וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנד פרי טשקנט: שגיא מוקי זכה במדליית זהב בקטגוריה עד 81 ק"ג

7.10.2017 / 16:54

הג'ודוקא הישראלי ניצח בתחרות המשמעותית הראשונה שלו בקטגוריית המשקל החדשה אליה עבר אחרי האולימפיאדה. מוקי גבר בגמר על דגבאסורן ניאמסורן המונגולי בזכות ניקוד זהב

יוסי ציפקיס

בווידאו: הודעת הפרישה של ירדן ג'רבי

הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי, שבמשחקים האולימפיים בריו לפני כשנה וחצי הגיע עד לקרב על הארד בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג ושם הפסיד, קטף היום (שבת) מדליית זהב בקטגוריית המשקל החדשה שלו (עד 81 ק"ג). זה קרה בגרנד פרי טשקנט, שם מוקי ניצח בגמר את המונגולי דגבאסורן ניאמסורן והצטרף לבטינה טמלקובה שזכתה אתמול בזהב (עד 52 ק"ג) ותמנע נלסון לוי שקטפה מדליית כסף (עד 57 ק"ג).

עוד בנושא:
בטינה טמלקובה זכתה במדליית זהב בגרנד פרי טשקנט
אורי ששון לקראת התחרות הראשונה מאז ריו: "צריך לכבד את ההחלטה של ירדן"
ירדן ג'רבי פרשה מג'ודו בגיל 28 והודיעה בהתרגשות: "לצערי האש כבתה לגמרי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגיא מוקי עם מאמנו גיא פוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום של מוקי על המזרן באוזבקיסטן החל בשמינית הגמר, שם פגש את הרוסי גאג'יק זקאריאן, שאחרי שלוש דקות ו-42 שניות של קרב ספג את העונש השלישי שלו, אשר משמעותו איפון טכני ליריב. מוקי עלה לרבע הגמר וגם שם, בתום שלוש דקות ושנייה אחת, ספג יריבו עונש שלישי. הפעם היה זה האוזבקי שארופידין בולטאבואב וזה קרה כאשר למוקי עצמו היו כבר שני עונשים.

בחצי הגמר הוא התמודד מול האזרי פגאן גולוזאדה. כל אחד מהג'ודוקאים ספג צמד עונשים ובסופו של דבר, מוקי הצליח לבצע תרגיל ולהשיג ווזארי, שסידר לו יתרון שהספיק עד לסיום הקרב כדי להגיע לגמר.

מוקי היה אקטיבי יותר בגמר מול ניאמסורן, סחט שני עונשים מיריבו המונגולי, אבל לא הצליח להשיג הכרעה והגמר נגרר לניקוד זהב, בו מאזן העונשים השתווה. אחרי 2:30 דקות בהארכה, הישראלי ביצע תרגיל נהדר והכריע עם ווזארי שאכן שווה זהב.

seperator

המאמן אורן סמדג'ה: "שגיא הוא אלוף אמיתי, לוחם מיוחד במינו ואני גאה בו על הדרך שהוא עושה למרות הקשיים הרבים שהוא עובר. הוא עוד לא הגיע למחצית מהיכולת שלו ומחכה לנו עוד הרבה עבודה לעתיד".

יו"ר האיגוד משה פונטי: "גם כששגיא היה פצוע ובשיקום לא חשבנו לרגע לוותר עליו. הוא ספורטאי גדול וזה רק קצה קצהו של הפוטנציאל שלו. המבט שלנו הוא קדימה עם הרבה תקוות לגביו. הכל תלוי בו, בעבודה, במאמצים שלו ובאמונה שלו בעצמו. כל הכבוד לו ולאורן סמדג'ה".

*** רותם שור, שהתחרתה במשקל עד 63 ק"ג, הפסידה כבר בקרב הראשון שלה מול דריה דבידובה הרוסיה, שהשיגה עליה ווזארי.

  • עוד באותו נושא:
  • שגיא מוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully