם הזמן כל הקבצים שפתחתם ונשמרו בסמארטפון שלכם זוללים את שטח האחסון למרות שהם כבר מזמן איבדו את הרלוונטיות שלהם. כדי לחסוך במקום אחסון, אפשר לבטל את אפשרות ההורדה האוטומטית של תכנים. כנסו לתפריט ההגדרות באפליקציה ולחצו על "שימוש בנתונים". במסך שייפתח תראו שלושה סעיפים תחת "הורדת מדיה אוטומטית": בעת שימוש באינטרנט סלולרי, כשמחובר ל-Wi-Fi ובעת נדידה. בסעיף "בעת נדידה" מומלץ לא לסמן אף סוג מדיה כדי לא לזלול בטעות תקשורת נתונים סלולריים ואם תרצו להפסיק לחלוטין את הורדת התמונות והסרטונים בתורה אוטומטית - ולהוריד בלחיצה רק מה שרלוונטי לכם - בשני הסעיפים הראשונים סמנו גם "אף סוג מדיה". כעת תתבקשו ללחוץ על כל סוג מדיה שתגיע אליכם בשיחה פרטית או קבוצתית ומעכשיו לא תורידו את כל התוכן אוטומטית. אם כבר הצטברו אצלכם לא מעט מדיות מיותרות, כנסו לאפליקציית הגלריה המקומית בסמארטפון שלכם וחפשו שם בין התיקיות את זו של ווטסאפ. בתיקייה הזו תמצאו קבצים רבים שכנראה כבר שכחתם מהם - אותם תוכלו למחוק במכה על ידי סימון כל הקבצים, בדיוק כמו כל תמונה אחרת שצילמתם בעצמכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתם לא באמת צריכים את כל התמונות של הילדים האחרים בגן./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully