וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול ערוץ 2: פרומו עם יונית ופינס כבר יש, אך מאחורי הקלעים - סימני השאלה גדולים

23.8.2017 / 16:02

חודשיים לפני הפיצול - וסוגיות רבות הנוגעות לתיאום בין הזכייניות בכל הנוגע למהדורת החדשות, טרם נפתרו. מדוע יש שני פרומואים של קשת - עם ובלי "תכנית חיסכון", מה יקרה במצב בו רשת תמכור יותר ברייקים ועל מי תמליץ יונית בסוף המהדורה?

יח"צ - חד פעמי

קצת יותר מחודשיים לפני פיצול ערוץ 2 - וסוגיות מהותיות רבות הנוגעות לתיאום בין הזכייניות, בכל הנוגע למהדורת החדשות, טרם נפתרו. כידוע, בנובמבר הקרוב קשת תעבור לשדר באפיק 12 ורשת באפיק 13, כאשר על פי חוק חברת החדשות של ערוץ 2 - תחת השם המסתמן "החדשות" - תמשיך לשדר את המהדורות לשני הערוצים במקביל. ואולם, הדבר יצריך את שיתוף פעולה של הזכייניות, כמו גם מספר בעיות שלא ברור עדיין כיצד ייפתרו בחדשות 2.

אחת הבעיות העיקריות בפניהן ניצבות הזכייניות היא בעיית תיאום הפרסומות שטרם נפתרה. בשידור מהדורת חדשות לשני ערוצים ישנו צורך לתזמן ברייקים בכל ערוץ, כך למשל אם קשת תמכור 8 דקות של ברייקים למהדורה, ורשת תמכור רק 6 דקות – כיצד היא תשלים את 2 הדקות החסרות? אחת האופציות שנשקלות היא שידור פרומואים בערוץ של זכיינית מסויימת, במידה שהזכיינית השנייה מכרה מספר דקות גבוה יותר של פרסומות.

במידה ויהיה תיאום של זמן הפרסומות בין קשת לרשת הוא עלול להיחשב לבעייתי מבחינת הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין. בהקשר הזה לציין את המכתב של מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לממונה שבו הועלו מספר בעיות הנובעות מהמשך שיתוף הפעולה בין קשת ורשת שאמורות להתחרות זו בזו. בערוץ תובעים מרשות ההגבלים לפעול בעניין כדי לצמצם את הפגיעה בתחרות. בין היתר נכתב במכתב כי "שני ערוצים שאמורים להיות המתחרים העיקריים האחד של השני, יידרשו לקיים שולחן עגול, שבו יתאמו באופן יומיומי חלק נכבד וחשוב משידוריהם, באופן שיוביל לכך שהתחרות ביניהם תיפגע באופן מובהק. מצב זה אינו רצוי ומעורר חשש תחרותי כבד".

פרומו פינס חיסכון. צילום מסך,
פרומו אלטרנטיבי עם תכנית חיסכון/צילום מסך

אופציות מילוט לתכנית חיסכון

בקשת הכינו פרומו נוסף, לפיו אחרי גיא פינס תשודר "תכנית חיסכון" בשעה 19:30 – ואולם נכון לעכשיו הפרומו הזה שודר מעט פעמים ולא והועלה לרשתות החברתיות, כך שלא ברור האם תכנית הבידור תהיה באורך של חצי שעה או שעה

סוגיה מהותית נוספת נוגעת לסיום המהדורה, כאשר עד כה הפלטפורמה הזו נועדה בעיקר לקדם את התוכנית שמשובצת מיד לאחר החדשות, ואולם לאחר הפיצול, כאשר חברת החדשות תשדר לשני ערוצים שונים – לא ברור כיצד יתבצע המעבר לשתי תכניות שונות. גם נושא קידום התוכניות של הזכייניות במהדורות החדשות עלול להשתנות בצורה מהותית, כאשר עם הפיצול כל זכיינית תרצה לפקח שהתוכניות של המתחרה לא מקבלות יותר זמן מסך לעומתה במהדורות החדשות.

גם עתידו של הליד למהדורות, כיום "תכנית חיסכון", לוט בערפל ונדמה שהן קשת והן רשת מסמנות לעצמן "אופציית מילוט" במידה שהממונה על ההגבלים לא יאשר להן לשדר את התכנית. כך למשל, בפרומו שעלה אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות לקידום "מהדורות הערב" והגעתו של גיא פינס למסך קשת החדש - מופיע לוח השידורים של הזכיינית לפיו בשעה 18:00 תשודר "6 עם עודד בן עמי", אחריה ב-19:00 תכנית הבידור והרכילות של פינס וב-20:00 המהדורה המרכזית. בקשת הכינו פרומו נוסף, לפיו אחרי פינס תשודר "תכנית חיסכון" בשעה 19:30 – ואולם נכון לעכשיו הפרומו הזה שודר מעט פעמים ולא והועלה לרשתות החברתיות, כך שלא ברור האם התכנית של פינס תהיה באורך של חצי שעה או שעה. ככל הנראה הדבר תלוי בהחלטתו של הממונה.

גם ברשת מתכוננים ליום שאחרי "תכנית חיסכון" ומתכננים לשבץ בשעה 19:00 את תכנית האקטואליה החדשה עם אודי סגל, שעזב את חדשות 2 לטובת הזכיינית, ולוסי אהריש. על פי גורם המעורה בפרטים, התוכנית מיועדת לשעה שלמה ותשובץ ב-19:00, ואולם ברשת מסרבים למסור מידע רשמי על שעת השידור של התוכנית.

עוד באותו נושא

הזכייניות וחדשות 2 לא מוותרות על "תכנית חיסכון": הגישו בקשה משותפת לממונה על ההגבלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלפון ראשון ליונית. אבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערכה: המאבק על חברת החדשות יהיה מוקדם מהצפוי

לטענת גורם בכיר בתעשייה המעורה בפרטים, כל הבעיות בתיאום בין הזכייניות בכל הנוגע לחברת החדשות עלול לזרז אצל אחת מהן את ההקמה של חברת חדשות חדשה כמו גם את הליך ההתמחרות בבמב"י על חדשות 2 מצד הזכייניות. "הן לא יוכלו להתנהל ככה במשך 3 שנים", אמר והוסיף כי בניגוד לתסריטים המקובלים המניחים כי קשת היא זו שתרצה לשלם לבסוף על חדשות 2, הוא סבור שלא מן הנמנע כי אם אפשרות זו תתברר כיקרה מדי, היא תבחר באופציה של הקמת חברת חדשות חדשה: "אם אבי ניר ירצה להקים חברת חדשות – הטלפון הראשון שלו יהיה ליונית לוי ולאבי וייס", הוא הוסיף.

בהקשר הזה יש לציין כי גורם בחדשות 2 אמר לוואלה ברנז'ה כי "התחושה בקרב אנשי המערכת זה שאם אחת הזכייניות תנכס את החברה לעצמה - זאת תהיה קשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully