וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול זבובים ופיטורים בטוויטר: ההשפלה שהעביר טראמפ את ראש הסגל המודח

29.7.2017 / 18:40

הטלטלה האחרונה בממשל הגיעה לאחר שבועות שבהם הנשיא לא חדל לחבוט בריינס פריבוס, שבו ראה גורם חלש. לאחרונה הוא קרא לו לטפל במטרד מעופף במהלך פגישה שקיים, ועל סוף תפקידו הכריז בעודו מתרווח במטוס. איש המפלגה הרפובליקנית סולק מהשיירה, ופינה את מקומו לגנרל

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ריינס פריבוס היה האחרון לשלם את המחיר על הכאוס בממשלו של דונלד טראמפ, שהכריז על הדחת ראש הסגל שלו בציוץ בטוויטר. מי שהיה אמור לתאם את הקשר בין הבית הלבן לקונגרס התקשה לעשות את עבודתו, והמצב החריף עוד יותר עם מינויו של אנתוני סקרמוצ'י, מנהל התקשורת החדש שהספיק לטנף עליו בחמת זעם בשבוע הראשון לעבודתו.

ראש הסגל, שכונה "סכיזופרן פרנואיד מזוין" על ידי מנהל התקשורת בשיחה מוטרפת שערך עם עיתונאי ביום חמישי, סומן כמי שאחראי להדלפות מהממשל שמדירות שינה מעיניו של הנשיא. טראמפ שם בעדיפות עליונה את עצירת הזרמת המידע מהמתחולל בבית הלבן אל התקשורת, ופריבוס, בשר מבשרה של המפלגה הרפובליקנית, שילם את המחיר. את מקומו ימלא הגנרל לשעבר ג'ון קלי, ששימש בחצי השנה האחרונה השר לביטחון המולדת ועסק בעיקר ביישום השנוי במחלוקת של צווי ההגירה של הנשיא.

נשיא ארה"ב טראמפ, 28 ביולי 2017. רויטרס
החיבור המלאכותי עם ראש הסגל לא צלח. טראמפ, אתמול/רויטרס

היחסים בין השניים חוו עליות ומורדות עוד במהלך המרוץ לנשיאות, כשפריבוס היה יו"ר הוועידה הרפובליקנית. האחרון קרא לו לפרוש אחרי שנחשף הריאיון שבו התבטא בצורה בוטה כלפי נשים וסיפר על מה הוא "יכול לעשות להן" בזכות מעמדו כאיש עסקים עשיר. לאחר ניצחונו של טראמפ, הבחירה בפריבוס הייתה ניסיון להתפייס עם הממסד הרפובליקני, אך החיבור המלאכותי הזה לא החזיק מעמד זמן רב.

במסגרת היחסים העכורים בין השניים, דיווח הוושינגטון פוסט, טראמפ זימן במקרה אחד את פריבוס לחדר הסגלגל – רק כדי להרוג זבוב שהטריד את הנשיא במהלך פגישה שקיים. ההשפלה הזו הייתה הדרך של טראמפ להראות לו את הדרך החוצה. לפי אותו דיווח, בשבועות האחרונים הנשיא לא פסק מלהתלונן על ראש הסגל שלו, ולא הפסיק לכנות אותו אדם חלש שאינו מסוגל לעשות את עבודתו. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי טראמפ גם היה מאוכזב אחרי שפריבוס נמנע מלהשיב בחזרה למתקפה הבוטה של סקרמוצ'י. הנשיא חיפש דם, ולא מצא אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הסגל היוצא בבית הלבן, ריינס פריבוס, עוזב את בסיס חיל האוויר אנדרוס, 28 ביולי 2017. AP
טוען שהתפטר. פריבוס, אתמול/AP

פריבוס כבר הודיע בשיחות פרטיות על עזיבת התפקיד עוד בחמישי, אך טראמפ בחר להתנהג כמו בהנחיית תכנית הריאלטי שלו "המתחמה", והודיע על פיטוריו של הבכיר בחשבון הטוויטר ובעודו נמצא בפמלייתו. אחרי נחיתת האייר פורס 1 בבסיס סנט אנדרוז במרילנד בתום ביקור בלונג איינלד, נכנס פריבוס לכלי רכב שבו היו גורמים בכירים אחרים בבית הלבן - אך אלו יצאו ממנו והותירו אותו לבדו.

כשהציוץ הדרמטי של טראמפ הדהד בכל ארצות הברית, עזב כלי הרכב של פריבוס את השיירה הנשיאותית ונסע לדרכו לבדו. בכל אותו זמן, הנשיא עדיין היה במטוס, צופה בכל המתרחש.

עם עזיבתו של איש המפלגה הרפובליקנית, טיהר למעשה טראמפ את הבית הלבן מגורמים פוליטיים. מי שלעג לברק אובמה ב-2012 על כך שהספיק להחליף שלושה ראשי סגל בשלוש שנים - השפיל וסילק אחד בתוך חצי שנה, ובמקומו מינה איש צבא חסר ניסיון פוליטי, שאמור בצורה כלשהי להסתדר בביצה של וושינגטון, שאותה הבטיח טראמפ לייבש במהלך הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully