וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרניות עיניו של אמיר פרישר גוטמן הושתלו בשני חולים

הזמר היה תומך ידוע בתמיכתו בתרומת איברים, אך בשל העובדה שגופו לקה בזיהום לא ניתן היה לעשות שימוש בשאר איבריו. מדובר באחד מהאיברים הבודדים בגוף האדם שלא ניתן להעביר מגופו של המת סמוך למותו

צלמים זמניים מורשים

שבועיים וחצי לאחר שטבע למוות, קרניות עיניו של הזמן והבמאי אמיר פרישר גוטמן נתרמו לשני חולים שהמתינו להשתלה, כך נמסר היום (ראשון) מהמרכז הלאומי להשתלות. בכך העניק פרישר גוטמן מאור עיניים לשני ישראלים שהמתינו להשתלה.

במהלך חייו, פרישר גוטמן היה תומך נלהב בתרומת איברים. כשנודע על טביעתו, הודיעו בני משפחתו של פרישר גוטמן למרכז הלאומי להשתלות שאם לא יצליח לשרוד, הם יסכימו לתרומת איבריו. למרות זאת, בשל העובדה ששהה במוות מוחי, גופו לקה בזיהום ולא ניתן היה להשתמש במרבית איבריו – מלבד קרניות עיניו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העניק מאור עיניים לשני ישראלים. פרישר גוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז ההשתלות עדכנו כי מראשית השנה הושתלו 438 קרניות. מדובר באחד מהאיברים הבודדים בגוף האדם שלא ניתן להעביר מגופו של המת סמוך למותו, בניגוד לאיברים אחרים כמו כליות, לב ולבלב. כדי להשתיל קרניות יש להקפיאן למשך 48 כדי לבחון את מצבן. כמו כן יש לבחון אם הנתרם הפוטנציאלי עומד בפרמטרים להשתלה.

פרישר גוטמן נכנס לשחות בים בחוף לא מוכרז עם אחייניתו בת החמש ועם חברת משפחה עד שגל סחף אותם. הילדה והאישה ניצלו בידי גולשים ופרישר גוטמן אותר רק מאוחר יותר ונמשה מהמים. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, שם ניסה הצוות להיאבק על חייו אך ללא הצלחה. פרישר גוטמן הותיר אחריו בעל וילד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יעל בר זוהר. ראובן קסטרו
טקס האשכבה של פרישר גוטמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully