וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ תוקף את חמאס: "הגיע הזמן לשנות את המצב בעזה"

שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט התייצב לצד הרשות הפלסטינית והעניק גיבוי לאבו מאזן במסגרת דבריו בכנס ועידת המדינות התורמות בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. "הגיע הזמן שהרשות תשתלט על עזה", אמר. בכנס הציגה המשלחת ישראלית שורת הקלות לאוכלוסייה בעזה

תום זואילי

כנס פורום המדינות התורמות בניו יורק - כל הפרטים:

- שליח טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט העניק גיבוי לרשות הפלסטינית וקרא לקהילה הבינלאומית לתמוך בפירוק שלטון חמאס בעזה
- בכנס פורום המדינות התורמות בניו יורק קרא גרינבלט לקהילה הבינלואמית לפעול לשיפור חיי האוכלוסייה האזרחית בעזה
- ישראל הציגה בכנס שורת הקלות שאושרו על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני לאוכלוסייה הפלסטינית

ממשל טראמפ שב ומתייצב בתקיפות נגד שלטון החמאס ברצועת עזה ומגבה את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנוגע לסכסוך הפנים-פלסטיני. "הגיע הזמן שהרשות תשתלט על עזה - ועל הקהילה הבינלאומית לנקוט צעדים כדי לעזור לכך", אמר הלילה (שלישי) השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בנאומו בפני ועידת המדינות התורמות לרשות שהתכנסה בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. "כל בעלי העניין חייבים להתאחד כדי לעזור לעם הפלסטיני ולבודד את חמאס כדי להשיב את השליטה לרשות הפלסטינית.

גרינבלט אף קרא בנאומו לקהילה הבינלאומית להמשיך בצעדים קונקרטיים לשיפור חיי האוכלוסייה הפלסטינית בעזה בכל הקשור לאספקת החשמל, המים, תנאי התברואה ועוד. דבריו של גרינבלט מגיעים על רקע הודעת חמאס מתחילת השבוע כי הוא מוכן להגיע להידברות עם פתח ולקיים בחירות כלליות ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
20 שנות מאסר לרוצחה של הילי סובול; אחותה תיכלא לשש שנים
התאונה בכביש 4: הצעירים יצאו להתווכח בכביש - ונדרסו בידי משאית
פגישה פומבית ראשונה: נתניהו נועד עם א-סיסי בניו יורק

פגישת אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט, רמאללה, 14 במרץ 2017. צילום מסך מתוך טוויטר, אתר רשמי
השליח גרינבלט במהלך פגישתו עם אבו מאזן, מרץ 2017/אתר רשמי, צילום מסך מתוך טוויטר

פורום המדינות התורמות לרשות הפלסטינית נוסד ב-1993 במקביל להסכמי אוסלו, ומאז נורבגיה מובילה מפגשים שנתיים של שרי חוץ מכל העולם, במהלכם מתקיים דיון בחיזוק מוסדות הרשות הפלסטינית בתחומים האזרחיים. בראש משלחת ישראל למפגש עומד השר לשיתוף פעולה צחי הנגבי, שמלווה על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי. במפגש הנוכחי הציגה ישראל שורה של פרויקטים שאושרו בחודשים האחרונים על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני, כחלק מחבילת ההטבות הכלכליות שישראל גיבשה לבקשת ממשל טראמפ, לשיפור חיי האוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, כמו הקמת אזור תעשייה בתרקומיא וכן מתחם תעשייתי מפוקח סמוך לעזה, שיאפשר הפעלת תעשיות כימיות המצויות בקשיים בשל העדר היתר להכנסת חומרים דו-שימושיים מטעמים ביטחוניים.

הסכם נוסף שהציגה המשלחת בפני הפורום הושג באחרונה בין ישראל והפלסטינים לטיפול משותף במפגעי השפכים בנחל קדרון שבמדבר יהודה. במסגרת ההסכם יונח צינור להזרמת השפכים מירושלים עד בקעת הירדן, ויוקמו מתקנים לטיפול בשפכים הפלסטיניים. גרינבלט בירך על ההסכם והדגיש כי אחד התחומים שבהם ארצות הברית מתמקדת הוא טיפול בשפכים וזיהומי מים בגדה המערבית ובעזה. "מים מזוהמים הם הגורם הגדול ביותר למחלות ולמחלות בקרב תינוקות בעזה", טען גרינבלט. "הורים בעזה אינם יכולים אפילו לתת לילדיהם משקה של מים מבלי לחשוף אותם לסיכונים משמעותיים".

צחי הנגבי, ישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
עמד בראש המשלחת לכנס. השר צחי הנגבי/פול צלמים, יואב דודקביץ

נושא שיקום עזה תפס מקום מרכזי בוועידה, וגרינבלט, שמתמקד אף הוא בחודשים האחרונים בצעדים כלכליים ואזרחיים לשיפור חיי האוכלוסייה הפלסטינית, תקף בחריפות בנאומו בפני הפורום את חמאס בהקשר זה. "הגיע הזמן להפסיק לעקוב אחרי המצב בעזה ולהתחיל לשנות אותו", אמר. "במשך זמן רב מדי, חמאס מנצל את אנשי עזה כבני ערובה וכמגנים אנושיים. הארגון שולט בכוח הזרוע, ולא משפר את חייהם של האנשים שהוא מתיימר לשלוט עליהם".

"חמאס ממשיך להסיט כספים הקשורים לפלסטינים מעזה - כולל כספים הניתנים על ידי תורמים בינלאומיים - ומשתמש בהם לבניית מנהרות טרור, טילים ושימושים אחרים", הוסיף גרינבלט בכנס. "יש לכך השפעה עצומה על התפתחותה של עזה, שכן פרויקטים גדולים של חשמל ומים שביכולתם לשנות באופן דרמטי את המצב ההומניטרי ברצועה נעצרים משום שחמאס מסרב לשלם לרשות הפלסטינית על השירותים שהיא מספקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully