וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה; צה"ל הגיב בירי לעמדת תצפית של חמאס

בצל מגעי הפיוס בין חמאס לרשות, נורתה רקטה מהרצועה לעבר המועצה האזורית אשכול והתפוצצה סמוך לגדר בשטח הפלסטיני. אף ארגון לא קיבל אחריות לשיגור. צה"ל: "חמאס נושא באחריות לכל אירוע טרור מעזה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביעד בללי
שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטה לעבר ישראל במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה אמש (ראשון) בשטח פתוח בסמוך למועצה האזורית אשכול, בתוך שטח רצועת עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק וכוחות צה"ל פתחו בסריקות. עם שיגור הרקטה, הושמעו התרעות "צבע אדום" ביישובי האזור. אף ארגון לא קיבל עדיין אחריות לשיגור.

כשעתיים לאחר מכן, תקף צה"ל עמדת תצפית של חמאס בירי ארטילרי בדרום הרצועה והשמיד אותה. "ניסיון הירי מהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע מרצועת עזה", נמסר בהודעת דובר צה"ל. עוד נמסר אמש כי כוח צה"ל עצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום הרצועה. החשודים הועברו לתחקור כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
התרעות שווא נשמעו בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון
א-סיסי: "פיוס פתח וחמאס יסלול דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים"
תשעה ישראלים נפצעו בהתהפכות ג'יפ בנפאל; אחד מהם נפגע בראשו

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
אנשי הזרוע הצבאית של חמאס/רויטרס

גדי ירקוני, ראש המועצה אזורית אשכול, אמר: "לצערנו, שלוות החג הופרה באזעקה במספר יישובים במועצה אך לשמחתנו עודכנו כי לא מדובר בנפילה בשטח המועצה. אנו בקשר רצוף עם כוחות הביטחון ואין שינוי בהנחיות ההתגוננות. אני קורא לכל תושבי אשכול ולאורחינו להמשיך להנות מאווירת החג והסתיו באשכול".

השיגור מגיע ברקע שיחות הפיוס בין חמאס לפתח בשבועות האחרונים, ובמרכזן המחלוקת סביב פירוז הזרוע הצבאית של הארגון. בסוף השבוע אמרו בכירי ארגון חמאס כי הוא לא יניח את נשקו, גם לא למען פיוס עם פתח. "נושא הנשק קשור באויב הציוני, ונוותר עליו רק אחרי שחרור המולדת", אמר דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, בריאיון לביטאון הארגון א-ריסאלה. דבריהם הגיעו לאחר שמצרים הבהירה לרשות הפלסטינית כי פירוז הרצועה מנשק ותפקידה של הזרוע הצבאית של חמאס במסגרת פיוס, ידון רק לאחר הסדר עם ישראל.

בשבוע שעבר אמר אבו מאזן בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי, כי הסנקציות יוסרו מעל הרצועה רק לאחר שפתח תקבל את השליטה עליה. "לא נקבל בשום אופן יישות דמויית חיזבאללה בעזה, ולא נרשה לשום מדינה להתערב בענייני הפלסטינים מלבד מצרים", אמר שלשום.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

ברקע המעורבות המצרית הגבוהה בהסכם הפיוס ובתפקודו של חמאס ברצועה, עצרו מנגנוני הביטחון בלילה שבית שישי לשבת שורה של בכירי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברצועת עזה, ובראשם את מנהיג הארגון ברצועה נור עיסא. כמו כן, נעצרו מוהנד אבו שרח, טלעת אבו ג'יזר וחוסני אל-חילה. הבכירים נעצרו בעיר רפיח, בביתו של האחרון, במהלכה של ישיבה. עם מעצרם התגלו במבנה כלי נשק רבים.

שלשום נשמעו שתי אזעקות במועצה האזורית חוף אשקלון, שהתבררו כהתרעות שווא. בתחילת החודש שעבר נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובים זיקים וכרמיה שבעוטף עזה, במסגרת ניסוי צופרים.

בסוף חודש אוגוסט נשמעה התרעת "צבע אדום" בשטח המועצה, שהתבררה כאזעקת שווא. לעומת זאת, בתחילת אוגוסט רקטה פגעה בשטח פתוח בתחומי המועצה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. בתגובה לירי, חיל האוויר תקף שתי מטרות השייכות לחמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר אז כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully