וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הרודן לשעבר מבוקש בגין ההתנקשות בראשת הממשלה

31.8.2017 / 19:38

הגנרל פרבז מושארף הוכרז כמבוקש בגין רצח בנזיר בהוטו שאירע לפני כעשור. חמישה בני אדם נוספים שהואשמו במעורבות בהתנקשות נמצאו זכאים מחוסר ראיות. בתה של בהוטו: "לא יהיה צדק עד שישלם על פשעיו"

נשיא פקיסטן לשעבר, פרבז מושארף. רויטרס
עזב את המדינה בשנה שעברה. מושארף/רויטרס

בית המשפט בפקיסטן הכריז היום (חמישי) על הגנרל והנשיא לשעבר פרבז מושארף כעל מבוקש ברצח ראשת הממשלה לשעבר בנזיר בהוטו לפני כעשור. חמישה בני אדם נוספים נאשמו במעורבות ברצח ונמצאו זכאים מחוסר ראיות. מושארף עזב את המדינה בשנה שעברה, ואם יחזור אליה הוא צפוי להיעצר עם הגעתו ולעמוד למשפט. בית המשפט גם הורה על החרמת כל רכושו של הגנרל לשעבר.

בהוטו נרצחה במתקפה משולבת של התאבדות וירי ברוואלפינדי שבחבל פונג'אב במדינה בשנת 2007, שבועות אחרי שחזרה מגלות פוליטית כדי להתמודד בבחירות. בתה, אסיפה זרדרי צייצה היום בחשבון הטוויטר שלה כי "לא יהיה צדק עד שפרבז מושארף ישלם על פשעיו".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
נסראללה נפגש עם אסד בדמשק: "ישראל מבכה על ההפסד של דאעש"
על רקע המתיחות: ארה"ב ודרום קוריאה ביצעו תרגיל אווירי משותף
הסופה "הארווי": 35 נהרגו, יותר ממאה אלף ליטר נפט דלפו בדרום טקסס

בנזיר בהוטו, ראש ממשלת פקיסטן שנרצחה בפיגוע התאבדות בדצמבר 2007. AP
נרצחה בתום עצרת תמיכה. בהוטו/AP

התובע המיוחד מטעם סוכנות החקירות הפדרלית בפקיסטן, חוואג'ה מוחמד אימטיאז, אמר כי זיכויים של חמשת הנאשמים האחרים הפתיע אותו. "אנחנו מאמינים שיש ראיות מאוד חזקות נגדם", אמר לתקשורת לאחר פסק דין, והוסיף כי שלושה מהם אף הודו במעשה. מנהיג מפלגת העם הפקיסטנית בילוואל בהוטו זרדרי אמר כי הזיכוי "לא מתקבל על הדעת" והוסיף כי שחרורם של החמישה הוא מסוכן.

הגנרל מושארף תפס את השלטון במדינה בהפיכה צבאית בשנת 1999 וכיהן כנשיא עד התפטרותו בשנת 2008. בהוטו כיהנה בתפקיד ראשת הממשלה פעמיים, והייתה האישה הראשונה להחזיק בתפקיד זה במדינה מוסלמית. היא נרצחה בתום עצרת תמיכה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully