וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטלנים משיבים אש: תמונותיהם של עשרות שוטרים סמויים נחשפו ברשת

מגזין קנאביס

21.8.2017 / 10:28

עשרות שמות, תמונות וקישורים לדפי פייסבוק פרטיים של נציגי החוק נחשפו השבוע. ברשת הניהול של טלגראס חברים כנראה כמה שוטרים המשתפים פעולה עם הפרויקט ומוסרים מידע על מבצעים ופעילויות כנגד סוחרים

אישה מעשנת מריחואנה רפואית בארה"ב. AP
“יש אצלנו שוטרים לשעבר המקושרים היטב ובעלי המון מידע מבפנים”./AP

פרטיהם האישיים ותמונותיהם של עשרות קציני מודיעין, בלשים וסוכנים סמויים של המשטרה נחשפו בימים האחרונים באחת הקבוצות החדשות של פרויקט 'טלגראס'. הקבוצה מכונה "בלשים נגד האנושות" ומטרתה, כך לפי מנהלי הארגון, היא לשמור על סוחרים מפני מעצר.

כמעט חצי שנה כבר חלפה מאז נחשף לראשונה פרויקט "טלגראס" - מערכת קבוצות חברים באפליקציית המסרים המוצפנת טלגרם. שירות טלגראס הוא למעשה קניון קנביס מקוון שמאפשר לרוכשים ולדילרים לסגור עסקאות בביטחון רב יחסית וללא עדויות גלויות.

בחודשים האחרונים מנסה המשטרה להתמודד עם התופעה ולהסתנן למערכת, שזוכה לפופולריות רבה ומציעה גראס במשלוחים עד הבית. אך מלבד מעצרים בודדים נראה שהמשטרה ממשיכה להיות חסרת אונים מול הפופולריות הגוברת של השירות, המונה כבר כ-1,400 חברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים עסקים בטלגראס ומקבלים משלוח עד הבית./מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצות הטלגראס מחולקות לפי אזורים בארץ, מאפיינים תרבותיים, תחומי נישה, פורומים להדרכת גידול ביתי, כיוונים לרכישת גראס בחו"ל ואפילו בוטים אוטומטיים לתיירים שאינם דוברים עברית. בניסיון להתמודד עם השוטרים הסמויים, קמה קבוצה חדשה בשם "בלשים נגד האנושות".

בעוד שעד עתה חשפו מנהלי טלגראס את תמונותיהם של בלשים ושוטרים סמויים רק כשאלו הפילו בפח סוחרים, החל מהשבוע כבר נחשפו בקבוצה החדשה עשרות שמות, תמונות וקישורים לדפי פייסבוק פרטיים של נציגי האכיפה, בעיקר בלשים מימ"ר ירושלים. כפי שכבר נחשף לפני כמה שבועות, ברשת הניהול של טלגראס חברים כנראה גם כמה שוטרים בשירות פעיל, או שוטרים לשעבר, המשתפים פעולה עם הפרויקט ומוסרים מידע על מבצעים ופעילויות כנגד סוחרים.

עוד באותו נושא

חדש: איך מתארגנים בישראל? טלגראס אוטומטי לתיירים בשבע שפות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשפו פרטיהם של עשרות שוטרים סמויים כדי "להקדים תרופה למכה"./מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש אצלנו שוטרים לשעבר המקושרים היטב ובעלי המון מידע מבפנים", סיפר פעיל הלגליזציה ומייסד הפרויקט, עמוס סילבר. לדברי סילבר, הוא וחבריו החליטו לחשוף כעת את פרטיהם האישיים של עשרות סוכנים סמויים ובלשי משטרה במטרה להגן על חבריהם הסוחרים.

"כל השוטרים שפרטיהם נחשפו בקבוצה מזוהים לפי היכרות אישית", סילבר מסביר ומבהיר שמבחינתו מדובר ב"הקדמת תרופה למכה". עוד הוסיף סילבר: "אלה שוטרים שבאופן כללי מתעסקים בסמים דרך ימ"ר, בילוש, סיור, חקירות וכו'. כאלו שצריך להיזהר מהם. יש עשרות בלשים בקנה ובימים שהם יפרסמו תפיסות אנחנו נפרסם חמישה במקום אחד. צצה כעת היכולת לעשות את זה בצורה מאורגנת יותר, ובמשטרה נתנו את כל הסיבות לחכות להזדמנות כזאת. הם עושים קולות של הגברת הלחימה בקנביס ופרסום אגרסיבי של תפיסות ומעצרים - אז שיתמודדו עם ההשלכות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

>> פורסם לראשונה במגזין קנאביס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully