וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאחר הפגישה עם פוטין: "להוציא את איראן מסוריה כדי למנוע מלחמה"

23.8.2017 / 17:50

ראש הממשלה אמר כי הבהיר לנשיא את השפעת הסכם הפסקת האש בדרום סוריה על ישראל, אם יצור רצף טריטוריאלי לטהראן, שלדבריו "עושה 'לבנוניזציה' בסוריה". "תבוסת דאעש צפויה ואיראן תיכנס במקומו ותפעל להשמדת ישראל. נפעל לפי הקווים האדומים שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) לאחר פגישה של שלוש שעות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כי השניים התמקדו בניסיונות של איראן להתבסס בסוריה ובהשפעות על ישראל. "מה שחדש זה הניסיון האיראני להתבסס מעבר לבסיס טרור ולהפוך לצבא. לעשות 'לבנוניזציה' של סוריה. כמו שהם השתלטו על לבנון באמצעות הסוכנים שלהם בחיזבאללה, פה מדברים על השתלטות עתידית באמצעות מיליציות שיעיות", אמר נתניהו. "נאמרו בצורה מפורטת הדרך שבה ישראל רואה את זה והמשמעות לגבי האינטרסים שלנו".

ראש הממשלה הסביר כי הציג לפוטין "את ההבנה והניתוח שלנו למצב ואת המדיניות שלנו למצב, מידע מודיעיני, גם פוטין הציג דברים שלא היו מוכרים". לדבריו, "ישראל מזהה שינוי מצב חמור במזרח התיכון שמתרחש במהירות בשבועות האחרונים. אנחנו לא רוצים את איראן בסוריה ובטח לא רוצים את סוריה כרצף יבשתי איראני דרך עיראק, סוריה ולבנון, ואנחנו בטח לא רוצים איראן עם חיזבאללה לכיוון רמת הגולן".

עוד בנושא:
נתניהו בפתח הפגישה עם פוטין: "איראן מאיימת על קיומה של ישראל"
במקביל לפגישת נתניהו-פוטין: שליח ארה"ב לסוריה מבקר בישראל
פגישת נתניהו-פוטין: הדרך לבלימת טהראן בסוריה עוברת בקרמלין

פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
נתניהו ופוטין, היום/רויטרס

השניים נפגשות בעקבות הסכם הפסקת האש בדרום סוריה שנחתם בין הקרמלין לוושינגטון בשבועות האחרונים. ההסכם מתעלם מקיומן של המיליציות השיעיות באזור ועלול ליצור רצף טריטוריאלי לטהראן. "הסיבה שאנחנו מקיימים את השיחה הזו עכשיו, היא המציאות שמשתנה במהירות בשבועות האחרונים", אמר נתניהו. "לכן גם שלחתי את המשלחת של ראש המוסד וראש אמן לבית הלבן בשבוע שעבר. הדברים שהועלו התקבלו בהבנה רבה וקשב רב".

נתניהו הוסיף כי להערכתו ארגון "המדינה האסלאמית" יובס בעיראק ובסוריה ואת מקומות תתפוס טהראן. "המצב הבעייתי נובע מתוצאה אחת מבורכת, וזו התבוסה הצפויה והקרבה של דעאש בסוריה. הבעיה שנוצרת היא שאיראן נכנסת במקום שדעאש יוצא ממנו, וכמובן לזה מתווספות הכוונות של איראן ליצור רצף יבשתי מאיראן לים התיכון ולהעביר כוחות צבא בים, ביבשה ובאוויר לבסיסי קבע בסוריה. כוונתם שזה ישמש נגד ישראל אינה מוסתרת, כמו גם כוונתם שהם לא מסתירים להשמיד את מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
פגישת נתניהו ופוטין, היום/רויטרס

עוד אמר ראש הממשלה: "שינוי המצב הזה הוא חמור. הבעתי את חומרת הנושא, לא רק בעינינו, גם מדינות אחרות רבות באזור. ההכנסה של הכוחות השיעים לתוך המרחב הסוני היא מהלך עם השלכות גדולות. לא נישאר אדישים. אמרתי את זה בצורה הברורה ביותר והמפורטת ביותר לנשיא פוטין". לדבריו, "אנחנו פועלים מול העברות אמל"ח מתקדם. המדיניות שקבעתי לפני שנים רבות לא השתנתה, התגובה שלנו לזליגה ולנסיונות טפטוף לא השתנתה. יש הערכה בינלאומית וגם פה, כשאנחנו אומרים אנחנו מתכוונים - וכנראה גם נממש את זה. אנחנו ברורים בדברים שלנו".

לסיכום, אמר: "זה לא מוגזם בכלל לחשוב שתוך פרק זמן מסוים בסוריה דעאש יאבד את המאחזים הטריטוריאלים המשמעותיים שלו, אבל יש סיכוי לקצר את המלחמה ולמנוע מלחמה עתידית אם איראן לא תהיה בסוריה. נפעל איפה שצריך לפי הקווים האדומים שלנו".

ר' המוסד יוסי כהן, ר' המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת והמזכיר הצבאי של רה"מ אליעזר טולדנו 22 באוגוסט 2017. לע"מ, gpo photo department
נתניהו עם ראש המוסד וראש המל"ל לפני טיסתו לרוסיה/gpo photo department, לע"מ

זאת פגישתם השישית של נתניהו ופוטין בשנתיים האחרונות, מאז הגבירה רוסיה את נוכחותה הצבאית ומעורבותה במלחמת האזרחים בסוריה, והשנייה מאז תחילת השנה. הפגישה היא חלק ממאמץ אסטרטגי מרוכז שירושלים משקיעה בשבועות האחרונים בנושא הסורי-איראני, במסגרתו ישראל מנסה להבהיר את עמדותיה לגבי מצב הסיום של הלחימה בסוריה ולדרוש כי כל מהלך בינלאומי בנושא יכלול פינוי של הכוחות האיראניים, לוחמי חיזבאללה, ומיליציות שיעיות אחרות שפועלות בסוריה.

הסכם הפסקת האש הזמנית עליו הכריזו רוסיה וארצות הברית בחודש שעבר, במסגרתו הוסכם על הקמת אזורי חיץ בגבול סוריה-ירדן ובגבול סוריה-ישראל, לא כלל סעיף שדרש את פינוי הכוחות האיראנים, למרות דרישתה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully