וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו הטכנאי ב"יצאת צדיק" קלט שחיים הכט הוא גימיק

איימן סיכסק

31.7.2017 / 8:18

הפרק הפותח של העונה החדשה של "יצאת צדיק" מוכיח את הקריסה הסופית של הפורמט אל תוך עצמו. המצולם הסורר מזהה את המצלמה הנסתרת וקורא בשמו של הכט. אם "יצאת צדיק" הצליחה לשמר מעין חזות של כלבת השמירה על האינטרסים של הצרכנים, הרי שהסצנה הזו מייתרת לגמרי את הסדרה

יח"צ - חד פעמי

בני ישראל, הסתירו את בנותיכם, עמדו על המשמר. אינסטלטורים, חשמלאים, נא להתנהג בהתאם. חיים הכט חזר. אימתם של כל נותני השירות באזור החיוג שלכם לא נח לרגע. בפרק הראשון ששודר אתמול ("קשת"), שם לעצמו הכט מטרה, למצוא את "הדודיסט" (מתקן דודי השמש) הצדיק הראשון בתולדות הסדרה. ומכיוון שהכט עוקב אחרי כל הנעשה מניידת השידור, ולא מכתת רגליים חלילה בין בתיהם של המשתתפים בניסוי, הוא שואל את שותפו לתקלה המבוימת, "איך צינור הופך מבתול לתקול?", כשהוא מנסה לברר את התקלה שנגרמה לברז של הדוד. זה ניסוח הכטי קלאסי, אבל נדמה לי שהוא סימבולי גם לסדרה עצמה, שבחלוף העונות והחסויות הפכה גם היא מבתולה לתקולה.

אולי החלק הגרוע ביותר בצפייה בפרק החדש של "יצאת צדיק" הוא השעמום. אולי זו עייפות החומר, או היעדר הדרמה, אבל הפרק התקשה לגייס ולו מעט עניין או תחושה של חשיבות צרכנית. טכנאי אחרי טכנאי חלפו תחת עיניו הנציות של הכט, במעין אודישן שלא נגמר של גברים שכולם לובשים ג'ינסים במידה הלא נכונה, ולצופה כבר לא אכפת אם הם ינסו לסבן את הלקוחה או לא. גרוע מזה, נראה שלהכט כבר לא ממש אכפת.

יצאת צדיק 3. צילום מסך,
גם לו לא אכפת. הכט/צילום מסך

הפרק הפותח של העונה החדשה מוכיח את הקריסה הסופית של הפורמט אל תוך עצמו. המצולם הסורר מזהה את המצלמה הנסתרת וקורא בשמו של חיים הכט. קשה לתאר את האושר של הכט כשהוא מגלה שהמצולם, שאותו הוא מנסה להפיל ברשתו מתחילת הסדרה, מגלה את המצלמות. הכט מצביע על עצמו, "זה אני", כאחרון הזוכים באקס פקטור. לא בכדי הוא מבלה כעשר דקות במענה לכל הקללות שהטכנאי מפנה למצלמה, במעין דיאלוג חד-צדדי שלקוח מפרק עצוב במיוחד של "אפקט הפחד". אם אתם אופטימיים, אפשר לטעון שמדובר בכוח ההרתעה של הפורמט, שמכה גלים בקרב כל מי שזומם לשדוד את כספכם. אבל אופטימיות? חפשו אותה ב"לאשה". לא בבית ספרי.

עוד באותו נושא

היסטריה, ניצול וגועל: "זוג מנצח VIP" היא בלוף על אהבה ששורדת את הקשיים

לכתבה המלאה
יצאת צדיק 3. צילום מסך,
הסצנה הופכת את הסדרה על פיה/צילום מסך

בפועל, מה שהסצנה הזו מוכיחה הוא שגם המצולמים התחילו להתייחס אל הכט כאל גימיק, עלו על השיטות המיושנות ככל הנראה להסתרת המצלמה, וגרמו לסדרה לאבד את מראית העין של היותה מצפן מוסרי. אם "יצאת צדיק" הצליחה עד עכשיו לשמר מעין חזות של כלבת השמירה על האינטרסים של הצרכנים, שבמסגרתה הכט היה סוג של לורנזו לאמאס (זוכרים?) שמשליט סדר בכוח הזרוע (הרובוטית, של המלצה), הרי שסצנת גילוי המצלמה הופכת את הסדרה על פיה ומייתרת אותה. לא מפתיע שהקטע ששודר אתמול, כפי שהכט מעיד, צולם לפני שנתיים. העורכים של התכנית בוודאי לא רצו למהר ולחשוף את ערוותם בפני הצופים, כפי שהטכנאי המדובר חשף אותה (ואז, בצעד שגורם לאי נוחות מול הסדרה כולה, מכנה את חיים הכט "מחסל פרנסה"). ומה אתם הייתם עושים? ככל הנראה מסתירים את המצלמות שלכם במיקום טוב יותר.

האם חיים הכט הוא אכן מחסל פרנסות של העוסקים בעבודות הקשות ביותר, אלה שאין לנו אנרגיה או רצון לדאוג להן בכוחות עצמנו? זו שאלה שצריכה להישאל נוכח מה שנראה כ-200 עונות של תפיסת טכנאים על חם. מה קורה לטכנאי שמופיע בסדרה כפושע ונאלץ לתת דין וחשבון לצופים? האם פרנסתו נפגעת, והאם זה תמיד מוצדק? בכל זה הכט לא מתעסק. מדובר בהשלכות, והכט עוסק בסיפוקים מידיים. האדם היחיד שיוצא צדיק בסדרה הזו הוא חיים הכט, ובפרק של אתמול, היה לפחות טכנאי אחד שתפס אותו על חם.

יצאת צדיק 3. צילום מסך,
סיפוק מיידי. הכט/צילום מסך
יצאת צדיק 3. צילום מסך,
יצאת צדיק 3/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully