וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע עם סוס לקלפי: המועמד הקיצוני גבר על האיש של טראמפ באלבמה

27.9.2017 / 9:20

לותר סטריינג', שזכה לתמיכת הנשיא בבחירות המקדימות לסנאט במפלגה הרפובליקנית, הפסיד לרוי מור - שופט לשעבר שהודח פעמיים מתפקידו, שקרא להוציא יחסים חד מיניים מחוץ לחוק ושזכה לתמיכת יועצו לשעבר של טראמפ סטיב באנון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחל הלילה (רביעי) מבוכה פוליטית, כשמועמדו בבחירות המקדימות לסנאט במפלגה הרפובליקנית באלבמה נחל מפלה והפסיד למועמד קיצוני. לותר סטריינג', התובע הכללי לשעבר של אלבמה, הפסיד לרוי מור – שאמר ב-2005 כי יש להוציא יחסים חד מיניים מחוץ לחוק, ושהודח פעמיים מכס השיפוט במדינה הדרומית.

הבחירות נערכו כדי לקבוע את מועמד המפלגה להחליף את ג'ף סשנז, שפינה את מקומו בסנאט לאחר שמונה בתחילת השנה להיות התובע הכללי בממשל טראמפ. מור נתמך על ידי האגף האנטי-ממסדי במפלגה, שמוביל האסטרטג הראשי לשעבר בבית הלבן, סטיב באנון, שהודח מתפקידו כאחד היועצים הקרובים לנשיא בחודש שעבר. גם מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין, שהייתה מועמדת לתפקיד סגן הנשיא בבחירות 2008, הביעה בו תמיכה. הוא הגיע לקלפי רכוב על סוס, ובעצרות הבחירות שלו נופף ברובה.

המועמד הרפובליקני רוי מור רוכב על סוס לעבר הקלפי באלבמה 27 בספטמבר 2017. AP, מערכת וואלה! NEWS
השופט רוי מור בדרכו לקלפי על סוס/מערכת וואלה! NEWS, AP

הנשיא התייצב עם הנהלת המפלגה הרפובליקנית לימינו של סטריינג', שמילא את מקומו של סשנז בסנאט מאז פברואר. הממסד הרפובליקני השקיע כעשרה מיליון דולר במרוץ, וטראמפ אף נסע בעצמו לאלבמה בסוף השבוע כדי להשתתף בעצרות בחירות של המועמד המתון. לאחר היוודע התוצאות, מחק הנשיא מחשבון הטוויטר שלו שני ציוצי תמיכה בסטריינג' שפרסם ביממה האחרונה, והביע תמיכה במור. המועמד המנצח עצמו אמר: "אל תיתנו לאף אחד בתקשורת לחשוב שבגלל התמיכה של טראמפ ביריב שלי, אני לא תומך בו ובאג'נדה שלו".

מור, בן 70, כיהן בעבר כנשיא בית המשפט העליון באלבמה, אך הודח מהתפקיד פעמיים: ב-2003 הוא אולץ לעזוב לאחר שסירב להסיר פסל של עשרת הדברות מאולם בית המשפט בו כיהן, וב-2016 הושעה אחרי שקרא לשופטים להמשיך ולאכוף את החרם על נישואים של בני זוג מאותו המין, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון. הוא כינה את יריבו בבחירות המקדימות "משרת של הממסד".

דונלד טראמפ בעצרת תמיכה באלבמה. רויטרס
טראמפ בעצרת תמיכה בסטריינג'/רויטרס

מור תמך בעבר בתיאוריית הקונספירציה לפיה הנשיא לשעבר ברק אובמה לא נולד בארצות הברית, שאותה קידם גם טראמפ עצמו בטרם נבחר. במשך שנים טען טראמפ כי אובמה לא נולד בהוואי ועל כן אינו עומד בדרישות החוק לכהן בתפקידו, גם אחרי שהנשיא הציג את תעודת הלידה שלו. עם זאת, במהלך קמפיין הבחירות חזר בו טראמפ מהטענה ואמר כי הוא מאמין שאובמה נולד בארצות הברית.

זו הפעם הראשונה מאז 2010 שבה סנאטור מכהן הזוכה לתמיכת הממשל מפסיד בפריימריז למשרת סנאטור. הבחירות למושב בסנאט ייערכו ב-12 בדצמבר, ומול מור יתייצב דאג ג'ונס, תובע פדרלי לשעבר שינסה להיות הדמוקרט הראשון זה 25 שנה שנבחר לסנאט מטעם אלבמה.

המועמד הרפובליקני רוי מור לאחר שהביס את לותר סטריינג' במונטגומרי, אלבמה 27 בספטמבר 2017. רויטרס
מור חוגג את ניצחונו, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully