וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד היועמ"ש: המשטרה עצרה את מני נפתלי ואלדד יניב בכניסה לפ"ת

19.8.2017 / 23:57

2,000 בני אדם השתתפו בהפגנה, לאחר שהמשטרה הודיעה שלא תאפשר לקיימה מול בית מנדלבליט. שניים ממארגניה עוכבו לחקירה. ח"כ ביטן: "האנרכיסטים צריכים להבין שלא יוכלו לכפות את דעתם באלימות"

צלמים זמניים מורשים

כ-2,000 בני אדם הגיעו להפגנה מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט היום בפתח תקווה, אולם המשטרה הקימה מחסומים בכניסה לעיר לאחר שדרשה אמש שההפגנה תתקיים במקום אחר. שניים ממארגני ההפגנה, מני נפתלי ואלדד יניב, נעצרו הערב (שבת) בכניסה אליה וקראו למפגינים להגיע לתחנת המשטרה בעיר ולהפגין מולה. אלפי מפגינים צפויים להגיע למוקדי המחאה בכל רחבי הארץ. השניים יובאו להארכת מעצר בשעות הבוקר בבית משפט השלום בפתח תקווה. לפי עורכי דינם, השניים נעצרו בגין "שידול לעבירה של הפרת סדר".

עורכי הדין של השניים, מסרו כי השניים יועברו לבית המעצר הדרים. עוד מסרו עורכי הדין דניאל חקלאי וגונן בן יצחק כי יניב סירב לחתום על צו הרחקה למשך עשרה ימים מפתח תקווה ועל קנס. סימונה נפתלי, אשתו של מני נפתלי, אמרה לוואלה! NEWS: "תמיד ישנה אפשרות שיעוכב. אפילו שאמרו לי שהוא לא ייעצר יותר, והנה, הוא שוב נעצר. לא נותנים לי להיכנס לתחנה. אני חושבת שהמשטרה עושה את התפקיד שלה. זה התפקיד שלה".

ההפגנות נמשכות מזה כמה חודשים והערב זו ההפגנה ה-39, המתקיימת במחאה על התנהלות החקירות הקשורות בראש הממשלה בנימין נתניהו. בתגובה לעתירה נגד קיום ההפגנות בסמוך לביתו של מנדלבליט, המשטרה אסרה על קיום ההפגנות בכפר גנים בעיר. למרות זאת, המפגינים טענו כי הגיעו להסכמות עם המשטרה וההפגנה תתקיים כחוק, בתנאי שלא תכלול נאומים פוליטיים ותהלוכות. זאת למרות שבחודשים האחרונים, פוליטיקאים רבים הגיעו להפגנות, וראש הממשלה בנימין נתניהו כינה אותן "הפגנת השמאל". הפגנות דומות צפויות להיערך הערב בכל רחבי הארץ.

עוד בוואלה! NEWS
דאעש קיבל אחריות לפיגוע בקמברילס; מצוד אחר הדורס מברצלונה
החודש הקשוח בבית הלבן: טראמפ סוגר רצף נוסף של הדחות בממשל
אחרי שנסחפה בשיטפון בהימלאיה: קרנפית צעירה הוחזרה הביתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סירב לחתום על צו הרחקה. יניב עם עורכי דינו בתחנת המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה נגד היועמ"ש, פ"ת 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנות בפתח תקווה נגד היועמ"ש 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן בירך את המשטרה על "העיכוב המוצדק של ראשי הפגנות השמאל". לדבריו, "הגיע הזמן שהאנרכיסטים יבינו כי לא יוכלו לכפות את דעתם באלימות וכי הנסיון הפסול ללחוץ על היועמ"ש תוך גרימת סבל רב לתושבים הוא לא מוסרי ולא חוקי". כמו כן, הוא מסר: "החלטנו לכבד את הוראות המשטרה ולא להגיע למקום, אני שמח שהמהלך שיזמנו הביא לקץ ההפגנות בכיכר גורן".

כמה עשרות בני אדם מפגינים גם במודיעין זה השבוע החמישי ברציפות. הם צועקים: "ראש ממשלה ששקוע בחקירות לא יכול לנהל מדינה" ו"הון שלטון עולם תחתון". לין דרור, חברת המשמרת הצעירה בעבודה ואחת ממארגני ההפגנה, אמרה כי המוחים "מפגינים סולידריות עם המפגינים בפתח תקווה". סגן ראש העיר אילן בן סעדון, חבר מפלגת העבודה, אמר: "זו לא רק הפגנת שמאל. המשימה שלנו היא לחזק את שלטון החוק ולא לתקוף את המשטרה והשופטים, אלא לחזק אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מני נפתלי בתחנת המשטרה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנה נגד היועמ"ש, פ"ת 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד היועמ"ש, פ"ת 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

החלטת בג"ץ בשבוע שעבר ביקשה לבחון מחדש את העתירה שהגיש חבר מועצת העיר צדוק בן משה נגד קיום ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. לאחר שבג"ץ החליט כי "סדר הזמנים לא מאפשר בירור העניין מחדש", ההחלטה בעניין עברה לידי המשטרה שקבעה שלא תאפשר את קיום ההפגנות במיקומן הנוכחי. אך לטענת המפגינים, במשטרה הסכימו לאפשר את קיום ההפגנה בתנאי שלא תהיה פוליטית. אלדד יניב, מיוזמי ההפגנה, כתב בדף הפייסבוק שלו: "ההפגנה חוקית. בג"ץ אישר אותה ושום דבר לא השתנה. תביאו דגלי ישראל ותגיעו בשמונה לכיכר גורן בפתח תקווה".

בשבועות האחרונים הגיעו אלפי ישראלים לפתח תקווה, כשמולם התקיימו בשבועיים האחרונים הפגנות נגדיות, קטנות יותר, מטעם הליכוד שהביעו תמיכה בנתניהו. יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שארגן את הפגנת הליכוד, טען לחוסר צדק. "על מה חוקרים את נתניהו בתיק 2,000? אמרו לו שהוא רוצה לקבל 'תקשורת טובה' מידיעות אחרונות," אמר. "אתם יודעים מאיזה עמוד אני מתחיל לקרוא את העיתון? מעמוד 8 כי עד עמוד 8 הכל נגד הליכוד".

הפגנה נגד היועמ"ש, מול תחנת משטרת פ"ת 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד היועמ"ש, פ"ת 19.8.17. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) מסר בעקבות ההפגנה כי "גורמים פוליטיים מנסים לדרוס את הדמוקרטיה ולתת גב לשחיתות. עם ישראל הוא עם חופשי שלא יאפשר מהלכים דיקטטוריים שבסופו של דבר מגנים על המושחתים". ח"כ מרגלית כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "את הצל לא עצרו מעולם, גם לא אחרי שהוא וחבר מרעיו תקפו משפחות שכולות. את אנשי להב"ה אף אחד לא עוצר כשהם מכים אנשים ברחוב בגלל מוצאם. אבל את מי שנאבקים על ניקיון כפיים ויושרה ציבורית כן עוצרים".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, קיים אמש שיחות עם גורמים בכירים במשטרה אך הצדדים לא הגיעו להסכמות. בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון קוראת לציבור לכבד את קביעות בית המשפט והמשטרה ולא להגיע להפגנה בכפר גנים, ולהצטרף להפגנות ברחבי הארץ.

מדוברות המשטרה נמסר "בהמשך לפסק הדין של בית המשפט העליון, משטרת ישראל לא תאשר לקיים הפגנות בקניון גנים בפתח תקווה, וזאת בשל שינוי הנסיבות המהותי שחל באחרונה באופי ההפגנות והיקפן. ככל שברצונכם לקיים את ההפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון כדין לתחנת המשטרה הקרובה למקום בו מבוקש לקיים את ההפגנה, והיא תיבחן בגישה חיובית ובאופן פרטני".

(עדכון ראשון: 15:30)


עומר ילין השתתף בהכנת הכתבה

אלדד יניב בהפגנה נגד היועמ"ש מנדלבליט ומפגיני הליכוד בפתח תקווה 12 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"ההפגנה חוקית, תביאו דגלי ישראל". אלדד יניב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully