וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסורבת הגט חופשיה אחרי 14 שנה: "קיבלתי את חיי בחזרה"

27.8.2017 / 8:01

א' נפרדה מבעלה לפני 14 שנה מבלי שהסכים לתת לה גט. הסרבן חי בחו"ל, וכששב לארץ לאחר מות אמו, נעצר במבצע משותף של המשטרה ובתי הדין הרבניים. "חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן", אמרה

נשים חרדיות. AP
הבעל סירב לשלם מזונות לאחר מתן הגט/AP

במשך 14 שנים נותרה א', ישראלית המתגוררת בשוויץ, עגונה ומסורבת גט. כל ניסיונותיה לקבל מבעלה את הגט המיוחל לא הועילו. רבנים, בני משפחה וחברים ניסו לעזור לה, אך ללא הצלחה. בעלה, המתגורר אף הוא בשוויץ, אף דרש שהיא תוותר על המזונות שקיבלה בחסות המדינה, והיא לא הסכימה. בתקופה האחרונה היא כמעט איבדה את התקווה לשקם את החיים מחדש, אך מותה של אמו שינה את המציאות מקצה לקצה.

הבעל נחת בישראל, ובסיום השבעה על אמו, נעצר במבצע משותף של משטרת ירושלים ובתי הדין הרבניים, בבית המלון שבו שהה בבירה. הוא הובא לדיון בבית הדין האזורי בתל אביב, שבמהלכו הבהירו הדיינים כי אם לא יעניק לה את הגט, הוא ייכלא. האיום פעל, והאישה הפכה ברגע למאושרת. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה: "קיבלתי את חיי בחזרה".

בני הזוג, יהודים מסורתיים, התחתנו לפני 32 שנה בנישואים הלכתיים בישראל ואף בהליך אזרחי, ונולדו להם שלוש בנות. הם עברו לשוויץ, וחיי הנישואים שלהם ידעו עליות ומורדות עד שנפרדו בשנת 2003 והאישה עזבה את ביתה. ארבע שנים אחרי, התגרשה בהליך אזרחי וביקשה מבעלה להעניק לה גט כפי שמחייבת ההלכה. "הוא אמר לי שכל עוד לא אוותר על המזונות שאני מקבלת ממנו בחסות ממשלת ישראל, הוא לא ייתן לי. עזבתי את הבית בלי כלום. הוא אדם עם כסף ולא קיבל את זה שאני עוזבת אותו. הנקמה שלו הייתה לא לתת לי גט כדי שלא אוכל להתחתן מחדש או לחיות את החיים הלאה".

בית הדין הרבני, גט, סרבנות גט, עגונה. הרב אליהו מימון, מערכת וואלה! NEWS
"קיבלנו מידע מודיעני מראש". הרב מימון/מערכת וואלה! NEWS, הרב אליהו מימון

א' ניסתה בכל דרך להוציא את הגט מבעלה. היא פנתה לרבנים בכירים בשוויץ, הפעילה לחצים על בני משפחה וחברים שינסו לדבר ללבו, אך דבר לא הועיל. כך זה נמשך 14 שנה. "זה תסכול עמוק", היא אומרת. "בכל התקופה הזו לא הצלחתי להבין איך אדם יכול לקחת ממני את החופש בחסות ההלכה? איך יכול להיות שאי אפשר לעקוף את זה? הוא המשיך בחייו אבל אני נאלצתי לעצור הכל".

חרף הקשיים שעברו עליה, א' מספרת כי חיכתה "לשעת הכושר", כלשונה, וזו הגיעה בשבוע שעבר. אמו של בעלה שהתגוררה אף היא בשוויץ הלכה לעולמה ובקשתה הייתה להיקבר בישראל. בנה, שסירב לתת גט, הגיע לארץ. "הוא חשב שייכנס ללא בעיה כי החליף לאחרונה את הדרכון", העידה א' שבסיוע של הרב אליהו מימון, מנהל אגף העגונות בבתי הדין הרבניים ועורך דין, הוציאה נגדו צו מעצר וצו עיכוב יציאה מהארץ.

"קיבלנו מידע מודיעני מראש", מספר הרב מימון. "סירבנו לעצור אותו במהלך השבעה, חיכינו שהשבעה תסתיים וביום שישי שעבר הוא נעצר על ידי המשטרה בבית המלון שבו שהה בעיר". בעלה של א' הובא לדיון, אך גם שם הצהיר כי הוא מסרב לתת לה גט. "בית הדין הבהיר שאם ימשיך בסירוב, יאריכו לו את צו עיכוב היציאה מהארץ והוא יישאר במעצר או יוכל להשתחרר בערבויות של מאה אלף יורו. כך הסיפור של א' שנמשך 14 שנה הסתיים בדיון של שעה בבית הדין".

א' סיפרה כי קשה לה לבטא במילים את התחושה באותם רגעים: "לקח לי כמה שעות לעכל מה קרה. ברגע ששמעתי אותו אומר את המילים 'הרי את מותרת לכל אדם', אמרתי לעצמי 'ואוו, אני יכולה לחיות חיים חדשים'. אני מרגישה שקיבלתי את החיים שלי בחזרה. חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן. כל המעורבים, כולל בתי הדין ותחנת לב הבירה במשטרת ירושלים שפעלו ברגישות ונחישות, עשו מאמצים גדולים שהוא לא יעזוב את הארץ לפני שאקבל את הגט שלי וקיבלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully