וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר בכיר בתנזים שהיה מעורב ברצח 5 ישראלים

15.11.2002 / 0:32

ג'יהאד חושיה נעצר בחשד למעורבות בפיגועי ירי באזור חברון; מתכנן הפיגוע במצר הסגיר עצמו לידי כוחות צה"ל; שרון בביקור בשכם: צה"ל ערוך לשהיה ממושכת; בן 18 נהרג מאש צה"ל בשכם

כוח צה"ל עצר הלילה בעיירה יטא שליד לחברון פעיל בכיר בארגון התנזים, ג'יהאד חושיה, שהיה מעורב בפיגועי ירי בהם נהרגו חמישה ישראלים. בצה"ל טוענים כי חושיה היה מעורב בשני פיגועי הירי בצומת זיף, בהם נהרגו שלושה מבני משפחת דיקשטיין, עודד וולק ואלעזר לייבוביץ'. מקורות פלסטיניים דיווחו אמש, כי פלסטיני בן 36 נהרג מירי כוחות צה"ל ברפיח.

כתבי "הארץ" עמוס הראל, ארנון רגולר, ושירות "הארץ" מוסיפים:

מקורות פלסטיניים מסרו אמש כי כוח מסתערבים של צה"ל עצר 17 פעילי חמאס ברמאללה. המקורות מסרו לקול ישראל כי החיילים צרו על אולם אירועים במהלך ארוחה לשבירת צום הרמאדן, הוציאו את כל הגברים מהאולם ועצרו את אנשי החמאס.

בצהריים הסגיר עצמו לידי צה"ל פעיל הפתח הבכיר מוחמד נאיפה, שמואשם בתכנון הפיגוע בקיבוץ מצר ובשיגור המחבל שרצח לפני כחודש את אורנה אשל והנערות לינוי סרוסי והדס תורג'מן בהתנחלות חרמש. מקורות פלסטיניים דיווחו כי נאיפה הסגיר עצמו עם עוד שני פעילי פתח ששהו עמו בבית, לאחר שחיילים מיחידות מובחרות בצה"ל ואנשי שב"כ כיתרו את הבית במשך שעות.

בכירים בפתח פנו לצה"ל דרך ארגון בצלם ואונסק"ו בשמו של נאיפה והודיעו כי הוא מוכן להסגיר עצמו לידי החיילים אך הוא חושש שיחוסל. צה"ל הבטיח כי אם ייצא כשרק תחתוניו על גופו לא יאונה לו כל רע. בתחילת השבוע הרס צה"ל את בית משפחתו של נאיפה בשוויכה.

בטול כרם פוצץ צה"ל את ביתו של טאק אבו ספאקה. אבו ספאקה, פעיל בגדודי חללי אל-אקצה, הוא המחבל שביצע את הפיגוע בהתנחלות חרמש ונהרג במהלכו.

פעיל שמאל נפצע קל מידוי אבנים ליד יצהר

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר אתמול בביקורו בשכם, כי צה"ל ערוך לשהיה ממושכת בעיר, שאותה כבש צה"ל שלשום. שרון, שר הביטחון שאול מופז, והרמטכ"ל משה יעלון סיירו באזור שכם, שמעו סקירות מהמפקדים בשטח וצפו על העיר ועל מחנות הפליטים. שרון אמר בביקור, כי צה"ל ישהה בשכם הרבה יותר זמן מהשהות בג'נין. "אנו ערוכים לשבועות רבים מאוד", אמר שרון. פעולת צה"ל האחרונה בג'נין וסביבתה נמשכה 16 ימים.

מקורות פלסטיניים מסרו, כי הצעיר הפלסטיני שנהרג הבוקר בשכם נפגע מירי על נערים שיידו אבנים על טנק צה"ל. לדברי המקורות, החיילים בטנק ירו במקלעים על עשרות הנערים שיידו אבנים. מדובר צה"ל נמסר, כי הצעיר שנהרג השליך בקבוק תבערה על הטנק. במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לשכם נפצעו שני פלסטינים מירי צה"ל. מקורות פלסטיניים מסרו שהשניים לא יזמו כל עימות עם הצבא.

ליד ההתנחלות יצהר שבאזור שכם נפצע קל בראשו ישראלי מיידוי אבנים. פעילי שמאל סייעו לפלסטינים ליד ההתנחלות במסיק זיתים, מחשש להתנכלות מתנחלים. הפעילים דיווחו כי מתנחלים שבאו לחלקה יידו עליהם אבנים וירו באוויר. משטרת ש"י עיכבה לחקירה מתנחל מיצהר בחשד שיידה את האבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully