וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בניווט: "הרדאר" היא צל חיוור ורציני להחריד של רכילות קלילה

איימן סיכסק

5.9.2017 / 7:05

תוכנית הערב החדשה בהגשתם של סיוון קליין ואריאל מרגלית, שנועדה להחליף את האימפריה של גיא פינס, מתייחסת למושאי הסיקור שלה כחדשות לכל דבר. בהיעדר הפרופורציות וההתנשאות הקלה של קודמם ברצועה, נותרים רק שאריות רכילות מחוממות ואייטמים תמוהים ומביכים

צילום מסך

צל גדול מרחף מעל "הרדאר", רצועת חדשות הבידור החדשה של ערוץ 10, ולצל הזה יש ככל הנראה פס כחול מתחת לעיניים ופז"ם משמעותי באייטמים בידוריים. אי אפשר, עם כל הרצון הטוב, לדבר על "הרדאר" בלי לדבר על רעידת האדמה שגרמה לעלייתה, הלוא היא עזיבתו המתוקשרת של גיא פינס את ערוץ 10 לטובת הזכיינית קשת. כל ניסיונות העבר לחקות את הצלחתו של פינס ומותג "ערב טוב" הוותיק, והיו כמה כאלה, נכשלו. זו אולי הסיבה שהאנשים מאחורי "הרדאר" החליטו ללכת במה שנהוג לכנות בעולם הטלוויזיה "כיוון אחר", עם פורמט שמתכתב עם מהדורת חדשות. בהתאם לכך התוכנית הראשונה נפתחה ב"תחקיר" מרכזי (איך מצליחים הסלבס להעביר את שירותם בצה"ל בפנאן?), ובמבזק ידיעות קצר על כל המי ומי בישראל ובעולם (כלומר, אם אתם מחשיבים את איתי לוי ל"מי").

הניסיון לבדל את התוכנית מקודמתה ברצועה הזו, הפורמט האלמותי של גיא פינס, מובן. לשם כך גויסו שני מגישים, סיוון קליין ואריאל מרגלית, ואולפן סטרילי למראה שמתרחק מהצבעוניות הנוצצת של "ערב טוב". אבל אפשר היה לצפות מאנשי ערוץ 10 להבין שלא מפחידים את גיא בפינס. לא יעזרו החן והקלילות של קליין ומרגלית, אם אין להם את ההבנה העמוקה שהייתה לפינס בתרבות הסלבס ובעניין שלנו כצופים בתרבות הזו.

הרדאר. צילום מסך
שוב מנסים להחליף את גיא פינס. סיוון קליין ואריאל מרגלית/צילום מסך

קליין ומרגלית מגישים 25 דקות של ידיעות וכתבות, במעין ניסיון "לכסות" את הסיפורים החמים, משל היו גאולה אבן-סער הצעירה במשימה כיתתית. התוצאה היא מעין מבוכה על שאתה מקדיש מזמנך להתעדכן בתגובתו של יהודה לוי על התאונה של שלומית מלכה (אייטם ישן במונחים של תוכנית בידור בפריים טיים). אלא שמה שייחד את פינס וגרם לתוכניתו להיות מהנה לצפייה, הייתה ההבנה שלו שאת המבוכה הזו אפשר לבטל, אם לא מתייחסים לאייטמים ברצינות ומזמינים את הצופה ללעוג למושא הסיקור יחד עם המגיש. פינס יכול לשחות באייטם עד פרטיו הקטנים ביותר, ובו זמנית להסתכל עליו במין התנשאות משועשעת, שנותנת לצופה לגיטימציה ומעצימה את ההנאה שלו.

ו"הרדאר"? כאן מגישים לנו כתבת עומק על השירות הצבאי של אסתי גינזבורג ובר רפאלי, כולל מרואיינים שידברו על השיטות להעלים את הכסף שהמפורסמים צוברים תוך כדי השירות, והכל ברצינות תהומית – משל היה מדובר בחשיפת פרשה קריטית לזכותו של הציבור לדעת. אם הסקרנות הרגה את החתול, הרי שהרצינות שבה "הרדאר" לוקחת את עצמה עשויה להרוג אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסרים את ההבנה העמוקה שהייתה לקודמם ברצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה היה איכשהו נסלח אלמלא אייטמים כגון הדירוג המעמיק של "הגלידריות הטובות ביותר בישראל". לא ברור מי הסיק שזה רעיון טוב לתת מקום משמעותי לתוכן תמוה שנראה כמו תוכן שיווקי בתכנית הראשונה, במיקום מרכזי למדי בלוח השידורים של ערוץ 10. כך גם הריאיון החנפני להדאיג עם "המתקשרת" הידועה שסייעה, על פי עדותה שלה, למפורסמים רבים, כולל לבר רפאלי "למצוא זוגיות מדהימה". טוב יעשה אחד המפיקים של התכנית אם ישתמש בשירותיה כדי לתת ל"הרדאר" כיוון. בינתיים, לא מדובר ברדאר, כי אם מקסימום במסלול צפוי למדי של "ווייז", שמגשש את דרכו בין אייטם לאייטם בלי להפתיע, להצחיק, ובלי להתמקד

אם גיא פינס צפה אתמול בתוכנית - ולאור התמצאותו הפנומנלית בנעשה בעולם הבידור הישראלי, יש מקום להניח שהוא צפה - נדמה לי שהוא חייך את החיוך המשועשע המפורסם שלו, בעודו מבשל סיבוב נוסף של הפורמט המנצח שלו עבור ערוץ 2. נכון, גיא, שוב ניסו להחליף אותך בשני צעירים ויפים מלאי כוונות טובות. שוב נכשלו. עכשיו אתה יכול לצאת שמח וטוב לב לטעום גלידה באחת "הגלידריות הטובות". אתה, בניגוד לשלל החיקויים שלך, יודע לא להגזים במינונים, ומשתדל לא למרוח.

ערב טוב עם גיא פינס , ספטמבר 2017. צילום גיא כושי ויריב פיין,
יכול להתרווח בנחת ולהתכונן לחזרתו למסך. גיא פינס/צילום גיא כושי ויריב פיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully