וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזריה בהצהרה ראשונה: "נכנס לכלא בראש מורם; קורא לנוער להתגייס"

3.8.2017 / 20:30

הצעיר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, השתחרר בשבוע שעבר מצה"ל ויכול לדבר ישירות עם התקשורת. "אני מתחייב כי פעלתי מתוך תחושת סכנה מידית ואם הייתי יודע שאין על המחבל מטען - לא הייתי יורה", אמר והוסיף: "עם ישראל, תודה על הכול"

מתוך: הפייסבוק של שרון גל

אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, אמר הערב (חמישי) בהצהרה ראשונה לתקשורת כי הוא "נכנס לכלא בראש מורם" וכי הוא אוהב את הצבא והמדינה. "אני מאמין שיכולתי לצאת זכאי, אבל עברנו מסכת ייסורים של כמעט שנה וחצי שעלתה להוריי בבריאותם ואני רוצה לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר", אמר. "לכן, אכנס לכלא לרצות את העונש שנגזר עליי ולא אפנה לבית המשפט העליון. מוקדם יותר היום פניתי לרמטכ"ל בבקשה שימתיק את עונשי. אני מקווה שייענה בחיוב".

בהמשך, הודה לתומכיו: "אני מרגיש צורך עז להודות לכם. עמדתם לצדי ולצד משפחתי, סייעתם כלכלית להגנתי וקיבלתי מכם תמיכה ואהבה אינסופיים. זה לא מובן מאליו. עם ישראל, תודה, אני אוהב אתכם". לאחר מכן, ביקש "להעביר מסר לבני הנוער", ודרש שהמקרה שלו לא יפגע במוטיבציה לגיוס. "אני מבקש להעביר מסר לבני הנוער: יש לנו ארץ אחת, בואו נשמור עליה. אני לא רוצה לחשוב על האפשרות שהמוטיבציה שלכם נפגעה בגלל המקרה שלי. לכו לקרבי, תתנדבו, למען העם והארץ.

"אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחשות סכנה מידית בזירת הפיגוע, אבל בית הדין אמר את דברו. חשוב לי להדגיש, גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שאין על המחבל מטען, לא הייתי יורה. חיי הלוחמים עמדו לנגד עיניי", הוסיף. "אני נכנס לכלא בראש מורם, אוהב את הארץ, אוהב את הצבא ומודה לכם".

אלאור אזריה מדבר בלייב פייסבוק  לפני תחילת ריצוי מאסרו 3 באוגוסט 2017. צילום מסך מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
אזריה בהצהרה הראשונה לתקשורת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מתוך פייסבוק

מוקדם יותר היום הגיש אזריה בקשה לרמטכ"ל גדי איזנקוט על מנת להמתיק את העונש שנגזר עליו - 18 חודשי מאסר - לעבודות שירות. בבקשתו, הבהיר כי לא יפנה כעת לערער בבית המשפט העליון. השבוע דחה בית המשפט הצבאי לערעורים בקרייה את הערעור על הרשעתו ועל גזר דינו, והוא אמור להתחיל לשאת את עונשו כבר ביום רביעי.

"ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו", כתב אזריה בסיכום דבריו. "אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עליי לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי ואת חיי משפחתי במטרה לאחות את השברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרמטכ"ל גבי איזנקוט  בכנס הרצליה 20 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

את מכתבו, פתח אזריה בהשלכות משפטו, לדבריו, על חייו. "אני במעצר מתאריך 24 במרץ 2016 בתנאים שונים. עקב האירוע, אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר לעמוד וללכת וכעבוד שיקום ארוך וכאוב הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה", כתב.

"משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב. אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף הריגה, אשר יפגע בי ולא יאפשר לי לעבוד בעבודות ממשלתיות", הוסיף, ומנה את הישגיו: "התחנכתי על אהבת המולדת וביטחונה, גדלתי בבית ציוני ופטריוטי. לפני הגיוס ייחתי לשירות חובה קרבי על מנת לתרום כמה שיותר למדינה ולשמחתי שירתתי כלוחם ביחידה קרבית שבה מילאתי תפקידים שונים".

גזר דין לאלאור אזריה 30.7.17. ראובן קסטרו
עו"ד שפטל שמיצג את אזריה/ראובן קסטרו

ביום ראשון אמר איזנקוט כי הוא ישקול "בכובד ראש" להקל בעונשו של אזריה, אם יפנה אליו. זאת אחרי שבית הדין לערעורים דחה את דרישת ההגנה לבטל את הרשעתו של אזריה וכן את עונשו, שנה וחצי מאסר. "צה"ל נלחם בטרור בדרך נחושה, מקצועית וערכית", הבהיר הרמטכ"ל בהודעה שפרסם לאחר החלטת בית המשפט. "כוחות צה"ל, ובהם חיילי גדוד שמשון וחטיבת כפיר, עומדים לילות כימים באתגר ייחודי ויוצא דופן. מפקדי צה"ל ואני מלאים בהערכה ובגאווה כלפי הישגיהם ואופן מימוש המשימות נוכח פני אויב".

לדבריו, אזריה הוא לוחם צה"ל, "ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית, ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל", אך הוסיף: "היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully