וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתראה ב-2019? כל הפרטים על העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס"

29.8.2017 / 12:50

רגע אחרי סיום העונה השביעית של סדרת הפנטזיה המצליחה, העיניים נשואות כבר אל ששת הפרקים האחרונים בהחלט. מתי בדיוק תשוב הסדרה למרקע? אילו דמויות לא ישובו לעונה הבאה? כיצד יושפעו יחסיהם של דאינריז וג'ון אחרי שילמדו את האמת על מקורותיהם? התשובות לשאלות הבוערות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע השיא יגיע רק בעוד שנתיים? מתוך הפרק השביעי של "משחקי הכס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתי יתחילו צילומי העונה השמינית?

ההכנות באתר הצילום בצפון אירלנד נמצאות כבר בעיצומן, אבל הצילומים עצמם צפויים להתחיל רק באוקטובר. עד כה תקופת הצילומים הממוצעת של עונה ב"משחקי הכס" ארכה כחצי שנה, כלומר הייתה אמורה להסתיים עד אפריל 2018. אלא שדיווח מעודכן מדבר על סיום משוער באוגוסט 2018.

האם זה אומר שהעונה השמינית תידחה עד 2019?

HBO שומרת את הקלפים קרוב לחזה, ומנהליה הסכימו רק לומר שהם מספקים ליוצרי הסדרה מרחב פעולה להשלים אותה לפי ראות עיניהם. יחד עם זאת, ההנחה הרווחת היא שלוח הזמנים יגרור את עריכת הסדרה עמוק אל תוך עונת החורף של 2018, מועד הרבה פחות נוח לרשת והרבה יותר צפוף מבחינת מתחרים. "ההפקה וההנהלה עדיין מנסים לבנות את לוח הזמנים ולהבין כמה זמן יידרש כדי להפיק את האפקטים המיוחדים", אמר מנהל התוכניות של הרשת, קייסי בלויס, להוליווד ריפורטר. "הצילומים מסובכים דיים, ביבשות שונות ועם אינספור פרטים טכניים. האפקטים המיוחדים הם הפקה נפרדת שגם אותה אנחנו נדרשים לבנות. זה פקטור משמעותי בכל התמונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצילומים יחלו רק בחורף הקרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם הפרקים האחרונים בהחלט יהיו ארוכים כמו הפרק האחרון של עונה 7?

גם כאן אנחנו מתבססים בשלב זה על השערות והדלפות בלבד, אבל מסתמן ש"משחקי הכס" אכן תהפוך את ששת הפרקים האחרונים שלה לסדרת סרטים לכל דבר. בפאנל במהלך כנס מבקרי הטלוויזיה לפני חודש אמר בלויס שאורך של שעתיים לפרק נשמע מעט מוגזם, אך מיד סייג "אבל זאת תוכנית נהדרת, אז מי יודע?". מעצבת הסאונד של הסדרה, פולה פיירפילד, אישרה בריאיון לפודקאסט פופולרי של הסדרה כי "הפרקים יהיו באורך של סרט".

אילו דמויות ייפרדו מאיתנו לתמיד אחרי העונה השביעית?

מלבד הדמויות המרכזיות שמתו במהלכה (פיטר בייליש, אולנה טיירל, וולדר פריי), הסדרה סיימה גם את עיסוקה בבית טיירל, בית פריי ודורן. הממלכה הדרומית לא תופיע בעונה השמינית. כמו כן, אינדירה וארמה (אליריה חול) אישרה כי דמותה, שנראתה לאחרונה צופה בעל כורחה בבתה מורעלת למוות, לא תשוב אף היא בעונה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא לא היחיד שעוזב. ביי אצבעון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה יעשה הגילוי על קרבת הדם ביניהם ליחסים בין ג'ון (אאיגון) ודאינריז?

במשך כל חייו הסתובב ג'ון בעולם במחשבה שהוא פרי אהבתם האסורה של אביו ואישה לא נודעת, במהלך המרד של רוברט באראתיאון. סאם ובראן יודעים כעת את האמת: ג'ון הוא בנם החוקי של ליאנה סטארק ורייגאר טארגאריין, והיורש לכס הברזל. הגילוי על כך צפוי בוודאי להציב אותו בניגוד אינטרסים (שלא לומר בגועל נפש) מול דודתו, דאינריז, שראתה בעצמה במשך כל השנים יורשת מיועדת וראויה. דאינריז כבר הוכיחה לאורך הסדרה את חיבתה לכוח ועוצמה, ולא סביר שתוותר עליהם בקלות גם עבור מאהב/בן משפחה.

מעבר לסכנות שגילוי כזה עלול להביא לניהול המלחמה מול צבא המתים ולאחדות השורות, מסתמן איום לא צפוי לשניים מכיוונו של טיריון לאניסטר. הימין הנאמן עמד בצללי הסירה בזמן שהשניים מימשו את אהבתם, ומעיניו נשקפה הבעה שנעה בין דאגה לקנאה. בגרסה מוקדמת מאוד של ההצעה ל"משחקי הכס" ב-1993, תיאר ג'ורג' מרטין את העלילה כמשולש רומנטי בין ג'ון, דאני וטיריון. זו עשויה להיות סיבה לבגידה אפשרית של טיריון. אפשרות אחרת היא שטיריון כרת ברית עם סרסיי בסיום הפגישה שאותו לא ראינו, לפני שהשניים חזרו לבשר על "הצטרפותה" של סרסיי למלחמה. ולבסוף, ישנה פשוט הכמיהה לכוח. האם טיריון מתכוון לנצל את הפער בין דאני לג'ון כדי להפוך לסוס השחור שיישב בסופו של דבר על כס הברזל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק התקרבו וכבר יתרחקו שוב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

העורב בעל שלוש העיניים יהפוך משמעותי יותר

את מרבית העונה הנוכחית בילה הילד החמוד-לשעבר של משפחת סטארק והאורקל הכי מעפן ביקום כיום, בראן סטארק, בעקיצת קרוביו וסיפור עובדות שכולנו כבר מכירים. אלא שעם פרוץ המלחמה הגדולה, ובייחוד בהתחשב בקשר שנוצר בינו לבין מלך הלילה באותו מפגש בעונה השישית, לכוחותיו כעורב בעל שלוש העיניים יהיה תפקיד חשוב. עד כה חזינו ביכולתו לנוע אחורה בזמן ולצפות באירועים המתרחשים במקביל בהווה. הצעד הבא והמתבקש הוא שיחזה את העתיד לבוא, ויסייע לצד החיים להפוך אותו לוורוד.

היחסים בין סרסיי וג'יימי יסתיימו בטרגדיה

מערכת היחסים בין האחים לבית לאניסטר היא דוגמה נדירה לקו עלילה ב"משחקי הכס" שהיה עקבי והדרגתי לאורך תקופה. מה שהתחיל כאהבה סוערת, המשיך בנטירת טינה והאשמה הדדית, הגיע בעונה האחרונה לפחד של ממש מצדו של ג'יימי ממה שהפכה אחותו/זוגתו להיות. באחד משיאי הפרק האחרון עמדה סרסיי מרחק מחוות ראש קטנה מחיסולו.

מי שהתחיל את הדרך כלוחם ציני וחסר ערכים, התפתח לאורך הדרך לאחת הדמויות האהובות בסדרה. ההבנה שצבא מתים צועד אל ווסטרוז, חייבה את ג'יימי לצאת ולתרום למאבק על עתיד הממלכה. הקרע המתפתח בין השניים הוביל כבר מזמן לתיאוריה לפיה ג'יימי יהיה זה שיהרוג לבסוף את אהובתו. הנבואה המפורסמת ששמעה סרסיי בנעוריה מולאה עד כל במלואה: היא נישאה למלך, הפכה למלכה בעצמה ומאויימת כעת על ידי מלכה צעירה ויפה ממנה, וילדה שלושה ילדים שכולם קיפחו את חייהם. הסעיף האחרון, שלא הוצג בסדרה אבל קיים בספרים, דיבר על כך שאח צעיר יהרוג אותה. במשך שנים חשבה סרסיי שמדובר בטיריון, אלא שכעת נדמה שהסכנה אורבת לה דווקא מאחיה התאום והאהוב, שאכן נולד אחריה.

תיאוריה פופולרית עדכנית מדברת על כך שג'יימי יהרוג את סרסיי ההרה (ובכך גם את בנו/בתו שלו), ויסגור בכך מעגל עם אחותו שהאשימה את טיריון כל חייו בכך שהרג את אמה בעת הולדתו.

הכירו את פלוגות הזהב

גם בעונה הקצרה בתולדותיה, צפויה "משחקי הכס" להציג שחקנים חדשים על לוח המשחק העצום שלה. מדובר ברכש הטרי של סרסיי לאניסטר מבנק הברזל. בספריו של ג'ורג' מרטין זוכות פלוגות הזהב למקום משמעותי ולרקע היסטורי, בעוד הסדרה נמנעה כמעט לחלוטין מאזכור שלהם עד לאחרונה. מדובר בצבא שכירי החרב הגדול ביותר ביבשת. על פי ההערכה מדובר ב-10-20 אלף לוחמים, רובם ככולם עריקים, מנודים, בניהם ובני בניהם, שמצאו מטרה מחודשת לחייהם בשירות עבור מטילי זהב.

כבר למדנו שסרסיי מתכוונת לעשות שימוש בצבאה החדש על מנת לבסס את שלטונה, בעת שיתר הבתים הגדולים עסוקים במלחמה בצפון. אלא שהיא עשויה למצוא לו שימושים נוספים וקטלניים אחרים, כמו לנסות ולחטוף את ג'יימי או טיריון ולנקום על בגידתם בה.

המלחמה על בית גרייג'וי

בשלהי המאבקים בצפון ובמעלה מלך, גם היורשים לכתר איי הברזל צפויים למאבק איתנים. בסיום העונה יצא תיאון במסע להציל את אחותו, יארה, מהשבי בחזקתו של יורון. בהתחשב בכך שיורון משמש כעת כיד ימינה של סרסיי, עשוי המאבק הזה להשליך גם על התוכניות ארוכות הטווח של המלכה, ושאיפותיה להביא את צבא שכירי החרב אל ווסטרוז.

בנוסף, תיאון עדיין מחזיק בחוב אימתני למשפחת סטארק, בה גדל כבן מן הבניין ובה בגד במהלך ההשתלטות על ווינטרפל. אם יצליח במשימתו להציל את אחותו, סביר להניח שנראה אותו משחק תפקיד במלחמה שינסה לכפר על התנהגותו כלפי הסטארקים.

ה"קלגיין בול" יגיע סוף סוף

המפגש החטוף במהלך הפרק השביעי נועד להכין את הקרקע לאירוע שמעריצי הסדרה מפנטזים עליו כבר שנים: המפגש המחודש בין סנדור קלגיין לבין מה שנותר מאחיו גרגור "ההר" קלגיין. כזכור, גרגור היה זה שדחף את פניו של אחיו אל תוך האש בנעוריהם, וגרם לצלקות שהוא נושא עד עצם היום הזה. כלב הציד לא שכח ולא סלח, אלא שכעת הוא ניצב מול יצור אחר לחלוטין מאשר האיש המאיים-בפני-עצמו של פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרב שכולם חיכו לו הולך ומתקרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלחמה הגדולה תגיע לשיאה

בריק דונדריון וטורמונד עדיין נעדרים, אחרי סצנת ההחרבה המרהיבה של חומת הצפון. בעקבותיה עושה כעת צבא המתים, לראשונה מזה אלף שנים, את דרכו אל שבע הממלכות. ויסריון רב העוצמה יפגוש את אחיו לשעבר, דרוגון ורייגל, משני צדי שדה הקרב, ואלפי הלוחמים משני הצדדים יפגישו ענקים ושלדים עם בני צפון ודרום.

לא יהיה מפתיע לנבא כבר כעת שהעונה הבאה תהיה המדממת והכואבת ביותר מבחינת מיתות של דמויות מרכזיות. "משחקי הכס" מיעטה בעונות האחרונות בטוויסטים כואבים כאלה כדי לשמור אותם עד ההגעה לקו הסיום. ג'יימי לאניסטר, סרסיי לאניסטר, ג'ון/אאיגון, דאינריז טארגאריין, טיריון לאניסטר, אריה סטארק, סאנסה סטארק, בראן סטארק, ברון, טורמונד, בריאן, פודריק, יארה גרייג'וי, תיאון גרייג'וי, יורון גרייג'וי, דאבוס סיוורת, ז'ורה מורמונט, סאם טארלי, תולע אפור, מיסאנדי, סנדור קלגיין וההר, גנדרי באראתיאון (איפה הוא לעזאזל?) - סביר להניח שרובם לא יראו את סיום המלחמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד 2019 הם בטוח יגיעו לווינטרפל/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully