וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן האגדי הארי דין סטנטון הלך לעולמו

16.9.2017 / 8:06

שחקן האופי, עליו נאמר כי אף סרט בהשתתפותו לעולם לא יהיה גרוע, מת בשיבה טובה בגיל 91. בין השאר, הוא זכור מ"פריז, טקסס", "הנוסע השמיני" ושיתופי הפעולה הקבועים עם דייוויד לינץ', שספד לו - "לא היה כמוהו. כבר מתגעגעים".

יח"צ - חד פעמי

היום לפנות בוקר (שבת) הלך לעולמו הארי דין סטנטון, משחקני האופי האמריקאים המוערכים של ימינו ומי שהמבקר האגדי רוג'ר אברט כתב עליו בזמנו כי "אף סרט בו הוא מופיע לא יכול להיות רע". השחקן, שהתפרסם בעיקר הודות ל"פריז, טקסס", "טווין פיקס" המחודש, "Big Love" ו"הנוסע השמיני", מת בגיל 91 בשיבה טובה, כך לפי פרסומי התקשורת האמריקאית.

הארי דין סטנטון נולד בקנטקי ב-1926. הוא שירת בחיל הים במהלך מלחמת העולם השנייה, למד תקשורת באוניברסיטה והחל לשחק בתחילת שנות החמישים, בתחילה ולאורך זמן בעיקר בתפקידים קטנטנים או תפקידי משנה, בין השאר ב"המורד", "הנועזים בעורף האויב", "הסנדק 2" ו"הנוסע השמיני". תפקיד חייו הגיע ב-1984, עת גילם את גיבור "פריז, טקסס", והופעתו היתה אחד הגורמים הראשיים מאחורי הצלחת הסרט ומעמדו המיתי.

הארי דין סטנטון.
תפקיד חייו. הארי דין סטנטון ב"פריז, טקסס"

השחקן כיכב גם ב"Repo Men" הפולחני, גילם את אביה של מולי רינגולד ב"יפה בוורוד" וב-1990 החל בשיתוף פעולה פורה עם דייוויד לינץ'. בין השאר, השתתף ב"לב פראי", "סיפור פשוט" ו"אינלנד אמפייר" וכן בסרט "טווין פיקס: אש הולכת איתי" ובגרסה המחודשת של הסדרה שהוקרנה לאחרונה.

בעשור האחרון אפשר היה לראות את השחקן גם בלהיט הטלוויזיוני "Big Love" ובסרטים "אלפא דוג", "שבעה פסיכופתים" ו"זה חייב להיות המקום". לאחרונה הצטלם לסרט האינדי הקטן "לאקי", שלמרבה הצער כבר ייצא לאקרנים לאחר מותו. בארץ, הוא יוקרן בחודש הבא במסגרת פסטיבל חיפה.

עוד באותו נושא

השחקן, המחזאי והבמאי סם שפרד הלך לעולמו

לכתבה המלאה
הארי דין סטנטון. AP
"שירה עצובה". הארי דין סטנטון/AP

רוג'ר אברט תמצת בזמנו היטב את מהותו של הארי דין סטנטון וכתב – "הוא היה התגלמות הצדדים האפלים של אמריקה, עם פניו הצרות ועיניו הרעבות, שיצרו שירה עצובה".

סטנטון גם הנהיג להקה שהיתה קרויה על שמו. הוא לא היה נשוי ולא היו לו צאצאים רשמיים, אך בעבר צוטט באומרו "יש לי איזה ילד או שניים".

לאחר מותו, פרסם דייוויד לינץ' הצהרה רשמית: "אחד הגדולים הלך מאיתנו. לא היה כמוהו. כולם אהבו אותו. הוא היה שחקן אדיר - יותר מאדיר, למעשה, והוא היה אדם אדיר. היה כיף להיות בסביבתו. אנחנו כבר מתגעגעים ושולחים לך המון אהבה, איפה שלא תהיה".


יהי זכרו ברוך.

הארי דין סטנטון מבצע את "הבה נגילה" עם בוב דילן

הארי דין סטנטון. AP
היה גם מוזיקאי. הארי דין סטנטון/AP
הארי דין סטנטון. AP
הכי קול שהיה. הארי דין סטנטון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully