וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירמה" זורעת הרס בפלורידה: 7.2 מיליון בתים ללא חשמל

הסופה נחלשה לשקע טרופי ומתקדמת לעבר ג'ורג'יה, אחרי שגרמה לשיטפונות ענק. 20 אלף עובדים פועלים להשבת החשמל במדינה. באזור מיאמי הוטל עוצר כדי לאפשר פינוי הריסות. עשרות בתים שקעו במים. אדם אחד נהרג בג'ורג'יה ועשרה בקובה

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

הוריקן "אירמה" - עדכונים אחרונים

- הסופה נחלשה לשקע טרופי
- קובה הודיעה כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו בשטחה
- 7.2 מיליון משקי בית ברחבי מדינת פלורידה עדיין מנותקים מחשמל
- הנשיא טראמפ הכריז על פלורידה כאזור מוכה אסון
- "אירמה" גרמה להצפות ענק בעיר מיאמי, ועוצר הוטל על תושבי העיר במהלך הלילה
- אדם אחד נהרג במדינת ג'ורג'יה
- עלה לשישה מניין ההרוגים בפלורידה

הסופה "אירמה" נחלשה הבוקר (שלישי) מסופה טרופית ומוגדרת כעת שקע טרופי, אחרי שגרמה לנזקים כבדים בפלורידה ביומיים האחרונים. 7.2 מיליון בתי מגורים ומבני עסקים נותרו ללא חשמל בעקבות פגיעת הסופה. "אירמה" הגיעה בשעות הערב לג'ורג'יה, שם כמאה אלף תושבים נמצאים בעלטה והרשויות דיווחו על מקרה מוות ראשון כתוצאה מפגיעת הסופה.

ברחבי הקריביים גרמה אירמה למותם של 38 בני אדם, בהם עשרה בקובה - מרביתם בשל קריסת מבנים. הרשויות בפלורידה מסרו כי עיקר הנזק נגרם בסביבת העיר נייפלס שבדרום-מערב המדינה וכי 19,500 פועלים ברחבי פלורידה עומלים על השבת אספקת החשמל לסדרה. מניין ההרוגים במגינה עלה הלילה לשישה לאחר שגבר בן 51 התחשמל למוות מעמוד שקרס.

מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית הודיע כי הסופה נעה לכיון צפון-מערב ונושאת עמה רוחות במהירות של כמאה קילומטרים בשעה. הלילה תגיע הסופה אל מדינת ג'ורג'יה ומשם תמשיך בימים הקרובים לאלבמה וטנסי, כשהיא צפויה להיהפך במסלולה לשקע טרופי.

לפי ההערכות, הנזק המוערך מהוריקן "אירמה" וכן מהוריקן "הארווי" בארצות הברית הוא 290 מיליארד דולר – כ-1.5% מהתמ"ג של המדינה. הנשיא דונלד טראמפ הכריז אתמול בלילה על פלורידה אזור מוכן אסון לבקשת המושל ריק סקוט, צעד שיאפשר העברת סיוע פדרלי.

תיעוד ממדי הנזק מצילום מהאוויר

מזל"ט קולט את ההרס החמור, מסופת ההוריקן "אירמה" בפלורידה, ארה"ב 11.9.17. ABC NEWS, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הנזק בעיירה נייפלס מהאוויר/מערכת וואלה! NEWS, ABC NEWS
עובדי חברת החשמל מתקנים עמוד שקרס במיאמי, 11 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
פועלים מתקנים עמוד חשמל במיאמי, אתמול/AP, אי-פי
רחוב מוצף באי טייבי שבג'ורג'יה לאחר חלוף הסופה "אירמה", 11 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
רחוב מוצף באי טייבי שבג'ורג'יה, אתמול/AP, אי-פי

בתדרוך שערך אמש טום בוסרט, יועץ הנשיא לענייני ביטחון פנים, הוא אמר כי אין להקל ראש בסופה, על אף שהיא אינה מוגדרת עוד כהוריקן וכי העיר ג'קונסוויל סובלת מההצפות החמורות ביותר זה מאה שנה. "זו עדיין סופה מסוכנת", אמר בוסרט ושיבח את המושל ריק סקוט על ש"הפגין מנהיגות מרשימה בהוצאת אנשים מאזורי הסכנה".

עוד מסר בוסרט כי סקוט בוחן את איי "הקיז" שככל הנראה ספגו את הנזק הרב ביותר בפלורידה בעקבות פגיעת הסופה. "הוריקן הארווי היה מבצע קטן בהשוואה למה שיש לנו עכשיו", הוסיף. "אנחנו מודאגים מהצלת חיים, שיקום הרכוש, פינוי הכבישים והחזרת החשמל".

המושל סקוט הוסיף עוד כי האיום העיקרי לאחר שהסופה חלפה הוא מהצפות בנהרות ברחבי המדינה. "הישארו קשובים לאזהרות בעניין. אל תחשבו שרק בגלל שזה עבר אתם יכולים מיד לחזור", מסר בתדרוך לתושבים. "יש קווי מתח גבוה שנפלו, אל תשימו עוד אנשים בסיכון. אל תסכנו את עצמכם".

לדבריו הנזק שנגרם בחופה המערבי של פלורידה נמוך בהשוואה להערכות הראשוניות, אך באיי "הקיז" נגרם הרס רב וייקח זמן רב לשקמם. "אין שם חשמל וגם לא מים זורמים. כולם עובדים קשה על זה. בבית הלבן עושים כל מה שהם יכולים, ומספקים לנו את כל המשאבים הדרושים", הוסיף.

הוריקן "אירמה" בפלורידה, ארה"ב 10 בספטמבר 2017. רויטרס
מנופים ועצים קרסו. שיטפונות בפורט לולדרייל/רויטרס

בכמה ערים בפלורידה תועדו מקרים שבהם ניצלו פורצים את העזיבה ההמונית של תושבים וניסו לגנוב רכוש. חלק מן המקרים התגלו הודות לתושבים שהזעיקו שוטרים לאחר שצפו בגנבים במצלמות האבטחה. במקרה אחר, בעיר סיינט פטרסבורג, הגיע אדם לבית משפחתו כדי לוודא שכל מכשירי החשמל מנותקים וגילה שאירעה פריצה.

באזור מיאמי הוארך משך העוצר עד לשעות אחר הצהריים, כדי לאפשר לרשויות לנקות את הרחובות מההריסות ולאפשר חזרה בטוחה של תושבים. "אירמה" גרמה להצפות ענק בעיר, וחלקים נרחבים כוסו במים. במרכז ההוריקנים הזהירו מפני נחשולי ענק שעלולים לפגוע באזורי החוף, כמו הערים טמפה ונייפלס.

טראמפ נערך לבקר באזור האסון: "סופה מפלצתית"

הרשויות בפלורידה העבירו אספקת חירום לאיים הדרומיים, "הקיז", שנפגעו מהסופה, הצפויה להגיע בהמשך היום ליעדה. על אף שהסופה נחלשה העוצר שהוכרז בערים ברחבי המדינה נותר בתוקף והתושבים נקראו להישאר בבתיהם או במקומות מקלט. כך למשל, בעיר אסטרו נאספו כ-8,000 תושבים באולם הוקי ששימש כמקלט מהסופה.

שלשום אמר טראמפ כי הוא מתכנן לבקר באזור מוכה האסון, ואמר עם שובו לוושינגטון מקמפ דייוויד כי "הוא מקווה שלא הרבה אנשים יישארו" בנתיב הסופה, שאותה הוא כינה "מפלצת ענקית". לדבריו, "ניסינו להזהיר את כולם. זהו נתיב רע מאוד להיות בו".

הוריקן "אירמה" בפלורידה, ארה"ב 10 בספטמבר 2017. רויטרס
הצפות בעיר בוניטה ספרינגס/רויטרס

מסלול התקדמות הסופה

הנשיא שיבח את רשויות החירום ואת משמר החופים, ואמר כי תגובתם להוריקן מתנהלת "היטב". לפי הבית הלבן, טראמפ שוחח עם מושלי ג'ורג'יה, אלבמה, קרוליינה הדרומית וטנסי, שכולן עלולות להיפגע מהסופה.

מושל פלורידה אמר כי "זה היה שבוע מאתגר למדינה שלנו". לדבריו, "החובה שלי היא להגן על תושבי פלורידה. הסופה פה כעת והחיים של כולם חשובים. עשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי להתכונן לסופה, אבל אף פעם אי אפשר להתכונן מספיק. קיבלנו סיוע ישיר מ-16 מדינות. נעבור את זה יחד".

(עדכון ראשון 9:14)

ניסיון לחלץ פרת ים על החוף בסרסוטה

מזל"ט קולט את ההרס החמור, מסופת ההוריקן "אירמה" בפלורידה, ארה"ב 11.9.17. ABC NEWS, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ההצפות מהאוויר/מערכת וואלה! NEWS, ABC NEWS
צוות חדשות ברחובות מיאמי מסקר את הוריקן "אירמה" בפלורידה, 10 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
נזקים כבדים. צוות צילום ברחובות מיאמי המוצפים/AP, אי-פי
משאית ששקעה בשיטפונות במיאמי, פלורידה, בשל הוריקן אירמה, 11 בספטמבר. רויטרס
משאית הפוכה בעיירה נייפלס בפלורידה/רויטרס
מתקן אחסון סירות שקרס בעיר הוליווד בפלורידה בעקבות הוריקן "אירמה", 10 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
מתקן סירות שקרס בעיירה מיאמי ביץ'/AP, אי-פי
סירות נאבקות בגלים עם פגיעת הוריקן אירמה, חוף מיאמי ביץ', פלורידה. 10 בספטמבר 2017. רויטרס
החוף במיאמי ביץ'/רויטרס
עץ קרס וחסם את הכביש עקב פגיעת הוריקן אירמה, הוליווד, פלורידה, 10 בספטמבר 2017. רויטרס
אלפי עצים קרסו/רויטרס
הצפות במיאמי בשל פגעי הוריקן "אירמה" בפלורידה, 10 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
רחובות מיאמי מוצפים/רויטרס, רויטרס
צוות חדשות ברחובות מיאמי מסקר את הוריקן "אירמה" בפלורידה, 10 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
כתבי רשתות הטלוויזיה נאבקים בסערה/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully