וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תחרות: אישה ראשונה נבחרה לנשיאות סינגפור

13.9.2017 / 18:58

עיר המדינה העשירה והיציבה הקצתה את התפקיד הסמלי בעיקרו למיעוט המלאי המוסלמי, וחלימה יעקוב ניצחה ללא קרב אחרי שיתר המועמדים נפסלו. האופוזיציה החלושה וארגוני זכויות ביקרו את ההליך, אך היא הבטיחה: "אהיה הנשיאה של כולם"

חלימה יעקוב, הנשיאה הראשונה של סינגפור, 11 בספטמבר 2017. רויטרס
ללא תחרות. חלימה יעקוב/רויטרס

סינגפור בחרה היום (רביעי) אישה ראשונה לתפקיד הנשיאה, אולם היא עשתה זאת ללא תחרות אחרי שיתר המועמדים נפסלו. במטרה לשמור על הרב-תרבותיות בעיר המדינה, תפקיד הנשיא, הסמלי בעיקרו, הוקצה הפעם למיעוט המלאי. יו"ר הפרלמנט לשעבר חלימה יעקוב, בת 63, הוכרזה היום מנצחת.

שניים מבין יתר ארבעת המועמדים לא היו מלאים והשניים הנוספים לא עמדו בקריטריונים הנוקשים. מועמדותה של חלימה אושרה באופן אוטומטי מאחר שהיא החזיקה בתפקיד ציבורי בכיר במשך יותר משלוש שנים. אילו הבחירות היו מתקיימות, לכל אזרחי סינגפור הייתה זכות הצבעה.

כמה ממבקרי השיטה מחו ברשת נגד החוקים הדרקוניים, שכללו הגבלה על מועמדים מהמגזר הפרטי לעמוד בחברה שהונה הוא לפחות 370 מיליון דולר. מלשכתו של ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לגבי הביקורת כלפי הליך הבחירות.

לי הסיין לונג, ראש ממשלת סינגפור, 2016. רויטרס
שולט ביציבות במדינה. ראש הממשלה לי הסיין לונג/רויטרס

"אילו היא הייתה מתמודדת מול יריבים אמיתיים ומנצחת בהצבעה, זה היה יכול לשקם משהו מהמוסר השלטוני", אמר איש האופוזיציה יי ג'ן ג'ונג. ארגון הזכויות "אגודת הפעולה והמחקר למען נשים" מסרה כי היא מקווה "שייעשה יותר כדי לאפשר גישה טובה יותר לפוליטיקה עבור כל נשות סינגפור. לצערנו, התהליך שהוביל לתוצאה הזו לא משקף את תקוותינו".

אופוזיציה בסינגפור, אחת המדינות העשירות והיציבות ביותר בעולם, היא נדירה. היא נשלטת על ידי מפלגת "הפעולה של העם" מאז עצמאותה ב-1965, וראש ממשלתה הנוכחי, לי הסיין לונג, הוא בנו של אבי האומה לי קוואן יו. בבחירות הקודמות ב-2015, כמה חודשים אחרי מותו של לי קוואן יו, מפלגת השלטון גרפה כ-70% מכלל הקולות וזכה ב-83 מתוך 89 מושבים בפרלמנט.

הנשיאה הנכנסת, שתושבע מחר, הבטיחה כי תהיה "הנשיאה של כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully