וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כהונה של חמש שנים: ח"כ מרגלית הודיע על פרישה מהכנסת

3.10.2017 / 21:51

הח"כ שהתמודד פעמיים על ראשות מפלגת העבודה מסיים את דרכו בחיים הפוליטיים. "הפרידה מהכנסת היא אינה פרידה מתנועת העבודה, ומאז מעולם היא הייתה ביתי והיא תישאר כך גם לאחר שאסיים את תפקידי". לאה פדידה תיכנס לכנסת במקומו

מתוך ערוץ היוטיוב של אראל מרגלית, עריכה: תום זואילי

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) הודיע הערב (שלישי) על פרישה מהכנסת. מרגלית התמודד פעמיים על ראשות מפלגת העבודה, כולל בבחירות שנערכו בחודש יולי האחרון, והגיע למקום הרביעי בלבד. בסיבוב ההצבעה השני הוא תמך בח"כ עמיר פרץ, שהפסיד לאבי גבאי.

מרגלית מסר היום: "אני מאחל הצלחה גדולה לאבי גבאי ולמפלגה כולה. הפרידה מהכנסת היא אינה פרידה מתנועת העבודה, מאז ומעולם תנועת העבודה היתה ביתי והיא תישאר בית גם לאחר שאסיים את תפקידי. אני מתכוון להמשיך ולשתף פעולה עם כל אחת ואחד מכם בעשייה ציבורית משותפת למען עתיד טוב יותר עבור אזרחי ישראל".

במקומו של מרגלית תיכנס לכנסת לאה פדידה, המשנה לראש עיריית יקנעם. בשבוע שעבר פרש מהכנסת גם ח"כ לשעבר מנואל טרכטנברג, שהודיע כי יחזור לעשייה אקדמית. פדידה תושבע כחברת כנסת 48 שעות לאחר שמרגלית יגיש את התפטרותו ליו"ר יולי אדלשטיין.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ח"כ אראל מרגלית/ראובן קסטרו

מרגלית נבחר לכנסת לראשונה ב-2013, ולאורך כהונתו היה חבר בוועדת הכספים ובוועדת תקציב הבטחון. הוא הודיע כי בכוונתו לחזור לכהן כיו"ר ארגון "בקהילה" וכיו"ר קרן ההשקעות JVP, ולהוביל את פרויקט "יוזמה לאומית" לפיתוח שבעה אזורי צמיחה בגליל ובנגב.

"נכנסתי לעולם הפוליטי כדי לקדם אג'נדה של שינוי חברתי כלכלי בדרום ובצפון ולתת גם לאלה שנשארו מאחור הזדמנות אמתית להצליח", מסר מרגלית ,"ההחלטה לעבור לעולם הפוליטי נבעה מהרצון להפוך את העשייה היזמית לאג'נדה לאומית. הדרך הטובה ביותר ליישם את האג'נדה שלי בגליל ובנגב היא להשתמש בכל האמצעים, המשאבים ומרחב הפעולה העומדים לרשותי כיזם חברתי".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי מסר בתגובה: "אני מצר על פרישתו של ח"כ מרגלית ומברך על החלטתו לפעול כיזם בקידום הפריפריה ובפיתוח אזורי צמיחה חדשים בארץ. שוחחתי הערב עם ח"כ מרגלית ואני שמח על כך שעל אף פרישתו מהכנסת, אראל מתכוון להמשיך ולפעול במסגרת המפלגה ולקדם את פעילותה. אני מברך את לאה פדידה, משנה לראש עיריית יוקנעם, על מינויה כחברת כנסת מטעם המחנה הציוני".

פדידה, המשמשת ראש אגף נשים במפלגת העבודה: "נרגשת להצטרף לסיעה החברתית ביותר בכנסת, ומתכוונת להמשיך בפעילותי למען נשים, נוער, קשישים ופריפריה גם מן הכנסת. אני מצטערת על פרישתו של אראל שתרם רבות למען המלחמה בשחיתות ולמען הפריפריה. אני משוכנעת שימשיך בעשייתו המבורכת גם מחוץ לכנסת".

המועמדים אראל מרגלית ואבי גבאי הצביעו בקלפי בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
מרגלית מצביע בבחירות לראשות העבודה/מערכת וואלה! NEWS

לפני סיבוב ההצבעה הראשון בבחירות לראשות העבודה, מסר מרגלית חומרים הקשורים לטענתו למעורבות ראש הממשלה נתניהו ועורכי דינו בפרשת הצוללות, תיק 3000. "אני מעריך כי ראש הממשלה יידרש לעניין. הוא ידע, ועכשיו יודעים שהוא ידע", אמר אז מרגלית. לדבריו, הוא פירט על התנהלות ועדת התקציב שאישרה את העסקה ללא כל המידע הנדרש אודות המתווכים, ופטור שקיבלה חברת "טיסנקרופ" מהשתתפות במכרז בעסקת הצוללות.

במהלך הקמפיין נאלץ מרגלית להתנצל בפני גבאי על דבריו בעימות באולפן וואלה! NEWS, כשלעג לידיעת האנגלית שלו."תגובתי כלפי אבי הייתה צריכה להיות אחרת. אני מתנצל על כך, לא התכוונתי לפגוע", אמר מרגלית, שבטרם התנצל האשים את גבאי בשקר. גבאי עצמו אמר בתגובה: "מנסים לעשות לי מה שעשו לדוד לוי, כאילו לא עברו 40 שנה. מה הוא חושב, שאני לא יודע אנגלית?".

(עדכון ראשון: 19:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully