וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אי הזמנתה של מירי רגב: האחים אדרי יחרימו את טקס האופיר

15.9.2017 / 9:45

האושיות החזקות ביותר בתעשיית הקולנוע הישראלי הודיעו כי לא יגיעו לערב חגו בשלישי הקרוב בגלל "סתימת פיות של מירי רגב". יו"ר האקדמיה בתגובה: "כל אחד יעשה מה שמתאים לו". רגב עצמה: "האחים אדרי עשו קאט על קומץ קטן ואקשן לישראל השפויה"

עריכת וידאו:ניר חן

הסערה סביב פרסי אופיר מסרבת לדעוך: כמה ימים לאחר שהכריזה האקדמיה הישראלית לקולנוע כי לא תזמין לטקס ביום שלישי הקרוב את שרת התרבות מירי רגב, הודיעו היום האחים משה ולאון אדרי, בעלי "יונייטד קינג" ו"סינמה סיטי", כי גם הם לא יגיעו לערב החגיגי של התעשייה המקומית.

האחים אדרי, יש להזכיר, הם הדמויות הבולטות ביותר בתעשייה, ומעורבים בצורה זו או אחרת כמעט בכל הסרטים המופקים בה. עם זאת, יש לציין כי הם לא הפיקו דווקא את "פוקסטרוט" ו"לא פה, לא שם", הנחשבים שני הפייבוריטים הגדולים של הטקס השנה.

במכתב, אותו הפנו ליו"ר האקדמיה מוש דנון, כתבו האחים אדרי: "מטרתו של הטקס היא לאחד את תעשיית הקולנוע ולייצר מפגן אחד גדול של עוצמה ישראלית. מסיבה זו, קיבלנו בתדהמה את ההחלטה המצערת שלא להזמין השנה את שרת התרבות מירי רגב...אנו סבורים כי מדובר בהחלטה שגויה, שלא לומר בוטה ולא דמוקרטית, המבטאת רצון של קומץ בלתי מייצג של יוצרים שלא מוכן לקבל ולכבד את האחר ומעוניין בהטלת חרם והשתקה של שר בישראל...זו החלטה שעלולה לגרום לנזק רב בעתיד".

מירי רגב והאחים אדרי. אלי סבתי,
מירי רגב עם משה/אלי סבתי

במכתבם, ציינו האחים אדרי כי השרה רגב תומכת רבות בתעשיית הקולנוע המקומית, ועושה מאמצים להגדלת תקציבו ולהנגשה שלו. הם המשיכו ואמרו "בהחלטה פחדנית, הוחלט להפוך את הטקס לבמת התגוששות פוליטית.. כפי שיוצרים מבקשים לקבל חופש ביטוי, כך גם הם צריכים להיות קשובים לדעות שונות משלהם... איננו מתכוונים לתת יד להתנהגות זו ולקחת חלק באירוע מפלג הפועל בדרך של חרמות, אי סובלנות וסתימת פיות".

לסיכום, קראו השניים לאקדמיה הישראלית "להתעשת ולפעול מיידית לשינוי החלטה אומללה זו, על מנת שנוכל ליהנות גם השנה מאירוע מכובד המחזק את התעשייה כולה". עם זאת, לפחות בשלב זה, הם לא משכו את הסרטים בהפקתם מן התחרות או את המימון שלהם מאחד הפרסים.

בתגובה לדברים, מסר יו"ר האקדמיה מוש דנון: "כל אחד יעשה מה שמתאים לו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה גם היא כמובן, ואמרה:

שרת התרבות ח"כ מירי רגב התייחסה הבוקר להודעת האחים משה וליאון אדרי כי יחרימו את טקס פרסי אופיר בשבוע הקרוב ואמרה: "היום נפל דבר- האחים אדרי ורבים מהתעשייה עשו קאט על קומץ קטן שמנסה להיאחז בשלטונו בכל דרך ואמרו אקשן לישראל השפויה".

השרה הוסיפה: "אני שמחה שהרוב הדומם מפסיק לשתוק, המיעוט הקטן והקיצוני השולט בהנהלת האקדמיה פוגע בקולנוע הישראלי והוא לא ימשיך לקבוע את סדר היום. ציבור אוהבי הקולנוע הישראלי אוהב את הקולנוע ולא מוכן לקבל פגיעה והכתמה של חיילי צה"ל ולא את מדיניות סתימת הפיות וההתנשאות שאפיינה לאורך שנים רבות את הממסד המנותק".

עוד באותו נושא

האקדמיה לקולנוע הודיעה: מירי רגב לא תוזמן לפרסי אופיר

לכתבה המלאה
מירי רגב בטקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
"האקדמיה חייבת להתעשת". משה אדרי עם מירי רגב/ניב אהרונסון
פוקסטרוט זכה בפסטיבל ונציה. AP
בוונציה היה אלגנטי יותר. שמוליק מעוז עם אריה הכסף/AP

משה אדרי על החלטת חברי האקדמיה: "אנחנו פותחים כנגדה קרב קשה שכולנו נשלם עליו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully