וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציל חיים בעומק שטח האויב: התפקיד החדש של חטיבת הקומנדו

10.10.2017 / 17:16

"לוחם רפואה מבצעי" יבצע ניתוחי שדה לחבריו הלוחמים בעת פעולה הרחק מהגבול, כשהם מנותקים מיתר כוחות צה"ל. "אפשר להציל חיים אם אתה נמצא קרוב לאירוע ופועל בצורה מיומנת ומקצועית"

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

צה"ל הכריז היום (ראשון) על תפקיד חדש של לוחם רפואה מבצעי – לור"ם. התפקיד ישובץ ליחידות חטיבת הקומנדו, ובשעת מלחמה יבצע ניתוחי שדה לחבריו הלוחמים בעומק שטח האויב כשהם מנותקים מיתר כוחות הצבא.

חטיבת הקומנדו הוקמה בשנת 2015 כשהיא מאגדת בתוכה את היחידות דובדבן, מגלן, רימון ואגוז. לפי תג היחידה הרעיון המבצעי של החטיבה הוא תמרון מהאוויר ומהיבשה לעומק שטח האויב בהיקף ובטווח שחטיבות החי"ר אינן מתמחות בו. במסגרת תהליך ההכשרה והאימונים טסו כוחות החטיבה לאימונים בתנאים טופוגרפיים קשים בקפריסין וביוון.

לוחם רפואה מבצעי בחטיבת הקומנדו. דובר צה"ל
פעילות של לוחמי רפואה מבצעיים/דובר צה"ל

טווחי התמרון והניתוק המשמעותי משאר כוחות הצבא הוליד את הצורך לתפקיד חדש בצה"ל, של לוחם רפואה מבצעי. מטרתו העיקרית תהיה לבצע ניתוחי שדה באופן עצמאי במיוחד בשל המרחק הרב מגבולות המדינה בפעולות של של חטיבת הקומנדו ויחידותיה השונות. בתום מסלול הלוחמים של חטיבת הקומנדו נבחרו 23 לוחמים מתאימים לתפקיד הלור"ם לאחר מיונים קפדניים, עברו תהליך הכשרה של 20 שבועות ושובצו מחדש ביחידות. בחודש הבא יחל המחזור השני.

קצין בכיר בחיל הרפואה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "התפקיד שלנו הוא להביא את המטפל הרפואי הכי מהיר והכי קדימה במלחמה, במיוחד כשאנחנו יודעים שחיילים מתים בשדה הקרב בעיקר מדימומים. אפשר לטפל בהם ולהציל חיים אם אתה נמצא קרוב לאירוע ופועל בצורה מיומנת ומקצועית. הלוואי ויכולנו להצמיד לכל כוח שכזה כירורג בכיר ולכן החלטנו על מקצוע חדש בצה"ל שיידע גם להעניק טיפול רפואי בשטח, יאבחן בצורה קלינית את מצבו של הפצוע ויידע להעביר הלאה לצוותי הרפואה סיוע בקבלת ההחלטות לפינוי הפצוע. חשוב לזכור שהלור"ם פועל בעומק ובנתק בשונה משאר הלוחמים שפועלים בעומק, ולכן אנחנו מייצרים לו עצמאות".

לוחמי מגלן בשטח, 2016. דובר צה"ל
מעבר לקווי האויב. פעילות של לוחמי יחידת מגלן/דובר צה"ל

ההכשרה של לור"ם, המוגדר כלוחם חוד, נמשכת 20 שבועות וכוללת פרק עיוני בן עשרה שבועות בבה"ד 10, ולאחר מכן התמחות של עשרה שבועות במד"א ובבתי חולים. לדבריו של הקצין הבכיר יתמחה הלור"ם לטפל בפגיעות חזה, בדימומים ובפתיחת נתיבי אוויר. בשלב זה לא יאריכו את משך השירות של הלור"ם.

סמל ט' מיחידת מגלן היה חובש כשהציעו לו להצטרף למסלול הלור"ם: "הראייה הקלינית שלי השתנתה העקבות קורס הלור"ם. היום אני יודע לבצע ניתוחי שדה. יש לי המון אחריות. בסוף אני אחראי על הצלת החיים של החברים שלי. כשאתה לבד בעומק זה בסוף בידיים שלך. אני צריך בזמן אמת להחזיק חיים בשטח. הייתי מאוד מופתע מההשקעה בקורס ומהרמה המקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully