וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חסון יו"ר הסיעה

3.10.2017 / 20:24

יו"ר העבודה אבי גבאי מינה את חברת הכנסת שתמכה בו לראשות המפלגה לתפקיד, שיגיע למחנה הציוני במסגרת רוטציה עם יש עתיד. חסון מונה למרות הבטחה לחיליק בר, שהגיב: "לא נכון לכפות את עצמי על תפקיד כה מרכזי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אריאל תמרין

ח"כ שלי יחימוביץ' מונתה היום (שלישי) ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת - תפקיד יוקרתי עם כוח רב, שהתמודדו עליו חברי כנסת רבים במחנה הציוני. יו"ר המפלגה אבי גבאי בחר ביחימוביץ' שתמכה בו בסיבוב השני של הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בחודש יולי האחרון, ונחשבת לכוח הפוליטי העיקר שהביא לניצחונו על עמיר פרץ. עד כה כיהנה בתפקיד ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, והיא תסיים את כהונתה במסגרת הסכם רוטציה בין שתי המפלגות.

בנוסף, מונה ח"כ יואל חסון ליו"ר סיעת המחנה הציוני, על אף שהתפקיד הובטח על ידי היו"ר הקודם יצחק הרצוג לח"כ חיליק בר. גבאי לא רצה למנות את בר שנחשב למזוהה עם פרץ. חסון, חבר מפלגת התנועה, גבר על ח"כים אחרים בעבודה שביקשו להתמנות לתפקיד, וההחלטה על מינויו התקבלה במסגרת הבנות בין גבאי ליו"ר התנועה ציפי לבני. מי שכיהנה בתפקיד עד כה היא ח"כ מרב מיכאלי. שני המינויים פורסמו בטרם הודיע ח"כ אראל מרגלית על פרישתו מהכנסת.

אבי גבאי ושלי יחימוביץ' בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
התמיכה השתלמה. ח"כ יחימוביץ' ויו"ר העבודה גבאי/ראובן קסטרו

ח"כ בר מונה לכהן כחבר בוועדת חוץ וביטחון, במקומה של יחימוביץ'. מהעבודה נמסר כי הוא ימשיך לכהן כסגן יו"ר הכנסת ולרכז במפלגת העבודה את התחום המדיני, כמזכיר הבינלאומי של המפלגה. בר עצמו הביע אכזבה מתוצאות סבב המינויים, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מאמין שיכולתי לבצע נאמנה את תפקיד יו"ר הסיעה, אך אינני סבור כי נכון 'לכפות' את עצמי על תפקיד כה מרכזי בעבודה יומיומית ושוטפת מול היו"ר, בעיקר אם ליו"ר יש העדפות ו/או אילוצים אחרים".

גבאי אמר היום: "אנחנו נערכים לפתיחת מושב הכנסת וסיעת המחנה הציוני תוביל בו אופוזיציה ומאבקים בלתי מתפשרים. ח"כ חסון וח"כ יחימוביץ' יובילו יחד עם חברי הכנסת המצוינים שלנו את הפעילות הפרלמנטרית, בסיעה ובוועדה לביקורת המדינה. הוועדה לביקורת המדינה היא מהוועדות החשובות בכנסת ומהווה את אחד הכלים המרכזיים בפיקוח על עבודת הממשלה. בהובלתה של ח"כ יחימוביץ' לא יהיו הנחות לאף משרד ממשלתי, נוודא שהשרים ואנשי השירות הציבורי יפעלו אך ורק למען טובת הציבור".

חברי הכנסת חיליק בר ויצחק הרצוג. ניב אהרונסון
ההבטחה לא מומשה. יו"ר האופוזיציה הרצוג וח"כ חיליק בר/ניב אהרונסון

יו"ר התנועה ציפי לבני הוסיפה כי "מושב הכנסת הקרוב צפוי להיות מאתגר ומשמעותי, עם יוזמות חקיקה קואליציוניות דורסניות. בטוחה שיעמוד באתגר ויקדם את סיעת המחנה הציוני כולה לעבר החלפת הממשלה".

ח"כ חסון אמר כי הוא מתכוון להוביל את הסיעה במושב הקרוב כסיעה "מגובשת ומאוחדת" ולדבריו, היא "תנצל כל משאב פרלמנטרי העומד לרשותה לטובת הצבת אג'נדה ברורה וחדה. חברי הסיעה יפעלו בשיתוף פעולה כדי להרחיב את מעגלי התמיכה במחנה הציוני בציבור הישראלי". ח"כ שלי יחימוביץ' התייחסה למינויה לתפקיד ואמרה כי "ועדת ביקורת המדינה היא ועדה חשובה ומעמיקה הנוגעת לכל רכיב בחיי המדינה ואזרחיה, ואני שמחה על ההזדמנות לשרת ממנה את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully